Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej.. min mor bor i Ekeby og vi bor i DK men har vores hus til salg og flytter til SE ligeså snart det er solgt.. men nu har vi et problem.. Jeg arbejder i H&M på vestsjælland og er hele tiden blevet lovet at blive forflyttet til Helsingør eller Helsingborg når vi skulle flytte, så der var ingen problemer... men nu e jeg gået hen og blevet gravid hvilket er skønt men det skaber problemer på jobbet.. min chef siger at hun ikke kan forflytte mig når vi får huset solgt fordi ingen butik vil tage mig hvis jeg f.eks. er 6 mdr. henne for så går jeg snart på barsel alligevel. så derfor skal jeg flytte nu for så vil de gerne men problmet er at vi så må nødt til at flytte op til min mor i Ekeby for at kunne få det til at hænge sammen, da vi har en datter i forvejen på 4 år som også skal kunne passe en instution osv. jeg skal kunne nå at hente og bringe.. Men mit spørgsmål er så!!!!! Vi EJER en bolig i DK og jeg ved hvis vi køber noget i SE før boligen i DK er solgt skal vi betale 30 % til skat i SE.. Men hvis vi nu ikke køber noget i SE men bor hos min mor og først køber når boligen i DK er solgt hva så ??? kan vi melde adresse til hendes uden at skulle betale de 30 % mvh. Helene

Besvaret

fagerborn fordi hvis jeg har en mulighed for at kunne blive vil jeg gerne det har været i H&M et par år nu skal også tilbage igen efter barslen.. og det ved de jeg gerne vil og de siger jeg er velkommen, så derfor syntes både min chef kollegaer og mig selv det er dumt at må nød til at sige op og komme igen i stedet for at bevare mit job.. gå på barsel og komme igen samme sted i stedet for ellers kan det være der ikke er plads i Helsingør der men i stedet i KBH holbæk eller andre hvilket jeg ikk ønsker... det andet er bedre syntes jeg og det er jo også min mening og beslutning. mvh. Helene

Besvaret

Jeg kan godt se problemet. Men som SM siger kan du ikke. Men behøver du at flytte din adresse før du får solgt det i DK. Du må godt købe noget i Sverige. Men når du flytter adressen til Sverige, betaler du skat af salget i DK.

Besvaret
Men behøver du at flytte din adresse før du får solgt det i DK.
Du skal have fat i en sort dagplejemor i Ekeby eller Helsingør (hvis du arbejder i Helsingør), hvis du skal have din datter passet og beholde adressen i Sydsjælland. Hun kan nok ikke få en plads på institution.
Besvaret

VI... skriver du Hejsa Du skriver *vi* - det kunne godt være en vej at gå, at en af jer forbliver folkeregisterregistrerede i DK indtil huset er solgt (den tilbageblivende skal så have huset og stå som ejer af det når det sælges, det er lidt bøvlet, men det er det sikkert værd). Det er også et spørgsmål om du behøver flytte officielt til Sverige, det behøver du fx. ikke for at købe hus, til gengæld kunne jeg godt forestille mig et par situationer omkring graviditet hvor det er rigtigt smart at folkeregister-bo der hvor man er... Der er i øvrigt rigtigt meget omkring flytning og at undgå skat-af-dansk-hussalg herinde, hvis man søger, men det har du måske allerede gjort? :) Mvh Jesper

Besvaret

Jesper Tusind tak for svaret også til jer andre, men Jesper det kunne måske godt være en udvej at en af os beholder adressen hjemme i DK Men skal vi så ikke overdrage hele huset til det navn som bliver i DK inden jeg flytter min adresse til SE ?? Forstod ikke helt det med du skrev at han f.eks skal stå som ejr når det skal sælges, skal mit navn så ikk slettes alle steder fra inden jeg flytter min folkeregisteradresse ?? mvh. Helene

Besvaret

Det handler om hvem der ejer huset i DK når det sælges. Hvis navn der står hvor, er nok ikke så vigtigt, men den der kan skrive under, og som tjener pengene ved salg i DK skal ikke være svensk medborger (folkeregisterboende) endnu når der skrives slutseddel. Jeg vil mene at den retningslinje er temmelig klar at gå efter (og hvis nogen er uenige vil jeg direkte opfordre til at kritisere den!). Der er dog stadig mange cases, links og vejledninger at finde herinde, ved hjælp af søgefunktionen. Det er mange penge det handler om, og det er vigtigt at føle sig sikker på, at man har en løsning der holder i retten :th2: /Jesper

Besvaret
Du skal have fat i en sort dagplejemor i Ekeby eller Helsingør (hvis du arbejder i Helsingør)' date=' hvis du skal have din datter passet og beholde adressen i Sydsjælland. Hun kan nok ikke få en plads på institution.[/quote'] Hvorfor skal hun være sort:)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...