Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Hm, Malmø eller Helsingborg når man skal arbejde i Lyngby? Det første jeg tænkte var at flytte til Hven. Men en hurtig google søgning fortalte mig så at det ikke er så let lige at finde noget der... der skal ihvertfald laves noget fodarbejde. Men igen, der er også andre muligeder. Vestsjælland er ikke meget dyrere end Sverige i huspriser, så hvis man gerne vil bo i Danmark, tror jeg godt det kan betale sig i pendletid og prismæssigt.

Besvaret
Hm, Malmø eller Helsingborg når man skal arbejde i Lyngby? Det første jeg tænkte var at flytte til Hven. Men en hurtig google søgning fortalte mig så at det ikke er så let lige at finde noget der... der skal ihvertfald laves noget fodarbejde. Men igen, der er også andre muligeder. Vestsjælland er ikke meget dyrere end Sverige i huspriser, så hvis man gerne vil bo i Danmark, tror jeg godt det kan betale sig i pendletid og prismæssigt.
Det får man jo ikke lækker bil af :tongue2:
Besvaret
Takker for artiklen Steen. Vi har nemlig ofte tænkt over hvorfor der lugter så meget af lort når vi nærmer sig Helsingborg mellem Centrum og Väla. Jeg tænkte at det måtte være en kæmpe svinefarm eller noget kemi. Men så er det bare den lokale losseplads. Kan også nogle gange lugte det ved færgerne når vinden står rigtig (eller nok nærmere forkert.)
Ja, det er ikke lige det fedeste i sommervarmen. Vi må håbe på at de snart får gjort noget ved det.
Besvaret
Det hjælper da ikke nogen hvis man flytter tilbage til Danmark:confused:
Jeg skal evt. ikke flytte til DK, blot have en pendler lejlighed! Om det så skal være i Sverige eller Danmark har jeg ej fundet ud af endnu. Dog...så vidt jeg kan huske er det ulovligt at bo i en pendler-lejlighed i DK og så samtidig have svensk bil og hus. Altså ikke nok at blot bo i weekender/ferier i Sverige...
Besvaret

Tror ikke det er ulovligt med en pendler lejlighed i DK - du skal bare stadig have centrum af livsinteresser i Sverige. Eller også undgå at have bilen med til DK :-) Så længe du kan dokumenterer dit liv er i Sverige, og det "kun" er en pendler lejlighed, så kan de ikke gøre dig noget. Er vist afgjort en sag for ikke så længe siden, hvor en boede i sverige, men havde ophold i DK man-tors, fordi han arbejde i Rødby og derfor ikke kunne tage hjem og overnatte på sin sædvanlig adresse hver dag. Han gik fri, så vidt jeg husker. Og nej, det er ikke startskudet til endnu en "180 dages regel, som ikke findes, diskussion" *G* Men har du kone og børn osv. boende i sverige - tvivler jeg meget på SKAT kan modargumentere noget mht. til en pendler hybel - især hvis du kun går efter noget spartansk som en 1'er med tekøkken og bad osv. Hvor ligger den Losseplads ? jeg bor klods op af väla og kan intet lugte - ikke endnu i hvert fald - og har ikke bemærket noget endnu, når jeg lige laver pitstop uden for knutpunkten for en smøg, inden toget går til Ödåkra. Jeg må havde været heldig med vinden hehe. Det jeg siger, hvorfor bor i en lugtende by - når man kan bo ude på landet og nyde naturen,fuglene og den friske luft *G*

Besvaret
Hvor ligger den Losseplads ?
Kører du fra väla mod råå kommer du til den. Ellers vejen fra Biltema mod rå "Östreleden" Så ligger den til venstre hvor der står Filborna.
Besvaret
Hvor ligger den Losseplads ? jeg bor klods op af väla og kan intet lugte - ikke endnu i hvert fald - og har ikke bemærket noget endnu, når jeg lige laver pitstop uden for knutpunkten for en smøg, inden toget går til Ödåkra. Jeg må havde været heldig med vinden hehe.
det eneste jeg synes ''lugter'' i Helsingborg er når man kører forbi kaffefabrikken på Ängelholmsvägen. jeg har da tit kørt både på Østerleden og på den der går fra Väla sydpå mod Hjortshög og Østerleden, og jeg har aldrig bemærket noget. men det kan være der er en eller anden ''luftgrav'' fra lossepladsen lige ind over Dalhem og det strøg mod City hvor de føler sig så generet.
Besvaret

Planteringen Jeg bor faktisk på Planteringen og ja selve lejligheds komplekserne er ikke det mest indbydende område. Men vi købte en villa på Barrstigen, der ligger helt ugenert op af triangelskogen på grænsen til Miatorp og mærker intet til "planteringen". Vi gav for 1.5 mil for snart 3 år siden og det er steget ca 1 mill siden da. Men alt er jo en priorteringsag. Vi prioriterede hus,have,lukket villavej, skov som nabo, billig bolig, søde naboer en blanding af unge og ældre, forholdsvis tæt på færgerne (10 min på cykel) højest. Planteringen står også overfor store forandringer, der allerede så småt er påbegyndt. Vi håber så det kan rydde lidt op i det mere uheldige klientel. Det hyggelige byliv ligger jo så et lille stykke væk, dog er det ikke et problem da busserne køre tit, ellers tager man jo bare den billige bil, der i vores tilfælde bare er en dejlig biting. Men jeg er også gift og har en lille datter, derfor er en bylejlighed ikke mere føsteproritet... Jeg har meget sjældent problemer med busser eller færger. Hygge Mvh Leon

Besvaret

der er pænt i miatorp og hvis man er nudist / naturist eller hvad det hedder så har de deres officielle badestrand der syd for ved kemira. hvis man vil gøre noget godt for planteringen kunne man måske rage de grimmeste blokke ned.

• 5 months later...
Besvaret
Arh' date=' mon ikke du er lidt overfølsom. De tømmer da skraldespande inde ved færgerne også.[/quote'] Hvad så Fagerborn, har du også fået en skrivelse fra NSR, som unskylder for stanken ? Det er ikke kun mig der kan lugte det.:fight:
Besvaret

Det har jeg ikke set. Men jeg var ude og skifte dæk i Väla Södra i forgårs, og jeg må sige der var en uhyre mystisk odeur derude. Sådan sur tykmælk nogen har efterladt og står og størkner og hørmer. Ikke lige noget man vil have i næsen når man sidder i haven en sommeraften med jordbær og fløde. Forresten har jeg opgivet Scandlines og er gået over til Ace Link. De passer bedre til Kystbanen. Hvis jeg skulle pendle med bil ville jeg bruge HH-ferries. Det tager mig små fem kvarter med bil mellem min lejlighed og Lyngby når der ikke er allerværst myldretid. 8.10 ned til færgen, 8.30 med færgen, 8.50 fra Helsingør 9.20 ankommer Lyngby.

Besvaret

Hehe fik den omtalte brochure igår - om må indrømme, at siden jeg skrev mit indlæg, så har jeg også lagt mærke til stanken når man står på väla. Er ikke noget der generer mig dog - sq ikke værer en bilos, indvandremadstank osv. som var min hverdag inde i KBH NV :-) Ja, HH ferries helt sikkert til bilpendling - det er de billigste, hvis man kan leve med kun 2 afgange i timen, og sporadisk afgange om natten og især natten mellem fredag/lørdag og lørdag/søndag. Så Acelink havde fået deres nye færge, den ligger i Helsingør pt - og træder i kræft den 1/12-07. Den ser sq lækker ud. Er imponeret over du kan køre til lyngby på 30 min kl. 9 om morgenen - du tager ikke Motorvejen så ?

Besvaret
Hehe fik den omtalte brochure igår - om må indrømme, at siden jeg skrev mit indlæg, så har jeg også lagt mærke til stanken når man står på väla. Er ikke noget der generer mig dog - sq ikke værer en bilos, indvandremadstank osv. som var min hverdag inde i KBH NV :-)
Jeg kørte forbi Kropp i til morgen og det var grotesk som der stank. Jeg kunne dårligt nok trække vejret.:thumbdown
Besvaret
Hehe fik den omtalte brochure igår - om må indrømme, at siden jeg skrev mit indlæg, så har jeg også lagt mærke til stanken når man står på väla. Er ikke noget der generer mig dog - sq ikke værer en bilos, indvandremadstank osv. som var min hverdag inde i KBH NV :-) Ja, HH ferries helt sikkert til bilpendling - det er de billigste, hvis man kan leve med kun 2 afgange i timen, og sporadisk afgange om natten og især natten mellem fredag/lørdag og lørdag/søndag. Så Acelink havde fået deres nye færge, den ligger i Helsingør pt - og træder i kræft den 1/12-07. Den ser sq lækker ud. Er imponeret over du kan køre til lyngby på 30 min kl. 9 om morgenen - du tager ikke Motorvejen så ?
Den ene gang jeg tog bilen forbi Kvistgård kl. 9 var myldretiden i princippet forbi. Men man helst være sikker på sin egen parkeringsplads når man kommer frem hvis det skal fungere. Jeg har været ovre og tage masser af billeder af Simara Ace, her er et par af dem. Simara er næsten lige så høj som HH-skøjterne, men den har selvfølgelig ikke de afrundende ender. Det ser virkelig ud som en luxusyacht. simara08.jpg HH-ferries er cirka på samme afstand som Simara, de andre ligger nærmere. 1130.jpg
  • 2 weeks later...
Besvaret
(Simara Ace) Det ser virkelig ud som en luxusyacht.
*LOL!* Jeg var en tur over sundet med færgen lørdag, og så en helt vild cool luksusyacht selje ud fra havnen i Helsingborg, og tænkte: "Orv, den er sgu fed, hvaem fa'en har råd til sådan en???" Nu ærgrer det mig da lidt at jeg tog HH-Feries... :rolleye: Forresten, nu vi er ved Sundbusserne: er der nogen som har sådan et månedskort, og kan bekræfte, at det bare er et sådan et ID-kort lissom dem man har til bussen, som man bare viser, når når man går ombord??
Besvaret

Det er det samme månedskort over Sundet til Ace Link som til Scandlines. Det er Skånetrafikens kort. Jeg har et til / fra Lyngby, der koster 970 skr. om måneden (jeg studerer). Første gang man rejser med Ace Link skal du vise kortet i kassen og du vil få et lille klippekort (det får man også til Scandlines).

Besvaret
Det er det samme månedskort over Sundet til Ace Link som til Scandlines. Det er Skånetrafikens kort. Jeg har et til / fra Lyngby, der koster 970 skr. om måneden (jeg studerer). Første gang man rejser med Ace Link skal du vise kortet i kassen og du vil få et lille klippekort (det får man også til Scandlines).
Det er vist et Øresundskort du snakker om og ikke et almindeligt månedskort.
Besvaret

Det tror jeg Steen har ret i. Jeg mener dette kort: Månedskort 385,- Månedskort er personlig. Ved registrering af kortet skal passbillede medbringes. Gælder i 30 dage fra indkøbsdag.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...