Peter H. Besvaret April 9, 2007 Rapporter Besvaret April 9, 2007 Ja....... Når RH motorsport er ved at ha' skudt rigtigt med chip og jeg har fået programmeret gearkassen..... Så er jeg ved at være der..... Bilen kører ikke som den skal pt....Men jeg skal nok sige til.....:) Det lyder sku godt.. Jeg talte også med et Porsche värksted om at få pillet vores 996 tt men han sagde også at det kan blive et problem når det er med aut gear :( Ps vi tar på ringen den 28-1 april hvis det er noget..
Guest Supermule Besvaret April 9, 2007 Rapporter Besvaret April 9, 2007 Jeg skal nok sige til, når den er kampklar....:) Jeg har ingen tidshorisont pt..... Da tingene er ude af mine hænder.... Det lyder sku godt.. Jeg talte også med et Porsche värksted om at få pillet vores 996 tt men han sagde også at det kan blive et problem når det er med aut gear :( Ps vi tar på ringen den 28-1 april hvis det er noget..
dkrath Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Men "vandt" bimmeren eller hur ? Næ :th2: Vi kørte faktisk nogenlunde lige op
thygesen Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Jeg vil personligt gerne opfordre folk til at tænke lidt over hvordan de kører: http://sydsvenskan.se/malmo/article230252.ece Ekstra til denne historie er, at jeg blev overhalet af den ene bil 2 lyskryds før, hvor jeg holdte stille for rødt og han valgte at drøne over med i hvert fald 100km/t (ja det er min egen vurdering), for så to lyskryds senere lave samme trick, dog ikke helt så heldigt udfald der Jeg føler med dem der har et behov for at slippe deres hestekræfter så meget løs at de risikerer ikke kun deres egne, men også andre og uskyldiges liv. Tænk over det næste gang i enten kører 300+ i tunnellen eller kører dørtræk ud af et lyskryds...
dkrath Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Jeg vil personligt gerne opfordre folk til at tænke lidt over hvordan de kører: http://sydsvenskan.se/malmo/article230252.ece Ekstra til denne historie er, at jeg blev overhalet af den ene bil 2 lyskryds før, hvor jeg holdte stille for rødt og han valgte at drøne over med i hvert fald 100km/t (ja det er min egen vurdering), for så to lyskryds senere lave samme trick, dog ikke helt så heldigt udfald der Jeg føler med dem der har et behov for at slippe deres hestekræfter så meget løs at de risikerer ikke kun deres egne, men også andre og uskyldiges liv. Tænk over det næste gang i enten kører 300+ i tunnellen eller kører dørtræk ud af et lyskryds... Jow jow det skal vi nok... Jeg tror det er de færreste her inde fra der kører med hovedet under armen.
thygesen Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Ja, det tror jeg heller ikke.. Men det var sikkert det samme han tænkte før han blæste ind i en anden.. Eller også tænkte han, det sker kun for naboen.. Og ja, jeg skal nok huske at pudse min glorie, for jeg kan da også godt lide fart..
dkrath Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Ja, det tror jeg heller ikke.. Men det var sikkert det samme han tænkte før han blæste ind i en anden.. Eller også tænkte han, det sker kun for naboen.. Og ja, jeg skal nok huske at pudse min glorie, for jeg kan da også godt lide fart.. Når man kører over for rødt med mere end 100 km/t i en by, så må man have tænkt lidt på konsekvenserne af det inden!
Guest Supermule Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Se på reaktionen herinde.....Det er åbentbart ikke noget at råbe op overfor.... Men derimod, når der bliver kørt stærkt på en mennesketom strækning på 4,5km, så er der satme ballade.......Det er jo fuldstændigt sindssygt..... Tænk på alle de børn der leger nede i tunnelen, fremfor på Nobelvägen. Trist at danskere skal være så helvedes dobbeltmoralske.......Når man kører over for rødt med mere end 100 km/t i en by' date=' så må man have tænkt lidt på konsekvenserne af det inden![/quote']
Kvist Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Se på reaktionen herinde.....Det er åbentbart ikke noget at råbe op overfor.... Men derimod, når der bliver kørt stærkt på en mennesketom strækning på 4,5km, så er der satme ballade.......Det er jo fuldstændigt sindssygt..... Tænk på alle de børn der leger nede i tunnelen, fremfor på Nobelvägen. Trist at danskere skal være så helvedes dobbeltmoralske....... Ja - nu du selv siger det:sick:
dkrath Besvaret April 10, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2007 Se på reaktionen herinde.....Det er åbentbart ikke noget at råbe op overfor.... Men derimod, når der bliver kørt stærkt på en mennesketom strækning på 4,5km, så er der satme ballade.......Det er jo fuldstændigt sindssygt..... Tænk på alle de børn der leger nede i tunnelen, fremfor på Nobelvägen. Trist at danskere skal være så helvedes dobbeltmoralske....... Den forstod jeg ikke
Peter H. Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Se på reaktionen herinde.....Det er åbentbart ikke noget at råbe op overfor.... Men derimod, når der bliver kørt stærkt på en mennesketom strækning på 4,5km, så er der satme ballade.......Det er jo fuldstændigt sindssygt..... Tænk på alle de børn der leger nede i tunnelen, fremfor på Nobelvägen. Trist at danskere skal være så helvedes dobbeltmoralske....... Sådan vil det altid väre.. Og når det så er sagt så er der 3 baner her i skåne man kan köre på og läre sin bil bedre at kende, og pröve kräfter med sådan nogle tosser som mig... Der er ingen undskyldning det er bare at komme ud på de fine svenske baner vi har... Og hvis det ikke er nok har vi jo Ringen som er den bedste bane man kan köre på :)
Mulde Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Se på reaktionen herinde.....Det er åbentbart ikke noget at råbe op overfor.... Men derimod, når der bliver kørt stærkt på en mennesketom strækning på 4,5km, så er der satme ballade.......Det er jo fuldstændigt sindssygt..... Tænk på alle de børn der leger nede i tunnelen, fremfor på Nobelvägen. Trist at danskere skal være så helvedes dobbeltmoralske....... Jamen ok da: Kan man da for pokker ikke bare køre ordentligt - over det hele?? Og så meget undskyld at vi "hellige" åbenbart har været på påskeferie og dermed ikke set os i stand til at komme med de tilsyneladende savnede moralske opstød !!! Consider it done !
bananas Besvaret April 10, 2007 Rapporter Besvaret April 10, 2007 Ekstra til denne historie er, at jeg blev overhalet af den ene bil 2 lyskryds før, hvor jeg holdte stille for rødt og han valgte at drøne over med i hvert fald 100km/t Det var dog fuldstændig vanvittigt af vedkommende. Han skulle skydes ved daggry!. Jeg synes altså der er stor forskel på at køre 300+ i en tom tunnel og køre over for rødt i et lyskryds med 100 km/t inde midt i en by. Fordudsat at tunellen er tom kan man altså stadig nå at bremse for alt hvad der kan komme idet man stadig kan se længere end ens bremselængde. Er den ikke tom er det selvfølgelig også helt blæst at køre så stærkt. At køre 100 km/t over for rødt i et lyskryds kan man på ingen måde kontrollere - det er et rent tilfældigt om der kommer nogen den anden vej, som i god tro kører overfor grønt. Det er stort set ligegyldigt hvor god man selv er til at køre bil, for man kan ikke forudse den anden trafikants reaktion. At "blæse" over for rødt svarer reelt til at spille russisk roulette - du har bare en lidt mindre sandsynlighed for at det går galt i hvert kryds, men i det lange løb kan det umuligt gå godt. Det er ren sandsynlighedsregning. Et hurtigt regneeksempel: Antag at chancen for at det går galt når man blæser over 1 gang for rødt kun er 1 til 10. Dvs. at chancen for at det går godt er 9/10. Gentager man "forsøget" skal man blot potensopløfte for at beregne sandsynligheden for at det går godt alle gange . En lille tabel over sandsynligheden for at det går godt alle gange: 2 gange = 81% 5 gange = 59% 10 gange = 35% 20 gange = 12% 50 gange = 0,52% 100 gange = 0,0027...% dvs. 1 til 37.648 200 gange = 0,000000071% dvs. 1 til 1,4 mia. Så hvis man absolut skal køre stærkt så gør det dog for pokker ikke inde i en by, hvor tilfældighederne råder. Jeg selv er bestemt ikke for hellig når det drejer sig om overholde fartgrænserne på en motorvej, men inde i byen kører jeg altså ikke stærkt og tager ingen chancer. Generelt forsøger jeg at undgå at tage nogen chancer i trafikken - primært på grund af regnestykket ovenfor - tager man chancer går det galt før eller siden.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu