Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er snart på vej til Sverige, men er psykisk syg. Jeg modtager medicin og benytter nåde psykolog og pskiyater hos en distrikspsykiatri. Er der nogen der har erfaring med det her, når man flytter til Sverige? Er det muligt at flytte over? I det tilfælde, hvordan foregår det? Er der brugerbetaling på psykiatrien? Er det noget værd? Er der nogen der foretrækker dansk psykiatri fremfor svensk? Hvordan er det i det hele taget at være psykisk syg i Sverige? Hvilken hjælp kan tilbydes? På forhånd tak for hjælpen, Mulugu

Besvaret

Jeg arbejder slet ikke. Så jeg hører under den svenske psykiatri? Er der nogen der har erfaringer med det? Dvs. hvis jeg ikke arbejder i Danmark, så skal jeg benytte svensk sygehusvæsen? Åh jeg er forvirret..

Besvaret

Okay så er det på plads. Mange tak for hjælpen :) Nu mangler jeg bare nogen der ved lidt om om den svenske psykiatri. Er der f.eks. brugerbetaling på det? Eller findes der nogen tilbud man kan benytte.

Besvaret
Jeg er snart på vej til Sverige, men er psykisk syg. Jeg modtager medicin og benytter nåde psykolog og pskiyater hos en distrikspsykiatri. Er der nogen der har erfaring med det her, når man flytter til Sverige? Er det muligt at flytte over? I det tilfælde, hvordan foregår det? Er der brugerbetaling på psykiatrien? Er det noget værd? Er der nogen der foretrækker dansk psykiatri fremfor svensk? Hvordan er det i det hele taget at være psykisk syg i Sverige? Hvilken hjælp kan tilbydes? På forhånd tak for hjælpen, Mulugu
Håber du er klar over hvor svært det er at få hjælp når man er arbejdsløs, det er ikke noget du bare opnår på 2 uger og du mister jo alle rettigheder i Dk.
Besvaret

Jag är nästan helt säker på att man ska betala själv, om man inte får en remiss från sin läkare, men det är väl också frågan om vad för sorts behandling man behöver. Jag vet att det är låååånga väntetider i alla fall.

Besvaret

Du er også nødt til at undersøge i hvilket omfang du kan modtage understøttelse fra Danmark hvis du vælger at bosætte dig i udlandet. Det er ekstremt vigtigt. Jeg kender ikke reglerne men hvis du "blot" er sygemeldt og modtager eksempelvis kommunal understøttelse er jeg ret sikker på, at der kan være problemer med at "tage den med" til Sverige. Hvis du er tilkendt en eller anden form for pension, så måske - men du skal undersøge det grundigt og have det 100% afklaret inden du flytter.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...