kennet86 Skrevet April 16, 2007 Rapporter Skrevet April 16, 2007 Hej. Jeg har mistet mit kørekort i DK pga. hastighed og kan først få det om et år igen, jeg overvejer nu at flytte til sverig pga. flere ting, og vil i den forbindelse høre om der er mulighed for at tage et svensk kørekort? altså om jeg kan tage et kørekort i sverig selv om mit er frataget i DK?
BS Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Mon ikke der er en grund til du fik frataget dit kørekort?
SanneJ Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Mon ikke der er en grund til du fik frataget dit kørekort? jo, det skriver han jo selv;) Det besvarede jo ikke hans spörgsmål (og mit indläg hjälper så heller ikke:rolleyes:)
Simon Irgens Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Jeg tror at trods du evt tager dit kort på ny i sverige så tror jeg bare at du får et såkald køreforbud i Dk, sådan er det ihvertfald hvis dit dansk kort bliver taget i SWE
BS Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 jo' date=' det skriver han jo selv;) Det besvarede jo ikke hans spörgsmål (og mit indläg hjälper så heller ikke:rolleyes:)[/quote'] Det næste bliver vel om man kan leve frit i SE hvis man har begået mord i DK. Hvorfor er folk en flok kyllinger og ikke bare kan indse de har lavet noget lort og stå ved den straf de har fået.
MC Manden Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Hej. Jeg har mistet mit kørekort i DK pga. hastighed og kan først få det om et år igen, jeg overvejer nu at flytte til sverig pga. flere ting, og vil i den forbindelse høre om der er mulighed for at tage et svensk kørekort? altså om jeg kan tage et kørekort i sverig selv om mit er frataget i DK? Ja, det kan du godt, men har køreforbud i Danmark
nielsen.se Besvaret April 16, 2007 Rapporter Besvaret April 16, 2007 Det næste bliver vel om man kan leve frit i SE hvis man har begået mord i DK. Hvorfor er folk en flok kyllinger og ikke bare kan indse de har lavet noget lort og stå ved den straf de har fået. Det er da en dårlig og ubehagelig sammenligning. Der kan jo sagtens være variationer i lovgivningen, især færdselsloven. Se bare parkeringsreglerne, hvormeget de varierer fra danmark til sverige.
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 hvor er i da bare sjove.. som der står i øverste indlæg var det pga hastighed! andre spørgsmål?.. jeg flytter til sverig da jeg vil prøve noget nyt, jeg kan sagtens overleve uden kørekort i det år de har taget det, eller de 11 mdr. som jeg skal undvære det endnu. tvivler ikke på at jeg vil få et såkaldt kørselsforbud i DK hvis jeg tager nyt kort i sverig..
D.D. Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Hvorfor skriver du konsekvent "sverig"?
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 Hvorfor skriver du konsekvent "sverig"? gider ik tyskland og norge kender jeg ikke ret meget til andet end hvor jeg kan stå på ski :).. desuden har flere af mine venner planer om at flytte til sverig.
Danielsito Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Sakset fra körkortsportalen Det finns fem krav som du måste uppfylla för att få ditt körkort. 1. Du har körkortstillstånd. 2. Du är permanent bosatt i Sverige eller har studerat här i minst sex månader. 3. Du har fyllt 18 år. 4. Du har avlagt godkänt förarprov (kunskapsprov och körprov). 5. Du har inget körkort som är utfärdat i någon annan stat inom EES-området (Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike). Ett sådant körkort går däremot att byta ut mot ett svenskt. I samband med körprovet ska du intyga att du är permanent bosatt i Sverige eller studerat här i minst sex månader samt att du inte redan har ett körkort utfärdat i en annan EES-stat. Nummer 5 springer mig lidt i øjnene. Men det kommer an på, hvordan de definerer et kørekort, der er nappet fra dig..?
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 Sakset fra körkortsportalen Det finns fem krav som du måste uppfylla för att få ditt körkort. 1. Du har körkortstillstånd. 2. Du är permanent bosatt i Sverige eller har studerat här i minst sex månader. 3. Du har fyllt 18 år. 4. Du har avlagt godkänt förarprov (kunskapsprov och körprov). 5. Du har inget körkort som är utfärdat i någon annan stat inom EES-området (Belgien, Bulgarien, Cypern, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Irland, Island, Italien, Lettland, Liechtenstein, Litauen, Luxemburg, Malta, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Storbritannien, Tjeckien, Tyskland, Ungern, Österrike). Ett sådant körkort går däremot att byta ut mot ett svenskt. I samband med körprovet ska du intyga att du är permanent bosatt i Sverige eller studerat här i minst sex månader samt att du inte redan har ett körkort utfärdat i en annan EES-stat. Nummer 5 springer mig lidt i øjnene. Men det kommer an på, hvordan de definerer et kørekort, der er nappet fra dig..? Ang. nummer 5. som jeg lige får den oversat står der ca. at jeg ikke må have et kørekort fra et af de nævnte lande? eller tager jeg fejl?
Danielsito Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Ang. nummer 5. som jeg lige får den oversat står der ca. at jeg ikke må have et kørekort fra et af de nævnte lande? eller tager jeg fejl? Ja, et krav for at du kan tage svensk kørekort er, at du ikke allerede har et kørekort fra et af de lande. Men har du det, hvis det er blevet taget?? Den synes jeg er lidt svær. Du kan ringe til Vägverkets Kundtjänst för körkortsfrågor: 0771-17 18 19 Men hvis du har lidt svært ved sproget, er deres mail adresse vagverket@vv.se nok vejen frem. ;)
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 Ja, et krav for at du kan tage svensk kørekort er, at du ikke allerede har et kørekort fra et af de lande. Men har du det, hvis det er blevet taget?? Den synes jeg er lidt svær. Du kan ringe til Vägverkets Kundtjänst för körkortsfrågor: 0771-17 18 19 Men hvis du har lidt svært ved sproget, er deres mail adresse vagverket@vv.se nok vejen frem. ;) sproget skal genopfriskes, har haft en svensk svigermor, så lærte da en smule der :).. undersøger lige nærmer imorgen, skal på arbejde nu her nemlig.
Mulde Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Hvorfor skriver du konsekvent "sverig"? Det er måske for ikke at slide unødigt på e'erne?
ulmus Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 gider ik tyskland og norge kender jeg ikke ret meget til andet end hvor jeg kan stå på ski :).. desuden har flere af mine venner planer om at flytte til sverig. Måske skulle du lære at stave landets navn, før du flytter over. Det hedder Sverige!:) Det var det D.D. hentydede til.
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 Måske skulle du lære at stave landets navn, før du flytter over. Det hedder Sverige!:) Det var det D.D. hentydede til. jamen tak da :)..
MC Manden Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 For fanden da... I har fået svaret. Er kortet det danske kørekort blevet taget, så kan man søge i SE og få tilladelse til at ta' kørekort i SverigE (læs og lær' Kennet).... Altså JA ... Man kan godt ta' kørekort i Sverige hvis det danske kort er blevet taget, men man har kørebud i DK indtil straffen er udstået. Jeg taler desværre af erfaring....
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 For fanden da... I har fået svaret. Er kortet det danske kørekort blevet taget, så kan man søge i SE og få tilladelse til at ta' kørekort i SverigE (læs og lær' Kennet).... Altså JA ... Man kan godt ta' kørekort i Sverige hvis det danske kort er blevet taget, men man har kørebud i DK indtil straffen er udstået. Jeg taler desværre af erfaring.... læser og forsøger at lære :).. jamen vil du evt. være behjælpelig med en sådan ansøgning?
MC Manden Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 læser og forsøger at lære :).. jamen vil du evt. være behjælpelig med en sådan ansøgning? Du skal ta' ned til en køreskole og fortælle dem at du vil ansøge om kørekort. For at søge skal du ha' svensk ID.
kennet86 Besvaret April 17, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret April 17, 2007 Du skal ta' ned til en køreskole og fortælle dem at du vil ansøge om kørekort. For at søge skal du ha' svensk ID. okay. det lyder jo forholdsvist nemt :).. jeg takker mange gange..
nielsen.se Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Måske skulle du lære at stave landets navn, før du flytter over. Det hedder Sverige!:) Det var det D.D. hentydede til. Skal der nu rettes på brugere af sunddebat for deres staveevner? Skal du læse korrektur på alle indlæg fremover? Det du udøver der, det er bare dårlig stil. Det er helt sikkert ikke din opgave eller andres, at mobbe folk for deres stavefejl! Der er vel ingen der ønsker et forum hvor folk ikke tør komme med indlæg af skræk for at de bliver mobbet for eventuelle stavefejl. Hvorfor er det iøvrigt kun denne bruger du går efter, der er da tusindevis af andre stavefejl i dette forum som du ikke har kommenteret på? Hvis du ikke kan lide emnet, så lad dog være med at skrive noget.
ulmus Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Det var faktisk ikke mig, men C.C., der kom med en bemærkning. Og nej, for så hvis jeg skulle sidde og rette alle indlæg, ville det være en heltidsstilling :)
Thomas Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Skal der nu rettes på brugere af sunddebat for deres staveevner? Skal du læse korrektur på alle indlæg fremover? Det du udøver der, det er bare dårlig stil. Det er helt sikkert ikke din opgave eller andres, at mobbe folk for deres stavefejl! Der er vel ingen der ønsker et forum hvor folk ikke tør komme med indlæg af skræk for at de bliver mobbet for eventuelle stavefejl. Hvorfor er det iøvrigt kun denne bruger du går efter, der er da tusindevis af andre stavefejl i dette forum som du ikke har kommenteret på? Hvis du ikke kan lide emnet, så lad dog være med at skrive noget. Slap af mand, og ta en kiks;)
BS Besvaret April 17, 2007 Rapporter Besvaret April 17, 2007 Skal der nu rettes på brugere af sunddebat for deres staveevner? Skal du læse korrektur på alle indlæg fremover? Det du udøver der, det er bare dårlig stil. Det er helt sikkert ikke din opgave eller andres, at mobbe folk for deres stavefejl! Der er vel ingen der ønsker et forum hvor folk ikke tør komme med indlæg af skræk for at de bliver mobbet for eventuelle stavefejl. Hvorfor er det iøvrigt kun denne bruger du går efter, der er da tusindevis af andre stavefejl i dette forum som du ikke har kommenteret på? Hvis du ikke kan lide emnet, så lad dog være med at skrive noget. Hvem taler om mobning her? Der påtales blot at det land han tænker på at flytte til staves med E i slutningen. Det var faktisk ikke mig, men C.C., der kom med en bemærkning. Og nej, for så hvis jeg skulle sidde og rette alle indlæg, ville det være en heltidsstilling :) Og nu vi er ved fejl/stavefejl var det oprindeligt D.D. der skrev det :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu