Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle i sjove mennesker der skriver herinde. :love2: Har lige nogle spørgsmål inden jeg tager springet sammen med konen og de kommende tvilllinger. :D Mister man retten til dansk folkepension, såfremt man flytter til Sverige i en årrække? :rolleye: Nogle andre der har problemer med deres lejligheder mht. byggekvaliteten i Annestad? Hvad skal man specielt være opmærksom overfor ved gennemgangen af lejligheden? :new: Nogen der ved hvornår den nye børnehave / förskola skal være klar i Annestad? Tak for dejligt forum, vender stærkt tilbage, og nok med flere spørgsmål. John

Besvaret
Hej alle i sjove mennesker der skriver herinde. :love2: Har lige nogle spørgsmål inden jeg tager springet sammen med konen og de kommende tvilllinger. :D Mister man retten til dansk folkepension, såfremt man flytter til Sverige i en årrække? :rolleye: Nogle andre der har problemer med deres lejligheder mht. byggekvaliteten i Annestad? Hvad skal man specielt være opmærksom overfor ved gennemgangen af lejligheden? :new: Nogen der ved hvornår den nye børnehave / förskola skal være klar i Annestad? Tak for dejligt forum, vender stærkt tilbage, og nok med flere spørgsmål. John
Hmm byggekvaliteten er ok synes jeg, jeg er andby bebore og er meget glad for at være her, inden overtagelse sørge for at kig grundig på gulv og flise i bade værelset når du får nøglen. men man kan også hen af vejen finde selv små fejl her og der, og kontakt Open house produktion og det fikse det.. synes ikke det er meget at nævne.. og velkomen til Andeby Mht børnehaven?? ved intet da min datter er 7 år og bosat i dk..
Besvaret

Så længe man arbejder i Danmark optjener man ret til folkepension som andre danskere. Hvis man ophører med at arbejde i Danmark optjener man i stedet for ret til svensk folkepension med en 40-del af en fuld pension for hvert år. :)

Besvaret
Hmm byggekvaliteten er ok synes jeg
:confused: Men jeg synes så ikke byggekvaliteten er helt så ok. Klart bygningerne er nye, og det ser fint ud, men så er den heller ikke længere. Byggeriet er generelt bygget for hurtigt, dvs sjusket. Flere ting er 90% i stedet for 100%. Det trækker fra vinduerne, samt under altan dørerne (om vinteren). Lister, paneler og dørkarme ligner lort. Gulve er ikke ordenligt understøttet og har "bløde" punkter. Man kan jo også bare kigge på hvordan de har lagt tagpap på taget, og undrer sig over om de er uddannede dem der har gjort det. Væggene i garagerne er ødelagt af vandskader, da vandet vælter ned af væggene (indenfor i garagerne) hver gang det regner, og man er stadig ikke kommet i gang med at stoppe det problem. Osv, osv, osv..... Her hvor jeg har boet i to år, der har der for kort tid siden været "Final inspection" af alle lejlighederne, samt resten af bygningerne, da garantien fra Open House er ved at udløbe. Alle fejl der er påtalt inden garantiens udløb, de skal rettes af Open House, og jeg skal hilse og sige at den liste er meget lang. Men bortset fra det, så er det jo stadig "nyt" og fint som sådan, men altså kvalitet er det ikke, nok nærmere "acceptabelt til prisen" :)
Besvaret
:confused: Men jeg synes så ikke byggekvaliteten er helt så ok.
Det er vel nok forskelligt fra sted til sted. Min lejlighed synes jeg faktisk er bygget i ret god kvalitet (det er ikke i Andestad), da jeg flyttede ind var besigtningslisten (plus de punkter, jeg selv fandt) ikke ret lang.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...