aluxus Skrevet June 13, 2007 Rapporter Skrevet June 13, 2007 Jeg er på vej til Malmø som sagt, over til Jer andre. Jeg har en svensk kollega der fortæller at der er noget så smart som pige-taxaer. Eftersigende kan man se det via et klistermærke på bilerne, og man kører med en særlig takst?? Nogen der kan/vil uddybe denne ? -*Hihi det er godt nok morsomt alt der her, og man sætter klart pris på en side som denne der hjælper godt på vej. Så tak for fif og gode indlæg.
hexa Besvaret June 13, 2007 Rapporter Besvaret June 13, 2007 Jeg er på vej til Malmø som sagt, over til Jer andre. Jeg har en svensk kollega der fortæller at der er noget så smart som pige-taxaer. Eftersigende kan man se det via et klistermærke på bilerne, og man kører med en særlig takst?? Nogen der kan/vil uddybe denne ? -*Hihi det er godt nok morsomt alt der her, og man sætter klart pris på en side som denne der hjælper godt på vej. Så tak for fif og gode indlæg. Hej.. På større byer i Sverige har noget som kaldes Tjej-taxi og det er kun til piger el damer, har selv brugt den service når jeg boede i sv, og føler mig meget tryg ved det, en del Taxa køres også kun af kvinder ved sådant tilfælden.
Steensommer Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Diskrimination ud over alle grænser! Kunne ikke være mere enig! Jeg kan ikke fordrage sådan noget uanset hvad de gode hensigter måtte være.
Pede Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Diskrimination ud over alle grænser! Så ganske rigtigt. Det kan da umuligt være lovligt. I DK blev det for år tilbage ulovligt at love kvinder gratis adgang til diskoteker når mænd skulle betale. Forestil jer balladen hvis man indførte taxaer for hvide eller kristne!!! Pede
Furland Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 En storm i et lille bitte glas vand! Diskrimination... ikke ligefrem. Hvilket køn er det der er mest udsat for eksempelvis voldtægt en sen nattetime? Mænd måske? Hvem har oftest den mest voldelige adfærd? Kvinder måske? Hvorfor er lønen i samme job, ofte afhængigt af hvilket køn man har? og til hvilken side tror i forskellen peger? Det er da for ligegyldigt at man har "Tjej taxi", når man ofte har diskrimineret mod chaufførerne's herkomst, ved at sige nogle magiske ord til centralen, for at gøre opmærksom på hvilken etnisk kultur man ville have til at køre én! Dette er da én af de ting, som kan være så absolut ligegyldigt i egenskab af hvad den gør, for os mænd! Jeg vil da helere have, at min kone valgte en sådan taxi efter en bytur, end en mandlig chauffør. Ikke fordi hun er promiskuøs, let på tråden eller andet lignende, men simpelthen fordi det føles tryggere... for hende! Vi mænd kan sku klare os selv, men det er der flere kvinder der måske ikke har styrken til. Hvordan kan det være, at en så lille ting bliver nævnt, der er til fordel for nogle, så råber man diskrimation?
thn Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Jeg kan ikke tage kvinder der himler op om ligestilling seriøst før der også er ligestilling på værnepligten
spinner Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Hvordan kan det være' date=' at en så lille ting bliver nævnt, der er til fordel for nogle, så råber man diskrimation?[/quote'] Fordi de råber det i tide og utide i alle andre situationer. Bortset fra det, manglede der en smiley i mit indlæg. Jeg er flintrende finn om der findes en tøse-taxa... ;)
Fagerborn Besvaret June 14, 2007 Rapporter Besvaret June 14, 2007 Det er ulovligt med ''tjejtaxi''. Det er muligt en del selskaber stadig har det, eller noget der ligner. Min frisør har skiftet pigetaksten (der er højere) ud med noget der hedder at man betaler efter hvor langt hår man har.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu