Nattevagten Skrevet May 29, 2007 Rapporter Skrevet May 29, 2007 Go' aften her på øresunds debatten.. :) Kunne ikke lige finde et andet sted hvor jeg kunne poste mit emne.. Jeg er en fyr på 18 år, der vil forsøge at tage springet og flytte fra de gamle og for mig selv i lejlighed. Jeg er studerende på hhx i Helsingør, og kunne derfor godt tænke mig at finde noget i Helsingborg. Jeg vil hører hvilken SU-rate man får i Sverige, samt hvor meget af transportomkostningerne der bliver dækket ? Derudover ville jeg godt hører hvor man kan finde billige lejligheder ( maks 3.000 sek ) .. har kigget på www.bovision.se men har ikke rigtig haft held.. Vil i iøvrigt anbefale / råde mig, som studerende til at købe mig ind i en lejlighed ? Håber på nogle gode svar..
Thomas Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Go' aften her på øresunds debatten.. :) Kunne ikke lige finde et andet sted hvor jeg kunne poste mit emne.. Jeg er en fyr på 18 år, der vil forsøge at tage springet og flytte fra de gamle og for mig selv i lejlighed. Jeg er studerende på hhx i Helsingør, og kunne derfor godt tænke mig at finde noget i Helsingborg. Jeg vil hører hvilken SU-rate man får i Sverige, samt hvor meget af transportomkostningerne der bliver dækket ? Derudover ville jeg godt hører hvor man kan finde billige lejligheder ( maks 3.000 sek ) .. har kigget på www.bovision.se men har ikke rigtig haft held.. Vil i iøvrigt anbefale / råde mig, som studerende til at købe mig ind i en lejlighed ? Håber på nogle gode svar.. Mvh Michael Ploug Hansen Skal du studere i Sverige da? Du får ikke dækket dine transportomkostninger, men der er rabat ligesom i dk! Og nu er Helsingborg nu ikke den letteste by at finde lejelejlighed i!
Nattevagten Besvaret May 29, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret May 29, 2007 .. Nej planen var at jeg ville blive ved med af studere i Helsingør ( har også job der) .. men kender du evt. andre steder end www.bovision.se hvor man kan finde noget ? og det må godt være lidt uden for byen.. en anden ting, hvad koster det at have scooter / knallert med over færgen ?
Basse Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Nu er det et stykke tid siden jeg har beskæftiget mig med SU - men jeg er ret sikker på du får din Danske SU med til Sverige, uanset om du studerer i Sverige eller i Danmark. Transportomkostninger er der ikke skattemæssigt fradrag for, idet du er under uddannelse, nærmere betegnet du tilegner dig NY viden. Og det ikke er en mesterlære går jeg udfra, hvor du får løn under skoleophold mv. Hvis du har råd som studerende, at købe en lejlighed - er det at foretrække, så betaler du jo til dig selv i princippet. Fremfor en leje lejlighed, hvor pengene går direkte til boligselskabet og kommer aldrig tilbage til dig. Ang. steder hvor du kan søge lejlighed må jeg være dig svar skyldig. Scooter/knallert koster vidst det samme som hvis du er gående, så vidt jeg ved - ellers tjek www.scandlines.dk eller www.hhferries.dk
Nils Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Du kan fortsat få SU fra Danmark selv om du bor i Skåne. På Scandlines eller HHs hjemmesider, kan du se hvad det koster med en knallert, når man er studerende. Øresundsdebattens officielle råd har altid været at købe en lejlighed i stedet for at leje. Der løber man så en vis risiko for at købe for dyrt, men hidtil har alle tjent - enten cash eller papirpenge til senere indløsning - på at købe. Fremtiden er dog som altid uvis. Siden du tilsyneladende kun er nået til at kigge efter lejelejligheder på bvision , så har du mange gode timer foran dig med SØGEFUNKTIONEN :)
plup Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Nej planen var at jeg ville blive ved med af studere i Helsingør ( har også job der) .. Vil han ikke kunne få transportfradrag til sit studiejob?
Gio Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Kunne ikke lige finde et andet sted hvor jeg kunne poste mit emne.. Jeg vil hører hvilken SU-rate man får i Sverige, samt hvor meget af transportomkostningerne der bliver dækket ? Derudover ville jeg godt hører hvor man kan finde billige lejligheder ( maks 3.000 sek ) .. har kigget på www.bovision.se men har ikke rigtig haft held.. Vil i iøvrigt anbefale / råde mig, som studerende til at købe mig ind i en lejlighed ?Hej Michael - og velkommen til. Lige til næste gang du poster, så prøv at holde dig til hovedemnet, og ikke poste vidt forskellige spørgsmål under samme emne. Mere aktuelt med din post, så er boligspørgsmål selvfølgelig på plads i "Bolig"-området, som du også ganske rigtigt har postet i hér. Men dit SU-spørgsmål er helt off-topic herinde, og bør istedet stilles i "Job og Uddannelse". Altsammen for at holde indholdet i hovedemnerne til, ja, emnerne de så smukt beskriver :th2: ...og gøre det nemmere for os alle at overskue. Både nu og i fremtiden.
Thomas Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 Vil han ikke kunne få transportfradrag til sit studiejob? Nej ikke når man er studerende!
Amer Besvaret May 29, 2007 Rapporter Besvaret May 29, 2007 ingen transportfradrag til/fra studiet. men til fra studiejob er der befordringsgodtgørelse/"transportfradrag"
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu