Jump to content

Den svenske krone fortsætter med at falde.....

Recommended Posts

Besvaret

Ja, den er steget ganske godt de sidste år. Og det er en af de mest populære folkeaktier i Sverige, og dertil den mest belånte aktier. Det må betyde at der har været tillid til den både fra dem der giver lån i aktien, og dem der tager lån i aktien, ellers ville det være relativt dyrt at tage lån i aktien.

Besvaret

Mere værd for hvem? For jer selv kan vel bilerne umuligt blive mere værdt - det betyder jo allerede alt for jer.. For os andre er jo I og jeres biler rævnende ligegyldigt. Og - jeg beklager hvis jeg føder troldet...

Så bliver vores biler mere værd.....:)
Besvaret
Så skal man købe banana eller skal man vente lidt mere?
Beklager. Jeg har ikke de store holdinger til havd der vil ske med Ericsson kursen i fremtiden. Ligeledes med DKK/SEK kursen Med hensyn til valutakurser er det nemt nok at forklare bagefter hvorfor noget skete - men at forudse kursen er stort set umuligt - der er for magne ting som spiller ind. I hvert fald for mig. Faktisk må jeg tilstå at jeg ser ud til at være lidt af en ulykkesfugl med hensyn til mine egne vekslinger - synes altid at kursen er højest når jeg er nødt til at veksle:cry: . Med hensyn til Ericsson kan jeg kun sige at det er jo en enkelt aktie. Med mindre man er gambler typen, som vil have så meget risiko som muligt, skal man ikke kun købe een aktie, men opbygge en hel portefølje af aktier. Ellers får man en høj risiko, som man ikke bliver belønnet for i form af højere forventet afkast. Her er et link, som prøver at forklare hvorfor: http://www.bankinvest.dk/DK/showpage.aspx?pageid=464
Besvaret
.....Har svenskerne egetlig ikke en interesse i at have en svag krone? Det skulle gavne eksporten.
Det prøver politikerne altid at bilde os ind er godt. Når kronen falder bliver svenske varer billigere at købe i udlandet, hvilket gavner eksporten. Dermed får virksomhederne flere ordrer og får brug for flere medarbejdere, hvilket sænker landets arbejdsløshed. Og det lyder jo altsammen godt - politikerne kan nu brøste sig af at have fået flere i arbejde. Hvem synes ikke det er fint? De tidligere arbejdsløse synes selvfølgelig at det er fint. For dem der allerede var i arbejde er det brutale svar nok : Kun en idiot!:surprise: . (hvis man alstå ser bort fra solidaritetsfølelser med de tidligere arbejdsløse) For alle de ting de før kunne købe fra udlandet er nu blevet dyrere. Det der reelt sker når SEK falder er at Sverige har sat sig selv ned i løn. Dermed blev Sveriges arbejdskraft billigere og flere vil nu gerne købe den. Men reelt set - Kunne du tænke dig at gå ned i løn, så du kan komme til at arbejde mere?? :p

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...