Mulugu Skrevet May 27, 2007 Rapporter Skrevet May 27, 2007 Jeg er snart på vej til Sverige, men er psykisk syg. Jeg modtager medicin og benytter nåde psykolog og pskiyater hos en distrikspsykiatri. Er der nogen der har erfaring med det her, når man flytter til Sverige? Er det muligt at flytte over? I det tilfælde, hvordan foregår det? Er der brugerbetaling på psykiatrien? Er det noget værd? Er der nogen der foretrækker dansk psykiatri fremfor svensk? Hvordan er det i det hele taget at være psykisk syg i Sverige? Hvilken hjælp kan tilbydes? På forhånd tak for hjælpen, Mulugu
Mohlin Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Går inte så bra, tydligen... http://www.svd.se/dynamiskt/inrikes/did_15568423.asp
larscph Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Hvis du arbejder i Danmark har du under alle omstændigheder ret til at modtage ydelser fra det danske sundhedsvæsen, inkl. psykiatrien.
Mulugu Besvaret May 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jeg arbejder slet ikke. Så jeg hører under den svenske psykiatri? Er der nogen der har erfaringer med det? Dvs. hvis jeg ikke arbejder i Danmark, så skal jeg benytte svensk sygehusvæsen? Åh jeg er forvirret..
MC Manden Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Dvs. hvis jeg ikke arbejder i Danmark, så skal jeg benytte svensk sygehusvæsen? Ja, det er korrekt. Du vil ikke være grænsegænger og dermed hører du til sverige ...
Mulugu Besvaret May 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2007 Okay så er det på plads. Mange tak for hjælpen :) Nu mangler jeg bare nogen der ved lidt om om den svenske psykiatri. Er der f.eks. brugerbetaling på det? Eller findes der nogen tilbud man kan benytte.
Thomas Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jeg er snart på vej til Sverige, men er psykisk syg. Jeg modtager medicin og benytter nåde psykolog og pskiyater hos en distrikspsykiatri. Er der nogen der har erfaring med det her, når man flytter til Sverige? Er det muligt at flytte over? I det tilfælde, hvordan foregår det? Er der brugerbetaling på psykiatrien? Er det noget værd? Er der nogen der foretrækker dansk psykiatri fremfor svensk? Hvordan er det i det hele taget at være psykisk syg i Sverige? Hvilken hjælp kan tilbydes? På forhånd tak for hjælpen, Mulugu Håber du er klar over hvor svært det er at få hjælp når man er arbejdsløs, det er ikke noget du bare opnår på 2 uger og du mister jo alle rettigheder i Dk.
Mohlin Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Jag är nästan helt säker på att man ska betala själv, om man inte får en remiss från sin läkare, men det är väl också frågan om vad för sorts behandling man behöver. Jag vet att det är låååånga väntetider i alla fall.
Mulugu Besvaret May 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 30, 2007 Hmm.. ikke så fedt. Men så er der jo private læger, jeg må undersøge priser.
larscph Besvaret May 31, 2007 Rapporter Besvaret May 31, 2007 Du er også nødt til at undersøge i hvilket omfang du kan modtage understøttelse fra Danmark hvis du vælger at bosætte dig i udlandet. Det er ekstremt vigtigt. Jeg kender ikke reglerne men hvis du "blot" er sygemeldt og modtager eksempelvis kommunal understøttelse er jeg ret sikker på, at der kan være problemer med at "tage den med" til Sverige. Hvis du er tilkendt en eller anden form for pension, så måske - men du skal undersøge det grundigt og have det 100% afklaret inden du flytter.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu