Junkeren Skrevet June 20, 2007 Rapporter Skrevet June 20, 2007 Jeg har netop ringet til Bilprovningen for at bestille tid til registreringsbesiktning af den Mercer jeg henter i Tyskland næste fredag. Tidligste tid i Malmö var... hold fast... i September. Jeg kunne komme til i Landskrona eller Trelleborg i August. Hvad sker der???? Så nu har jeg fået en tid helt oppe i Oskarshamn (ved Åland) d. 6. juli. Tilmed har de ingen vægt, så jeg skal forbi et andet sted og få kontrolvejet vognen inden da.... Fy fan! Men jeg skal jo ha' vognen ud at køre mens det er sommer. Er der nogen herinde - fx en bilimportør - der har en tid de ikke skal bruge engang i uge 27? Jeg giver nogle rigtig gode flasker rødvin for en tid nær Malmö :) Oskarshamn.... Det er sq næsten en forstad til Stockholm... /Junkeren
Thomas Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Jeg har netop ringet til Bilprovningen for at bestille tid til registreringsbesiktning af den Mercer jeg henter i Tyskland næste fredag. Tidligste tid i Malmö var... hold fast... i September. Jeg kunne komme til i Landskrona eller Trelleborg i August. Hvad sker der???? Så nu har jeg fået en tid helt oppe i Oskarshamn (ved Åland) d. 6. juli. Tilmed har de ingen vægt, så jeg skal forbi et andet sted og få kontrolvejet vognen inden da.... Fy fan! Men jeg skal jo ha' vognen ud at køre mens det er sommer. Er der nogen herinde - fx en bilimportør - der har en tid de ikke skal bruge engang i uge 27? Jeg giver nogle rigtig gode flasker rødvin for en tid nær Malmö :) Oskarshamn.... Det er sq næsten en forstad til Stockholm... /Junkeren[/quote Har du prøvet ystad og simrishamn, ved der ikke er meget ventetid der! Kristiansstad er heller ikke langt væk!
Carwash Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Jeg har netop ringet til Bilprovningen for at bestille tid til registreringsbesiktning af den Mercer jeg henter i Tyskland næste fredag. Tidligste tid i Malmö var... hold fast... i September. Jeg kunne komme til i Landskrona eller Trelleborg i August. Hvad sker der???? Så nu har jeg fået en tid helt oppe i Oskarshamn (ved Åland) d. 6. juli. Tilmed har de ingen vægt, så jeg skal forbi et andet sted og få kontrolvejet vognen inden da.... Fy fan! Men jeg skal jo ha' vognen ud at køre mens det er sommer. Er der nogen herinde - fx en bilimportør - der har en tid de ikke skal bruge engang i uge 27? Jeg giver nogle rigtig gode flasker rødvin for en tid nær Malmö :) Oskarshamn.... Det er sq næsten en forstad til Stockholm... /Junkeren hva med Halmstad? der ligger ca. 160km fra malmø. jeg fik tid inden for 3 dage. carwash
Basse Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Ängelholm er også en mulighed - de har dog heller ikke vægt. Men NSR(genbrugs station) ligger klods op af synshallen, så man skal bare møde 15 min før, veje bilen og kører 100 m hen til synshallen :D
Junkeren Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Tak for jeres velmenende hints, men også Ängelsholm og Eslöv var på tale. Den svenske dame, som lød ok skarp, foreslog selv Oskarshamn, som det der var tættest på. Så jeg tror en bytter er det bedste bud.
Basse Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 men een ting lærer vi jo af dette - vi skal importere vores biler i jan-marts måned hehe
Peter H. Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Jeg har netop ringet til Bilprovningen for at bestille tid til registreringsbesiktning af den Mercer jeg henter i Tyskland næste fredag. Tidligste tid i Malmö var... hold fast... i September. Jeg kunne komme til i Landskrona eller Trelleborg i August. Hvad sker der???? Så nu har jeg fået en tid helt oppe i Oskarshamn (ved Åland) d. 6. juli. Tilmed har de ingen vægt, så jeg skal forbi et andet sted og få kontrolvejet vognen inden da.... Fy fan! Men jeg skal jo ha' vognen ud at køre mens det er sommer. Er der nogen herinde - fx en bilimportør - der har en tid de ikke skal bruge engang i uge 27? Jeg giver nogle rigtig gode flasker rødvin for en tid nær Malmö :) Oskarshamn.... Det er sq næsten en forstad til Stockholm... /Junkeren Når du har fået bilen hjem så ring og vi fixér det :):)
Junkeren Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Når du har fået bilen hjem så ring og vi fixér det :):) Peter, drikker du Amarone? :)
Peter H. Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Peter' date=' drikker du Amarone? :)[/quote'] Sodavand og en masser af det :):):)
larscph Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Sodavand og en masser af det :):):) Blasfemi....
Junkeren Besvaret June 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret June 20, 2007 Blasfemi.... Hmm.... Blå Cola er ellers en udmærket sodavand :p
Thomas Besvaret June 20, 2007 Rapporter Besvaret June 20, 2007 Hmm.... Blå Cola er ellers en udmærket sodavand :p Ja hvis du er alkoholiker;) Så hellere alt andet, det majslort giver sgu dårlig mave:)
mfe Besvaret June 27, 2007 Rapporter Besvaret June 27, 2007 Jeg har netop ringet til Bilprovningen for at bestille tid til registreringsbesiktning af den Mercer jeg henter i Tyskland næste fredag. Tidligste tid i Malmö var... hold fast... i September. Jeg kunne komme til i Landskrona eller Trelleborg i August. Hvad sker der???? Så nu har jeg fået en tid helt oppe i Oskarshamn (ved Åland) d. 6. juli. Tilmed har de ingen vægt, så jeg skal forbi et andet sted og få kontrolvejet vognen inden da.... Fy fan! Men jeg skal jo ha' vognen ud at køre mens det er sommer. Er der nogen herinde - fx en bilimportør - der har en tid de ikke skal bruge engang i uge 27? Jeg giver nogle rigtig gode flasker rødvin for en tid nær Malmö :) Oskarshamn.... Det er sq næsten en forstad til Stockholm.. /Junkeren Vi har fik sidste mandag registreret vores bil, som vi har taget med til Sverige. Vi ringede til Bilprovningen om mandagen og fik at vide, at vi kunne få bilen besigtiget i august. Da vi flere gange spørger om vi kan komme til hurtigere, finder de en tid i Kristiansstad samme dag. Så vi fik bilen omregistreret samme dag som vi ringede og fik pladerne 2 dage efter (for en uge siden i dag). :th2:
Junkeren Besvaret July 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 2, 2007 Lige en opfølgning: Ringede igen i morges kl. godt 8 - efter hint fra Peter, AutoHaus. Der var pludselig tid både i dag og på onsdag i Ängelholm. Så der er åbenbart en del wild cards i omløb. :)
nikolaj Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 er der nogle af jer der ved om man "kan overfører et syn". Min bil er lige blevet synet i DK og nu skal jeg have den til registreringsbesiktning her i sverige. skal jeg så derefter have den til kontrollbesiktning?? eller godtager de det syn bilen lige har været igennem i DK? den har stået i garage i 2 år i DK og har ingen plader på..
Bjarne233 Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 Den skal igennem møllen i Sverige......meeeen....så dyr er en kontrolbesiktning jo heller ikke....hvis du kan få tid :)
nikolaj Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 jeg ved bare at der noget i vejen med den... der er ikke noget positionslys.. I DK fik jeg dem til at skrive at det var i stykker så skulle jeg ikke til omsyn. ved ikke helt om den går i Sverige. jeg kan se på deres side at min reg.besiktningkoster 1870 fordi der er første gang den bliver det i sverige. hvad ligger den kontrollbesiktning på?
Basse Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 jeg ved bare at der noget i vejen med den... der er ikke noget positionslys.. I DK fik jeg dem til at skrive at det var i stykker så skulle jeg ikke til omsyn. ved ikke helt om den går i Sverige. jeg kan se på deres side at min reg.besiktningkoster 1870 fordi der er første gang den bliver det i sverige. hvad ligger den kontrollbesiktning på? Jeg betalte 2120 sek for hele molevitten, men de 200 sek var fordi den skulle vejes ind hos NSR, da anlægget i Ängelholm ikke kunne klare det selv. Her snakker vi om tysk import, men er ret sikker på det er samme procedure. Ellers er det vidst de der 1920 sek for reg- og kontrolbesiktning.
nikolaj Besvaret July 15, 2007 Rapporter Besvaret July 15, 2007 pengene fosser ind i statskassen:rolleye: nu skal jeg bare ha en tid og håbe på at jeg kun får en anmærkning og ikke skal til efterkontrol..
Junkeren Besvaret July 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2007 nu skal jeg bare ha en tid og håbe på at jeg kun får en anmærkning og ikke skal til efterkontrol.. Det kan du godt lade være med at håbe på, for det skal du. Det skal bringes i orden senest en måned efter registreringsbesiktning. Jeg har selv et efterslæb med bremselyset der skal ordnes. Man kan dog køre direkte til nærmeste synshal uden tidsbestilling, da de kun skal tjekke for den ene mangel. Ved ikke hvor meget de bonger oveni, men det er næppe gratis. Så få fat i en tid og få fixet sagerne inden, hvis du ved den er gal.
Basse Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Hva satan junker - er din mercer fejlbehæftet ? :D hehe
Gio Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 Ved ikke hvor meget de bonger oveni' date=' men det er næppe gratis. [/quote']200 spän for en efterkontrol uden tidsbestilling. Jeg kommer lige derude fra ;)
nikolaj Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 jeg har ingen plader på, så jeg kan ikke lige køre den frem og tilbage fra en mekaniker. Bliver vist nødt til at køre den til besiktning, håbe på, at det er hende den kvindelige mekaniker fra billederne på nettet og blinke lidt med de blå øjne..
Bjarne233 Besvaret July 16, 2007 Rapporter Besvaret July 16, 2007 http://www.vv.se/templates/page3____1008.aspx Så kan du da køre den til mekanikker eller....?
Junkeren Besvaret July 16, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 16, 2007 Hva satan junker - er din mercer fejlbehæftet ? :D hehe Ja, der var sq en smutter... Nobody's perfect. Fejlbehæftet lyder nu så voldsomt...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu