Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Posted

Vi er et par der lige er flyttet til Klågerup den 1. august :th2: Det ligger ca. 10 km nord for Svedala, så man kan vel sige at vi bor lige i nærheden :)

Posted
Ja - og vi har jo fundet en lille plads her i Bokskogen mellem Svedala og Klågerup/Bara. Herligt sted! :th2:
Der bor vi også - det er super lækkert :th2:
Posted
Hej M&M's... Hvor har I slået jer ned - vi bor ude i slutningen af Risemöllan?? Tommy
Hej Tommy Så bor vi ikke langt fra hinanden :) Vi bor nemlig mellem Risemöllan og Lundavägen (108) :th2:
  • 2 weeks later...
Posted
Hehe virker ikke som at her er så mange som skriver herinde fra Svedala, men jeg er her da =) Og jeg som troede at jeg var den eneste dansker her i Sved(e)ala. :th2: Har kun stødt på danskere som var på ferie her i området.
Posted
Hammarborg nu har jeg jo boet her et par år så ikke alle som tänker på at jeg er dansker. Er inde på mit 11 år herovre nu :-)
11 år!! Sådan. Du kom til inden alt det skøre skete. Her mener jeg inden danskerne overtog Skåne. :rolleye: Gad vide om det var dig jeg hørte tale svensk dansk agtigt i Ica i Svedala gågade. For det var meget svensk, men kunne høre nogle danske toner, så jeg var sikker på denne person var dansk. Studer meget deres sprog nemlig, for at lære det, så mit øre flyver rundt når jeg er ude. Hvor i Svedala høre du til? Og nu kender jeg en hvis jeg har brug for noget hjælp!? :laugh: Har kun boet her i fire måneder nu, fire VIDUNDERLIGE måneder. 200% jeg aldrig vil se mig tilbage og vende hjem til dk. Fatter ikke at jeg ikke kom her noget før.
Posted

Gjol bor nede ved centralskolen....og velkommen til dig også Hammerborg hvor bor du nogan stans henne ?? Vi har nu boet i tegelbruket i 2½ år og er super glade for svedala, en skøn lille by :th2: Vi må snart lave dansker grillaften i svedala :fight:

Posted
11 år!! Sådan. Du kom til inden alt det skøre skete. Her mener jeg inden danskerne overtog Skåne. :rolleye: Gad vide om det var dig jeg hørte tale svensk dansk agtigt i Ica i Svedala gågade. For det var meget svensk, men kunne høre nogle danske toner, så jeg var sikker på denne person var dansk. Studer meget deres sprog nemlig, for at lære det, så mit øre flyver rundt når jeg er ude. Hvor i Svedala høre du til? Og nu kender jeg en hvis jeg har brug for noget hjælp!? :laugh: Har kun boet her i fire måneder nu, fire VIDUNDERLIGE måneder. 200% jeg aldrig vil se mig tilbage og vende hjem til dk. Fatter ikke at jeg ikke kom her noget før.
Jo det har nok väret mig du har hört, snakker en del med dem der arbejder dernede da en af mine venner arbejder der. Og ens accent kommer man nok aldrig af med, specielt når man först lärer sig et nyt sprog som 12 årig. Og som sagt för, jeg hörer til ved centralskolan / vagott (hedder selvfölgelig Farmor Elsas nu men det får du nok aldrig de lokale til at sige :-) ) Nu virker det som at der er flere danskere som vågnede og fandt herind i forumet =)
Guest michaelbo
Posted

haha

Hvad sker der med alle jer danskere der er flyttet hertil, læser i ikke på debatten eller vil i ikke give jer til kende ??? :rolleye::confused:
Nej men vi har faktisk et rigtigt liv også, med kæreste og børn og kat og familie og bil og hus og hobbies og venner og naboer og arbejde og pligter og vedligehold og ferier og dårlig ryg og sure tæer og efterskat og fartbøder og grillaftner og stoppet afløb og ....

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...