Guest Supermule Besvaret June 29, 2007 Rapporter Besvaret June 29, 2007 Start en enkeltmandsvirksomhed og lej et kontor, hvor det er muligt at komme døgnet rundt. Sørg for at der er toilet og bad.....Sørg for at ha' indtægt i din virksomhed. Så er der ingen der gø'r over at du har en sovesofa stående på kontoret....;)
Nils Besvaret June 29, 2007 Rapporter Besvaret June 29, 2007 Futz, det er jo så snart man blander den problemstilling ind med skattepligt eller ikke skattepligt, at de hjemmestrikkede regler begynder at dukke op. Der er intet at lære af de cases. De handler om noget andet. Når det gælder registreringsafgift, så er der kun et kriterie, nemlig hvor man bor rigtigt. Eller med andre ord: Er den svenske adresse en proformaadresse. Er det et arrangement, der har til formål at unddrage registreringsafgift. Det ved man nok med sig selv. Nogen fantaserer sikkert om, at de kan lave et arrangement, hvor de bor 51 procent i Sverige, men sådan fungerer det bare ikke i praksis, for sådan kan man ikke leve sin tilværelse. Så jeg tror ikke, der er det store behov for hårfine afgørelser. I øvrigt er det jo svært at forholde sig til en konkret situation, som man ikke kender, hvad betyder "familie" f.eks, men hvis man selv kan komme i tvivl om, hvor man bor henne, så kan Skat sikkert også.
Anka Besvaret June 29, 2007 Rapporter Besvaret June 29, 2007 Helt korrekt - den er fanget ;-) Men mit spørgsmål går på tolkningen af "centrum for livsinteresser" - idet jeg vil opnå 3 ugentlige overnatninger i DK (ved familie) og derudover være i hjemme i Sverige. Mit problem går jo så på, om man vil fastslå at jeg har har bopæl i begge lande og derfor videretolke at jeg har mit centrum for livsinteresse er i DK (selvom alle min ejendele, indkøb, regninger mv. foreligger i min lejllighed Sverige) Håber min forklaring kan forstås! Bor man reelt i Sverige vil det ikke være noget problem at sandsynliggøre det over for SKAT, og man kan, som fri borger, med god samvittighed overnatte hos familie/kæreste i DK, et par gange om ugen. Udfra hvad du skriver vil du højst sandsynligt kunne dokumentere dit liv i Sverige og vil derfor næppe få problemer. :th2: Læs evt. denne tråd:http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8364
Futz Besvaret June 30, 2007 Rapporter Besvaret June 30, 2007 Emnet er igen i dag i Ekstrabladet og i morgen vil de køre et stort indlæg om al den snyd der sker - forargelse forargelse. http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article314446.ece Det bliver sjovt at se afgørelserne. Formentlig vil en masse hævde at grunden til at deres bil blev set så meget parkeret på gaden af var at de besøgte deres kæreste eller savnede mors frikadeller. Jeg tror - og det er kun et gæt - af hvis man er en af dem der bliver "stukket" og det ikke kan bevises af Skat at den svenske bolig er (total) proforma så vil skat ved næste ligning gå efter dokumentation for befordringsfradraget hvis man har været så grådig ikke at holde "bo hos kæresten / mor" dagene ude.
Nils Besvaret June 30, 2007 Rapporter Besvaret June 30, 2007 Jeg tror - og det er kun et gæt - af hvis man er en af dem der bliver "stukket" og det ikke kan bevises af Skat at den svenske bolig er (total) proforma så vil skat ved næste ligning gå efter dokumentation for befordringsfradraget hvis man har været så grådig ikke at holde "bo hos kæresten / mor" dagene ude. Det venter de da ikke med til næste gang, for det er jo netop der, de kan få kniven ind. For at begå den perfekte registreringsafgiftsforbrydelse, skal man jo trække befordring fra på selvangivelsen og have komplet dokumentation for foretagne arbejdsrejser, hvilket kan være "knepigt", hvis man aldrig foretager nogen. Jeg håber Ekstra Bladet i morgen vil oplyse, hvor mange snydere, der bliver afsløret, for antallet af "sager" kan man ikke rigtig bruge til så meget. For et par år siden, gik Skat jo ud med tal, der viste, at der var næsten lige så mange - ganske vist endnu uafslørede - svindlere, som der var pendlere. Senere fordampede stort set alle forbryderne på vejen fra indbakken til papirkurven.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu