Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Nu er det altså ved at blive alvorligt derude på vejene Kør meget forsigtigt: http://sydsvenskan.se/malmo/article249911.ece Kvinna död i vattenfylld bil Av TT/Sydsvenskan.se Först publicerad: 6 juli 2007 09:44, Senast uppdaterad: 6 juli 2007 10:48 En kvinna hittades på morgonen död i en vattenfylld bil på Kroppavägen vid Ödåkra intill E 4. Kvinnan hade fastnat i vattendraget som bildats på höger sida av vägen. MALMÖ. En person larmade strax innan klockan åtta polisen efter att ha sett en bil med en person i täckt till två tredjedelar med vatten. Bilen stod enligt uppgift fast i ett vattendrag ungefär 400 meter från avtagsvägen till Helsingborg södra vid Hyllinge. Kvinna hittades död under viadukten. Foto: Thomas Friström/MediaBasenNär polisen kom till platsen syntes bara 30 centimeter av bilen ovanför vattnet, enligt Mikael Persson, informatör på Skånepolisen. Kvinnan konstaterades avliden på platsen. Hennes identitet är ännu inte fastställd.

Besvaret

Ang. Malmø så er der noget galt med deres måde at bygge veje på. Det ved jeg fra en ingeniør på Vägverket. Det er meningen at nedgravningen af ringvejene i Malmø skulle være en måde at dæmpe støjen på, men det koster en formue at pumpe grundvandet ud (hvilket er i gang i stort set hele tiden uanset om det regner eller ej), og når der så desuden kommer så meget regnvand så kollapser pumperiet. De bygger ikke veje på den måde mere. Malmø var et forsøg.

Guest Supermule
Besvaret

Fatter ikke man ikke graver vejene ned i tunneler under byerne...... Meget nemmere at vedligeholde og ikke mindst rydde for sne..... Lidt ligesom i Basel....

Besvaret
Fatter ikke man ikke graver vejene ned i tunneler under byerne...... Meget nemmere at vedligeholde og ikke mindst rydde for sne..... Lidt ligesom i Basel....
Vandet finder da ned i en tunnel hvad enten den er overdækket eller ej. Måske et økonomisk spørgsmål. Lidt a la skal vi bygge 4 ''almindelige'' veje i år eller skal vi bygge en tunnel ??
Guest Supermule
Besvaret

Nej for hovedparten af vejens overflade ligger under tag.....Så det er kun i hver ende, man skulle sørge for dræn....

Vandet finder da ned i en tunnel hvad enten den er overdækket eller ej. Måske et økonomisk spørgsmål. Lidt a la skal vi bygge 4 ''almindelige'' veje i år eller skal vi bygge en tunnel ??
Besvaret

Er der problemer i at køre København-Sturup, mon? Ovenpå regnvajr, oversvømmelser og tragiske ulykker, så vil jeg høre, om der er nogen, der ved noget lokalt om forholdene på motorvejen/ vejen til Sturup? Er der noget, man skal tage sig i agt for? Hvordan er det i øvrigt at komme ind i Malmö fra motorvejen - er der afkørsler, man ikke skal tage...? :scared: Sanni

Besvaret
Nej for hovedparten af vejens overflade ligger under tag.....Så det er kun i hver ende' date=' man skulle sørge for dræn....[/quote'] Aha. Det synes jeg lige du skulle smutte op og sige f.eks. til dem der bygger tunnellen gennem Hallandsåsen. Jeg er ikke helt sikker på at en tunnelbygger køber dit resonement.
Guest Supermule
Besvaret

Der er forskel på at grave sig igennem klippe og lægge en sænketunnel. Du er blottet for vandsivning indtil du får foret tunnelen, men det samme problem har du ikke med en sænketunnel, der ovenikøbet sænkes ned på tørt underlag.....og ikke til havs....

Aha. Det synes jeg lige du skulle smutte op og sige f.eks. til dem der bygger tunnellen gennem Hallandsåsen. Jeg er ikke helt sikker på at en tunnelbygger køber dit resonement.
Besvaret

Der var nu da ikke de store problemer her til eftermiddag (16.30 tiden) når man altså bare lige huskede at køre fra ved Svågertorp og tage inre ringväg i stedet for den ydre..

Besvaret
Ovenpå regnvajr, oversvømmelser og tragiske ulykker, så vil jeg høre, om der er nogen, der ved noget lokalt om forholdene på motorvejen/ vejen til Sturup? Er der noget, man skal tage sig i agt for? Hvordan er det i øvrigt at komme ind i Malmö fra motorvejen - er der afkørsler, man ikke skal tage...? :scared: Sanni
Samme som i går aftes/nat trafikken bliver om dirg. Når du kommer på E65 mod Sturup er der ingen problemer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...