larscph Skrevet April 8, 2007 Rapporter Skrevet April 8, 2007 Hvilket felt er det på supplementet man anfører sit a-kasse bidrag i - jeg syntes ikke helt jeg kan finde et der "lyder rigtigt"?
Rene Larsen Besvaret April 8, 2007 Rapporter Besvaret April 8, 2007 Er det ikke rubrik 52? "Fagligt kontingent og...."
larscph Besvaret April 8, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2007 Jo det tænkte jeg egentlig også. Jeg mente bare med 99% sikkerhed at sidste år skulle beløbet deles i to (fagligt kontingent og A-kasse) hvor A-kassen skulle skrives på supplement'et. Det er også specificeret som to beløb på min 2005 årsopgørelse, har jeg lige checket. Men tror jeg skriver det hele i rubrik 52 så må de flytte rundt på det hvis det er.
Guest Trine Besvaret April 8, 2007 Rapporter Besvaret April 8, 2007 Jeg mindes at have læst for nylig, at reglerne er lavet om så en almindelig begrænset skattepligtig kan fradrag for A-kasse også. Tidligere mener jeg fagforeningskontingentet blev påført selvangivelsen og A-kassen suplementet.... Så det giver vel god mening at de to udgifter nu er samlet...
larscph Besvaret April 8, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 8, 2007 Jeg mindes at have læst for nylig, at reglerne er lavet om så en almindelig begrænset skattepligtig kan fradrag for A-kasse også. Tidligere mener jeg fagforeningskontingentet blev påført selvangivelsen og A-kassen suplementet.... Så det giver vel god mening at de to udgifter nu er samlet... Men så er det jo derfor. Jeg skal bare til at læse nogen mere seriøse aviser... Tak for hjælpen begge to!
Guest Trine Besvaret April 8, 2007 Rapporter Besvaret April 8, 2007 Men så er det jo derfor. Jeg skal bare til at læse nogen mere seriøse aviser... Don't bother:) jeg faldt over det på skat.dk da jeg ledte efter selvangivelsen for begrænset skattepligtige...
Kress & Betina Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Hvilken A-kasse ?? Nu skal jeg bare lige hører, for min dame er blevet færdig uddannet sygeplejeske her for nylig, og ville i en a-kasse, men der er ikke nogen som vil ha hende, de siger der er en lov om man ikke kan være med i en dansk og bo i udlandet, er det ikke noget vrøvl ?
Nils Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Nu skal jeg bare lige hører' date=' for min dame er blevet færdig uddannet sygeplejeske her for nylig, og ville i en a-kasse, men der er ikke nogen som vil ha hende, de siger der er en lov om man ikke kan være med i en dansk og bo i udlandet, er det ikke noget vrøvl ?[/quote'] Jo, og dog. Der er ingen lov om, at man ikke kan være med i en dansk a-kasse og bo i udlandet. Men for at blive optaget i en dansk a-kasse skal hun have jób i Danmark. Hvis hun har et job i Danmark, så er det bare at melde sig ind. Hvis hun ikke har job i Danmark, skal hun melde sig ind i en svensk a-kasse og stå til rådighed i Sverige, også selv om hun kun søger job i Danmark. Skørt, men sandt. :)
Kress & Betina Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Jo' date=' og dog. Der er ingen lov om, at man ikke kan være med i en dansk a-kasse og bo i udlandet. Men for at blive optaget i en dansk a-kasse skal hun have jób i Danmark. Hvis hun har et job i Danmark, så er det bare at melde sig ind. Hvis hun ikke har job i Danmark, skal hun melde sig ind i en svensk a-kasse og stå til rådighed i Sverige, også selv om hun kun søger job i Danmark. Skørt, men sandt. :)[/quote'] Det kan jeg slet ikke forstå, hun arbejder på riget i danmark, og bor her i sverige, men Dansk sygepleje råd som er fagforeningen for sygeplejsker, de vil heller ikke ha hende med når hun bor i Sverige. De er jo syge i potten !! Hvad A-kasse er bedst og billigst ?? Hvad er i med i ? -Vil jo godt ha alt det goe, til den halve pris, nu tænker jeg både på mig selv og Betina.
larscph Besvaret April 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 18, 2007 Det kan jeg slet ikke forstå' date=' hun arbejder på riget i danmark, og bor her i sverige, men Dansk sygepleje råd som er fagforeningen for sygeplejsker, de vil heller ikke ha hende med når hun bor i Sverige. De er jo syge i potten !![/quote'] Wot? Det skal de da... Hun er jo dansk ansat og endda på deres egen fagforenings overenskomst. Det er arbejdsstedet der er afgørende, og det er så altså i DK. Min kæreste studerer stadig (til sygeplejerske) og hun er da medlem af DSR uden problemer selv om vi bor i Sverige.
Maria Besvaret April 18, 2007 Rapporter Besvaret April 18, 2007 Jeg opdagede dette på informationssedlen: "Rubrik 52. Begrænset skattepligtige har fra og med 2006 fradrag for arbejdsløshedsforsikring.............." Sidste år var der nemlig 2 forskellige rubrikker til A-kasse og fagforeningkontigent. Så jeg har lagt de 2 sammen under rubrik 52
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu