Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle, Jeg er ved at være klar til at bestille bil, men inden jeg gør det, skal jeg være sikker på at jeg får valgt de rigtige fælge. Hvilken størrelse (18" eller 19") anbefaler i og hvorfor? Jeg har hørt at gummiet hurtigere slides ved 19" men det er vel ikke den vide forskel? Fælgene skal sidde på en A6 avant. Pft. for svar.

Guest Supermule
Besvaret

Helt klart 19" på den bil....Har selv en A6 med 20" og det ser bare lækkert ud.....Det med dækkene er en skrøne....Det handler kun om justering og dæktryk....

Besvaret
Hej alle, Jeg er ved at være klar til at bestille bil, men inden jeg gør det, skal jeg være sikker på at jeg får valgt de rigtige fælge. Hvilken størrelse (18" eller 19") anbefaler i og hvorfor? Jeg har hørt at gummiet hurtigere slides ved 19" men det er vel ikke den vide forskel? Fælgene skal sidde på en A6 avant. Pft. for svar.
Jeg har selv bestilt en A6 Avant med sportsundervogn (ikke S-line) og 18". Med 19" og evt. S-line tror jeg den er direkte ukomfortabel.
Guest Supermule
Besvaret

Jeg har 20" på med 265/30/20 og jeg synes absolut IKKE den er ukomfortabel.... Desuden er min sænket yderligere 30mm, end std. RS6.....

Besvaret
Jeg har 20" på med 265/30/20 og jeg synes absolut IKKE den er ukomfortabel.... Desuden er min sænket yderligere 30mm, end std. RS6.....
Nu spørger manden jo ikke til den gamle model, men den nye, der generelt betegnes som ret hård - Selv med std. undervogn. Og har du forøvrigt ikke lige sat et sæt 265/30/20 til salg fordi de bankede på skærmkasserne?
Guest Supermule
Besvaret

Hvor står der at det er den nye A6'er???? Det kan jeg ikke læse mig til nogen steder..... Og jo....Men det er fordi de er for store i rullediameter til en A6'er....Og de 6 mm de er højere kan jeg godt bruge nu....Så de ikke løber på NÅR JEG KØRER IND OVER HØJE KANTSTEN!!!! Ellers er der INGEN problemer med dem....

Nu spørger manden jo ikke til den gamle model, men den nye, der generelt betegnes som ret hård - Selv med std. undervogn. Og har du forøvrigt ikke lige sat et sæt 265/30/20 til salg fordi de bankede på skærmkasserne?
Besvaret

Jeg har lige prøvet den nye A6'er med 20" og sportsundervogn. Den var ikke direkte ukomfortabel, men heller ikke værre end min egen BMW med 19" som er meget sporty i affjedringen. Har tidligere prøvet den nye A6 med 20" og luftaffjedring - det spillede max!

Besvaret
Hvor står der at det er den nye A6'er???? Det kan jeg ikke læse mig til nogen steder.....
Man "bestiller" vel ikke en brugt bil med frit valg mellem 18" og 19"?
Og jo....Men det er fordi de er for store i rullediameter til en A6'er....Og de 6 mm de er højere kan jeg godt bruge nu....Så de ikke løber på NÅR JEG KØRER IND OVER HØJE KANTSTEN!!!! Ellers er der INGEN problemer med dem....
Ja, det lyder jo superkomfortabelt :thumbup: Samtlige tests jeg har læst af den nye A6 kommenterer undervognen som ret hård. Læs eksempelvis: http://www.automotorsport.se/biltester/biltest.asp?url=2005/0509/050901.html&rubrik=Supertest+Kombitest%3A+A6+Avant+mot+V70%2C+BMW+523%2C+9%2D5+och+MB+E240 Quote: "Nej, nej, nej! Ni som har beställt en A6 Avant, ring fort som tusan til sälljaren och avboka sportfjädringen!" Jeg prøvekørte selv 18" + sportschassis, og syntes den var hård men ikke ukomfortabel. Men 19" og specielt med S-line undervognen ville jeg aldrig vælge.
Guest Supermule
Besvaret

Komfort har INTET med rullediameter at gøre....Ej heller at de går på skærmkasserne....... Det er opsætning af undervogn og valg af dæk, der afgør det....intet andet. Jeg kan sætte en Proflex undervogn op så den er vanvittig komfortabel, men hård som sten i bunden.....Kommer helt an på konstruktionen af fjedre og hvor progressive de er...

Besvaret
Komfort har INTET med rullediameter at gøre.... Det er opsætning af undervogn og valg af dæk, der afgør det....intet andet.
Så prøv at kør dig en tur på den samme undervogn, men med forskellige fælgdiametre og dækprofiler. Så vil du straks opleve, hvorledes din teori om "Rullediameterens manglende indflydelse på komforten" bankes ned i jorden i praksis :laugh: Komfort og hårdhedsoplevelse er individuelt - det er ikke noget, andre kan afgøre for een
Besvaret
Ikke så meget fis' date=',,bare på med 19" eller 20"...Og nej, der er ikke dårligere komfort med S-line undervogn,,,kører selv med 19" og ville da gerne have 20 på Audièn...(næste gang)[/quote'] Well, større er ikke altid bedre... 40inch-chrome-rims.jpg:lol:
Guest Supermule
Besvaret

Læs nu det som det står Mogens..... Uanset profil på dækket, ændres rullediameteren IKKE.......;) Det går lidt hurtigt hva'?????:lol:

Så prøv at kør dig en tur på den samme undervogn, men med forskellige fælgdiametre og dækprofiler. Så vil du straks opleve, hvorledes din teori om "Rullediameterens manglende indflydelse på komforten" bankes ned i jorden i praksis :laugh: Komfort og hårdhedsoplevelse er individuelt - det er ikke noget, andre kan afgøre for een
Besvaret

Nu snakker i ny A6'er... Er det blot den man bestiller hos forhandleren pt., eller er der en nyere version på trapperne? Kombinationen jeg tænker på at bestille er S-line undervogn + 19" Kan meget bedre lide udseendet af 19" fælgene... Har dog endnu ikke fået prøvekørt sådan en opsætning... Kommer fra en c4 vtr på 17" fælge...

Guest Supermule
Besvaret

Køb du roligt bilen i den tænkte konfiguration.......:) Ingen problemer med komforten!!

Guest Supermule
Besvaret

Alternativt kan du jo køre en tur i min RS'er med 30' profiler på.....Så kan du selv fornemme det.....

Besvaret

slap af nogen tudeprinsesser man sætter så store på som muligt og lider for skønheden:laugh: :laugh: nu arbejder jeg i bilxperten til daglig og sætter fælge på temlig mange biler hver dag og folk blir altid overrasket over at de faktisk ik ka mærk forskel når der kommer større fælge på cføli ka man mærke lidt men nu det jo heller ik en gammel golf 2 du har købt men en ny a6 hvor der er så meget komfort og den er isoleret så godt at du ik høre dækkene er blevet mindre heller var det min bil havde jeg smidt 22" på den, sku jeg nøjes ville det minimum være 20" alt andet ser alt for småt ud til den bil og dækkene er så langt nede i pris nu at der alligevel næsten ik er prisforskel ;)

• 1 month later...
Besvaret

Jeg havde en audi med 16" vinterfælge og 19" sommerfælger. Der var en verden til forskel. Klart at bilen bliver meget hårdere når der er mindre luftkammer i dækkene. På en normal bil uden store hjul kasser vil jeg aldrig vælge over 18" da alt andet bliver som at sidde på vejen. Noget helt andet er at mange biler slet ikke er typegodkendt til mere end 17", men hvad det betyder i praksis er jeg ikke klar over.

Guest Supermule
Besvaret

Hvad fanden er det for noget pis at skrive..... Sålænge rullediameteren ikke fraviger mere end 5% og loadindex stemmer, så er det underordnet om der så sidder 80" hjul på..... Det er kravet til hastighed og load, samt rullediameter der er afgørende for godkendelsen....Desuden er mange tyske biler godkendt med et utal af fælge og diametre......

Besvaret
Hvad fanden er det for noget pis at skrive
Jeg skal love for dine kommentarer har antaget en kulørt drejning den seneste tid. Kort, aggressivt, nedladende og unødvendigt sprogbrug. :rolleye: Jeg kunne, til dels, forstå det hvis der var noget at hidse sig op over....men...*suk*
Besvaret
Hvad fanden er det for noget pis at skrive..... Sålænge rullediameteren ikke fraviger mere end 5% og loadindex stemmer, så er det underordnet om der så sidder 80" hjul på..... Det er kravet til hastighed og load, samt rullediameter der er afgørende for godkendelsen....Desuden er mange tyske biler godkendt med et utal af fælge og diametre......
Hmm din formulering behøver jeg ikke at kommentere, den siger mere om dig! Hvis du læser mit indlæg skriver jeg at de fleste biler kun er typegodkendt til nogle bestemte fælg og hjul størrelser, men jeg ikke kender til betydningen af dette i praksis.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...