Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ja, som udstationeret i den skånske kommune Örkelljunga vil jeg lige lægge et praj om at kommunen efter sommeren begynder at sælge de områder der er ved at blive udstykket, dvs. Hjelmsjøstrand, Fedingestrand og Mørtstigen. Man kan på nuværende tidspunkt ringe til kommunen og blive indført i deres ''tomtkø'' (kø til byggegrunde) hvis man vil have bedre chancer. Der er 50 km. og 35 min. i bil (eller 50 min. med motorvejsbus 10) mellem Helsingborg og Örkelljunga og alle udstykkede områder ligger umådeligt skønt med søer, badebroer, bakker, dale og meget skov. Byen har cirka 4.000 indbyggere og 700 års historie. Skal opleves !!! http://www.orkelljunga.se/ http://www.orkelljunga.se/bygga-och-bo/lediga-tomter/planerade-tomter/ Så sent som i dag var jeg ude og hjalp landmåleren måle op og sætte pæle i til de 58 grunde ved Hjelmsjöstrand ;) http://www.orkelljunga.se/upload/172/dokument/hjelmsjostrand_plankarta2.pdf

Besvaret

Jeg har en bekendt i DK som samme med hans kone, har en rødt fritidshus inde i skoven ved Åkarp. Der er ikke helt så stille og roligt som nok skulle tro, da man kan høre motorvejen - men det er jo sådan med lyd at den kan bevæge sig rigtigt langt. Hvis man fx tager en jernbane. Dengang jeg boede i Slagelse, boede jeg et godt stykke fra jernbanen, men alligevel kunne jeg høre den når der ikke var andet 'larm' tilstede.

Besvaret
Jeg har en bekendt i DK som samme med hans kone, har en rødt fritidshus inde i skoven ved Åkarp. Der er ikke helt så stille og roligt som nok skulle tro, da man kan høre motorvejen - men det er jo sådan med lyd at den kan bevæge sig rigtigt langt. Hvis man fx tager en jernbane. Dengang jeg boede i Slagelse, boede jeg et godt stykke fra jernbanen, men alligevel kunne jeg høre den når der ikke var andet 'larm' tilstede.
Staklerne i Eket (nord for Åkarp) er også meget plagede af støjen. Men der er ingen af de nye områder der ligger ved motorvejen.
Besvaret
Ham der altid havde leopardbukser på ?? Hvor tit mon han egentlig vaskede dem. Nej, jeg vil ikke vide det. Magen til ulækker fætter :tongue2: skal man lede efter.
Jeg tror det var hans gode ven Jens Jørgen Thorsen.
Besvaret
Der er ikke helt så stille og roligt som nok skulle tro' date=' da man kan høre motorvejen - men det er jo sådan med lyd at den kan bevæge sig rigtigt langt.[/quote'] Det eneste sted jeg har oplevet hvor der ikke var larm fra omkring liggende veje og andet knald....var inde på indlands isen:rolleyes: Men sikke da en fred...
Guest carspar
Besvaret

ôrkelljunga er det ikke der at Kriminalvården stortrives med en afdeling?

Besvaret
ôrkelljunga er det ikke der at Kriminalvården stortrives med en afdeling?
der er et sted hvor de har både et flygtninge-''fængsel'' (opbevaring af dem der skal sendes hjem mod sin vilje) og en institution for unge, det er i Ljungaskog. Lige over for hinanden, meget praktisk. men noget decideret fængsel har jeg aldrig hørt tales om.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...