Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Bare lige dele en fed historie. Vores gratis forsikring er på vej til at udløbe og trygghansa sendte os et tilbud om hvis vi ønsker at forsætte hos dem så vil prisen blive kun 11.500 sek om året. Vi har en Passat og de har noget sammenarbejder hvor garantien dækker bedre og flere kilometer. Jeg ringede til dem for nogle minutter siden og brokkede mig over at de havde sagt ca. 8.500 om året og nu bliver den 11.500. Efter at have opgivet at jeg har haft kørekort siden 96 og at vi har tre andre forsikringer hos dem kom prisen meget langt ned, nemlig 6.600 om året, som jeg finder en ok pris. Den ene af grundende til den høje pris var at jeg stod som ”ny bilist” og ikke som en som har haft kortet i 11 år. Og nu gør der heller ikke noget at konen er under 25 og bilen er udstyret med turbo, det gøre det første gang vi snakke med dem. Det kan hjælpe at brokke sig Mvh Nenad

Besvaret
Bare lige dele en fed historie. Vores gratis forsikring er på vej til at udløbe og trygghansa sendte os et tilbud om hvis vi ønsker at forsætte hos dem så vil prisen blive kun 11.500 sek om året. Vi har en Passat og de har noget sammenarbejder hvor garantien dækker bedre og flere kilometer. Jeg ringede til dem for nogle minutter siden og brokkede mig over at de havde sagt ca. 8.500 om året og nu bliver den 11.500. Efter at have opgivet at jeg har haft kørekort siden 96 og at vi har tre andre forsikringer hos dem kom prisen meget langt ned, nemlig 6.600 om året, som jeg finder en ok pris. Den ene af grundende til den høje pris var at jeg stod som ”ny bilist” og ikke som en som har haft kortet i 11 år. Og nu gør der heller ikke noget at konen er under 25 og bilen er udstyret med turbo, det gøre det første gang vi snakke med dem. Det kan hjælpe at brokke sig Mvh Nenad
:th2: :th2: :th2:
  • 1 month later...
Besvaret

Nice nok... Jeg er selv igang med jagten, og jeg kan ikke få noget reelt ud af nogen af dem. Jeg skal ha mig en økonomisk lupo og sidste grinagtige var moderna forsikring der tilbød mig en trafik forsikring til 11.500 :D /party

Guest Mogens
Besvaret

Alt for dyr

Har du prøvet Moderna Forsäkringar? http://www.modernabil.se/
Jeg har lige testet min bil ift. dette link - min præmie ville stige 52% :) OG det er kun en trafikforsikring ! ROFL :-)
Besvaret
Har du prøvet Moderna Forsäkringar? http://www.modernabil.se/
10.274,- for trafikforsikring alene :rolleye: Lad os hermed konstatere at de dér online-beregnere er til at stikke op et vist sted. Skulle bare lige prøve. Jeg betaler p.t. lidt under 8000,- for en halvforsikring op til 2.000 mil. Jeg véd at det kan gøres billigere - men det kræver et par telefonopkald til de forskellige selskaber. Så det skal jeg hygge mig lidt med i ferien :D
Besvaret
Både min og gemalens bil var meget fornuftige i pris: 4600 og 2100 begge ved helforsikring. Så jo Gio....nogle online ting duer.
Mogens blev også taget i online-nummeren ;) Jeg er ikke i tvivl om at de kan gøre det meget billigere, hvis man løfter knoglen og ringer til dem. Måske deres on-line beregner-børge bare generelt kører en faktor 5 på alle med city-postnummer :rolleyes:
Besvaret

Moderna Bilforsikring er noget skod.... http://www.modernabil.se/pris_o_teckna jeg ved ikke hvem der tegner forsikring hos dem har lige regnet på forsikring... har lige købt ny bil VW Jetta 1,4 TSI min forsikring i følge dem vil koste omkring 20.000 SEK >Helförsäkring - Normal självrisk 19288,- >Helförsäkring - Hög självrisk 14307,- kan fa..me ikke se mening med dette :confused: er de sindsyge....:thumbdown har spurgt hos TrygHansa >Halvforsikring - (resterende 50% er jeg dækket af VW næste 2 år, så er der ingen grund til at tegne helforsikring) - pris 4100 SEK Jeg fatter det ikke :confused: :thumbdown

Besvaret
Både min og gemalens bil var meget fornuftige i pris: 4600 og 2100 begge ved helforsikring. Så jo Gio....nogle online ting duer.
Hmmmmm. min bil, en mercedes S500 (W220) fra 2000 ville de kun tegne trafikforsäkring på, ikke helforsikring :rolleye: Trafikforsäkringen skulle de så også "KUN" have 15.000 SEK for om året, mere end jeg betaler idag for en helforsäkring?????? :rolleye: :rolleye: :thumbdown
Besvaret

Hahaha de er da helt ude i skoven dem her, min 2004 Ford Mondeo skulle koste 32.182 SEK for en helforsikring:rolleye: Jeg har lige fået en opkrævning fra Länsforsikring, 4500 SEK for en Helforsikring, jeg tror jeg napper den:thumbup:

Besvaret

Skal vi ikke bare slå fast, for 359. gang, at man ikke direkte kan sammenligne forsikringspriser! Nogen bor inde i Malmö City, andre i Gessie. Nogen har haft kørekort i kort tid, andre i lang tid. Nogen har en dyr bil, andre en billig bil.....find selv på flere..... Fat nu, DER ER INGEN RØD TRÅD mht bilforsikringer! Selv får jeg fantastiske priser hos Trygg-Hansa, ingen kan måle sig med dem! Andre jeg kender får lorte-priser hos Trygg-Hansa, og sådan er livet. Ring til alle selskaberne, og sådan finder man individuelt ud af hvad der er bedst for en selv. End of discussion :p

Besvaret

forventer en mindre blodprop Jeg kan naesten ikke vente med at se hvad min Subaru Impreza WRX Turbo (aargang 2005) kommer til at koste naar den skal forsikres her i Sverige, jeg forventer en mindre blodprop.:(

Besvaret

imponerende med moderna... jeg har fulgt rådet inden det blev givet - taget kontakt til de flest selskaber, dog kun pr mail. Min erfaring er at alle dem der sidder bag hjemmesiderne, sidder også på mail kontoerne. Prisen ligner alle hinanden med et par hundrede kr spring. Jeg leder efter priser på 4-5000 SEK, men jeg ser kun beløb omkring 7-10.000 SEK. :rolleye: Men tja - jagten går vel videre. :scared:

Besvaret
ikke alt der du'er:thumbdown
Nu prøvede jeg lige at teste forskellen mellem at bo i villa i Gessie og lejlighed i Malmø (Regementsgatan som eksempel) og forsikre samme bil. Og ja der er sørme forskel....i den grad. Villa/Gessie (Vellinge) pris 4.600 årlig. Lejlighed/Malmø 12.600 årligt. Så jeg tror bare at jeg holder mig udenfor disse sammenligninger fremover! Dem kan Malmøboerne vist alligevel ikke bruge til noget som helst.
Besvaret
Så jeg tror bare at jeg holder mig udenfor disse sammenligninger fremover! Dem kan Malmøboerne vist alligevel ikke bruge til noget som helst.
Men det er vi heldigvis andre der kan:th2:
Besvaret

Og for at snakke videre om hvad vi kan bruge til noget (og herefter skal jeg nok holde min bøtte :flov: )... så har jeg da vist ramt guld. Alle forsikringstilbud hidtil har været skyhøje, og da jeg fortalte sælger det sagde han at han sagtens kunne levere en forsikring igennem en partner til hvad han estimerede var omkring 3-4000 / år for en hel forsikring. Alt andet lige skal jeg selvf. ikke vide mig for sikker indtil jeg står med tilbudet i hånden, men alligevel skal det da være mit bedste råd til øvrige tvivlende... lige hør hvor i køber bilen (hvis ikke privat)... og ja måske er det common knowlegde, men ikke for mig, så thats just my dime :rolleyes: /Party out :th2:

• 2 weeks later...
Besvaret
Hej! Har også en gratis bil forsikring som udløber om en uge, fik et tilbud af tryggHansa på næsten SEK 10.000,00 årligt... Fik så en god pris et andet sted på SEK 4.400 årligt... Frækt!!! Vi ses Trygg....
  • 7 months later...
Besvaret
10.274,- for trafikforsikring alene :rolleye: Lad os hermed konstatere at de dér online-beregnere er til at stikke op et vist sted. Skulle bare lige prøve. Jeg betaler p.t. lidt under 8000,- for en halvforsikring op til 2.000 mil. Jeg véd at det kan gøres billigere - men det kræver et par telefonopkald til de forskellige selskaber. Så det skal jeg hygge mig lidt med i ferien :D
svagt, 33434,00 SEK vil de have for trafikforsäkring på min :love: hvad tænker de på :)?
Besvaret
svagt, 33434,00 SEK vil de have for trafikforsäkring på min :love: hvad tænker de på :)?
Jeg kan toppe den der! 40483 kr for en trafikforsäkring på min impreza GT EBL: da jeg kiggede på forsikring til min subaru var det IF og Läns der var billigst
Besvaret
Jeg kan toppe den der! 40483 kr for en trafikforsäkring på min impreza GT
Wow !
EBL: da jeg kiggede på forsikring til min subaru var det IF og Läns der var billigst
Interessant ! Jeg giver pt. 9 900 Skr for helförsäkring på min Impreza WRX hos TryggHansa, hvad giver du? IF ville dengang (Juli 2007) så vidt jeg husker ikke have noget at gøre med en importbil (måske det var diplomatpladernes skyld), Län spurgte jeg aldrig.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...