tim_pedersen_ Skrevet April 20, 2007 Rapporter Skrevet April 20, 2007 Hej jeg har kig på en BMW 645 fra 2004. Jeg kan se at den motor variant ikke produceres mere men er erstattet af BMW 650. Nogle der kender årsagen til at 645 er skifter ud med 650 ? Hvad er forbedringen i 650 ud over den har lidt flere HK og NM. ? Noget specialt man skal være opmærksom på hvis man har kig på en 6 serie. ? Mvh Tim
dkrath Besvaret April 20, 2007 Rapporter Besvaret April 20, 2007 Hey, Jeg kan ikke besvare dine spørgsmål men.. Jeg tror ikke du skal bekymre dig så meget over sådan en 645. Det er en rigtig fin bil sådan en spand. Klart den flotteste serie BMW nogensinde har lavet! Men er du klar over hvilke biler du kan få for de penge? Mvh
Janteploven Besvaret April 20, 2007 Rapporter Besvaret April 20, 2007 Jeg har en 645 Cab, kan godt anbefales, det er en lækker spand :)
NGO Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Motoren er reelt den samme, blot i forskellige udgaver. Årsagen til at 645 er udgået til fordel for 650 har mere med konkurrencen fra Audi og Mercedes at gøre, end det har med forældelse af den pågældende motor. Konkurrenterne har skiftet deres "standard" V8 til en motor som havde flere HK ens BMW's, så må BMW bare følge med og opgradere "lillebror". Læs mere om den her: http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N62
Guest Mogens Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Årsagen til at 645 er udgået til fordel for 650 har mere med konkurrencen fra Audi og Mercedes at gøre... Ja, det er et race på præstationer uden lige. Hvornår mon det stopper og flytter focus på lidt andet !
Guest Supermule Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Aldrig......Problemet er at mainstream modellerne skal ha' et par hurtige udgaver og det er ingeniørkunst at proppe en V10 i en A6'er...... Audi sætter std. med den nye RS6'er.... Den får 580hk og biturbo V10. Der har hverken BMW eller MB noget der kan følge trop..... MIn RS6'er er hurtigere end den nye M5. Og det er med en chip der ikke virker 100%, da den er kørt ind til en defekt LMM på cyl. række 1. BMW kan snart ikke komme uden om turbo på deres effekt modeller.....Ganske enkelt. Den nye E63'er er en mellemmodel, da den ikke kan opgraderes med hk, som den gamle motor (M113) med kompressor..... Den skulle ha' en chip og et andet remhjul, så havde den 550hk og 800nm.....De muligheder er der ikke på de sugemotorer pt..... Det handler ikke om markedet som sådan, men mere at man KAN....... Men en quattro M5 kombi med biturbo, så er vi ved at være der.....:)Ja' date=' det er et race på præstationer uden lige. Hvornår mon det stopper og flytter focus på lidt andet ![/quote']
Guest Mogens Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 MIn RS6'er er hurtigere end den nye M5. Men må alligevel ind til højre, når vi passerer 250 km/t :)
Guest Supermule Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Det tror jeg ikke du skal satse på......;) Men må alligevel ind til højre' date=' når vi passerer 250 km/t :)[/quote']
NGO Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Det handler ikke om markedet som sådan, men mere at man KAN....... Den er jeg nu ikke så sikker på. Jeg mener netop det er markedet som afgør hvad det er der bliver fremstillet. BMW kunne vel sagtens have udstyret M5 med en monstermotor med 700 hk og 1000nm. Men istedet vælger de deres lidt mere forfinede filosofi og laver en bil som kan køre røven ud af konkurrenterne med "kun" 507hk. Det har åbentbart fungeret på markedet. Hvis det bare drejede sig om HK, NM og brede dæk, så ville Mercedes vel have afgjort det for længe siden ved at lægge V12 biturbo i alle deres AMG modeller. (Brabus har jo bevist at den kan være der og Clarkson har bevist at det er ubrugeligt) Teknikken, motormæsigt er milevidt foran det der reelt kommer på markedet. Det beviser du jo selv ved med forholdsvis små midler at hente mere ud af den gamle A6, end der er annonceret i den fremtidige. Om BMW så snart skal til at skifte strategi må tiden jo vise.
dkrath Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Det tror jeg ikke du skal satse på......;) Det tror du ikke? Hvad bygger det udsagn på?
Guest Mogens Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Hvad bygger det udsagn på? Han har sikkert fjernet 250 km/t-begrænseren, men bilens "ringe" aerodynamik vil kvæle tophastigheden, der næppe passerer 300 km/t...
bmw645 Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Jeg havde for et par år siden fornøjelsen af at eje en ny BMW 645 i et års tid. Det var ikke nogen specielt dyr fornøjelse. Den er dog forholdsvis fordrukken ved bykørsel, på landevej kører den forholdsvis langt på literen. Jeg oplevede ikke nogle tekniske fejl på min bil, eneste anke var et raslende panorama soltag som BMW på Amager i øvrigt udskiftede uden beregning og uden brok. Bilen er flot synes jeg og motoren er virkelig lækker med godt moment og udstyret med steptronic har du en rigtig fin GT, for tro ikke det er en sportsvogn du køber, det er det langt fra, snarere en rigtig kompetent rejsevogn for to. Bagsæder er ikke specielt anvendelige til andet end meget små børn. V8 éren har til gengæld den mest forførende lyd og hvem bekymrer sig så om plads på bagsædet....Bagagerummet rummer i øvrigt let golfkøllerne. Hvis du har konkrete spørgsmål til bilen svarer jeg dig gerne. Venligst Michael
PJKB Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Han har sikkert fjernet 250 km/t-begrænseren' date=' men bilens "ringe" aerodynamik vil kvæle tophastigheden, der næppe passerer 300 km/t...[/quote'] Og hvad skal man bruge 500-600 HK til når en 911ér med 3-400 til en hver tid napper BMW, Meredes etc. med tung snude på en bane og de små veje!! Det har Topgear vist snesevis af gange!! Det jo let nok og spille morfar på en lang lige vej med sømmet i bund:laugh:
Guest Mogens Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Porsche 911 vs Audi RS6 Og hvad skal man bruge 500-600 HK til når en 911ér med 3-400 til en hver tid napper BMW, Meredes etc. med tung snude på en bane og de små veje!! Det har Topgear vist snesevis af gange!! Det jo let nok og spille morfar på en lang lige vej med sømmet i bund:laugh: ROFLMAO Absolut dagens kommentar :)
dkrath Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Derfor kører vi kun Porsche i min familie (dem der er bosat i Sverige) :)
Peter H. Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Derfor kører vi kun Porsche i min familie (dem der er bosat i Sverige) :) Så vil jeg gerne se jer hänge på nogle af de RS4 og RS6 der köre rundt på ringen.:) Det handler også om man kan styre bilen, og hvor mange kan köre deres biler på gränsen ? Og op af stolen og kom med ud på nogle baner og lär jeres biler at kende .:):)
Guest Mogens Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Så vil jeg gerne se jer hänge på nogle af de RS4 og RS6 der köre rundt på ringen.:) Det handler også om man kan styre bilen, og hvor mange kan köre deres biler på gränsen ? Nürburgring er 21 km lang og ikke noget, du bare går ud og kører på en fornuftig tid. Vi har kørt på banen flere gange og kender til forholdene. Jeg er slet ikke i tvivl om, at RS-serien fra Audi er hamrende lækker - har selv set på både RS4 og RS6, inden jeg købte min Porsche. Og som du selv ved, er der forskel på at køre en familieracer (Audi) og en ægte sportsvogn (Porsche). Hvad man vælger, er op til een selv og de krav, man har til anvendeligheden i dagligdagen. Eet er 100% sikkert - en Audi RS bliver aldrig nogen Porsche.
Guest Supermule Besvaret April 21, 2007 Rapporter Besvaret April 21, 2007 Nej gudskelov.... Den er hurtigere..........
Peter H. Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Nürburgring er 21 km lang og ikke noget, du bare går ud og kører på en fornuftig tid. Vi har kørt på banen flere gange og kender til forholdene. Jeg er slet ikke i tvivl om, at RS-serien fra Audi er hamrende lækker - har selv set på både RS4 og RS6, inden jeg købte min Porsche. Og som du selv ved, er der forskel på at køre en familieracer (Audi) og en ægte sportsvogn (Porsche). Hvad man vælger, er op til een selv og de krav, man har til anvendeligheden i dagligdagen. Eet er 100% sikkert - en Audi RS bliver aldrig nogen Porsche. Vi har samme indstilling MEN der er mange der köber en vild hurtig bil og ser rigtig smart ud uden at kunne styre den og vide hvad den kan og hvad den ikke kan... Det er ikke så lang tid siden at der var en herinden fra der tabte sin lambo fordi han ikke havde styr på det :):)
credde Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Vi har samme indstilling MEN der er mange der köber en vild hurtig bil og ser rigtig smart ud uden at kunne styre den og vide hvad den kan og hvad den ikke kan... Hørt :th2:
Guest Mogens Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Vi har samme indstilling... Tack :) ...der er mange der köber en vild hurtig bil og ser rigtig smart ud uden at kunne styre den og vide hvad den kan og hvad den ikke kan... Det er ikke så lang tid siden at der var en herinden fra der tabte sin lambo fordi han ikke havde styr på det :):) Vildt - den historie har jeg ikke hørt. Kunne man få lidt mere info? (totalskade?)
Peter H. Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Tack :) Vildt - den historie har jeg ikke hørt. Kunne man få lidt mere info? (totalskade?) Det kan han selv fortälle om ...
Guest Supermule Besvaret April 22, 2007 Rapporter Besvaret April 22, 2007 Det er kun rygter, men jeg har hørt det var Janteploven der plantede sin bil i rækværket.......Men jeg ved det ikke....... Det vil jeg gerne lige understrege.......:)
APGraph Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 en Audi RS bliver aldrig nogen Porsche. Sjovt nok så står der på mine registrings papire Fabrikat: AUDI PORSCHE RS4 også i følge VV.se
Guest Mogens Besvaret April 23, 2007 Rapporter Besvaret April 23, 2007 Sjovt nok så står der på mine registrings papire Fabrikat: AUDI PORSCHE RS4 også i følge VV.se Da jeg importerede min Porsche, spurgte man (bilsyn) mig om, hvad jeg kunne tænke mig, der skulle skrives i papirerne ;) Iøvrigt har Porsche en afdeling, hvor man modificerer modeller fra andre fabrikater...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu