Jump to content

Udbetaling af feriepenge i forbindelse med opsigelse.....

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Nu er det sådan at jeg har bedt om at blive opsagt af mit nuværende arbejde. Efter et halvt års snakken frem og tilbage, blev vi så enige om den 1/5.... MEN.....Nu vil de ikke udbetale mine opsparede feriepenge for 2007. 2006 har jeg fået, men ikke 2007..... Jeg er helt overbevist om at ved opsigelse, skal feriepenge udbetales, men det mener de så ikke er tilfældet..... Hvor finder jeg info om det????

Guest Supermule
Besvaret

Jamen firmaet bruger ikke feriekonto.....:) Det er Group4 Securicor..... Man får en seddel med opsparet ferie.... Hvor i lovgivningen kan jeg finde info om det her???

Guest Supermule
Besvaret

Kan du ikke lige finde et link til det et eller andet sted????

Hvis man er bosiddende i udlandet' date=' og ikke har nyt job i DK, skal de udbetale dem nu.[/quote']
Besvaret

Fra www.feriekonto.dk Ansatte og bosatte i udlandet Hvis du ikke længere er omfattet af den danske ferielov og har frameldt dig det danske folkeregister, kan du få udbetalt dine feriepenge. Det gælder også, selv om du ikke holder ferie. FerieKonto vil automatisk udbetale feriepenge til det kontonr., som vi har i systemet. Hvis du ønsker udbetalingen skal ske til et andet kontonr., kan du enten selv rette det via selvbetjeningsfunktionen eller ved at skrive til os. Hvis du arbejder i Danmark, er du omfattet af den danske ferielov. Hvis du holder op med at arbejde i Danmark, kan du få feriepengene udbetalt. Du skal blot dokumentere, du ikke længere er tilknyttet det danske arbejdsmarked. Dokumentationen kan være en opsigelse eller en erklæring fra din tidligere arbejdsgiver eller indmeldelse i udenlandsk A-kasse. Hvis du bor i udlandet, men fortsat er tilmeldt det danske folkeregister, skal du holde ferie for at få dine feriepenge udbetalt. Det er din arbejdsgiver, der skal underskrive FerieKonto-beviset. Hvis du ikke har arbejde, underskriver socialforvaltningen i din kommune beviset.

Besvaret
Kan du ikke lige finde et link til det et eller andet sted????
Når du ikke gider læse linket.. § 30. Feriegodtgørelse for tidligere og løbende optjeningsår udbetales til lønmodtageren af arbejdsgiveren, FerieKonto eller den, der i medfør af § 31 administrerer feriegodtgørelsen, 1) hvis lønmodtageren forlader arbejdsmarkedet af alders- eller helbredsmæssige årsager, eller 2) hvis lønmodtageren fratræder i forbindelse med flytning til udlandet og framelder sig Det Centrale Personregister.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...