Nif Besvaret July 19, 2007 Rapporter Besvaret July 19, 2007 Man må jo bare køre forsigtig og stoppe når der er en fodgænger. Længere er den vel ikke. Og ja man er nok nød til at fjerne nogle af dem, da bilisterne er ligeglade eller tænker mere på et flow og miljøet end dem som har ret til at færdes som fodgænger på vejen
seos Besvaret July 19, 2007 Rapporter Besvaret July 19, 2007 Ja' date=' jeg lever så i Sverige! - og jeg oplever det hver dag. Det er da ikke alle, der stopper, men mange flere end i Danmark.[/quote'] Jeg er dybt uenig. Men vi kan jo blive ved... Har også set folk der er utilfredse med cykelister, men dem har jeg ikke haft de store problemer med.
mrode Besvaret July 19, 2007 Rapporter Besvaret July 19, 2007 Der var et link til en artikel der forklarer/understøtter ovenstående, men kan ikke lige finde det. jeg linker til den lidt længere oppe i tråden. Her er den igen http://sydsvenskan.se/malmo/article249604.ece
Guest Nadynka Besvaret July 19, 2007 Rapporter Besvaret July 19, 2007 Er der nogen som kender reglerne med hensyn til cyklister som kører i fodgængerfeltet. Jeg ser det hele tiden og ofte også mod kørselsretningen. Har jeg pligt til at standse for dem?...........nå ja' date=' jeg havde jo nok ikke tænk mig at køre dem ned alligevel.[/quote'] Jeg kan kun sige at jeg syntes det er fantastisk at der ikke er så mange cyklister herover, tilgengæld er der mange gående.....syntes godt det kan være svært at se dem nogle gange, der er fodgænger felter over det hele, men det er meget smart med de der store skilte der blinker helt vildt med rødt når der nærmer sig en forgænger som skal over vejen.... Det bedste er vel også at svenskerne rent faktisk udbygger vejene istedet for at lukke dem alle som i DK.....( KBH ) Selv Amager Strandvej lukkes iløbet af år 2008, og hvor tror i så alt den trafik skal gå istedet.....ja korrekt af motovejen med 2 spor......( vi lukker vejene så tager "de" nok cyklen istedet...nej det gør "de" ikke ) nå det var så noget helt andet end hvad vi kom fra....sorry
hpn Besvaret July 19, 2007 Rapporter Besvaret July 19, 2007 Der er også mange forgængerovergange, som er helt vanvittige. Der kan ligge 3-4 på bare 200 m afstand! (og der er ikke tale om et lyskryds). Eller på stille veje, hvor man sagtens kan komme over uden at gå hen til en. Jeg kan godt forstå, at de bliver fjernet.
drez27 Besvaret July 26, 2007 Rapporter Besvaret July 26, 2007 nu har du kørt lidt rundt herover.. undre mig over om du bemærkede alle de cykelister som nu drøner rundt.... nu er det sådan at fodgængere er noget man respektere og cykelister er noget man ..ja overser... i malmø er det sådan at man går ind for " cykelfri-by"!!! hvilket jeg har det udemærket med......:th2:
SanneJ Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 nu har du kørt lidt rundt herover.. undre mig over om du bemærkede alle de cykelister som nu drøner rundt.... nu er det sådan at fodgængere er noget man respektere og cykelister er noget man ..ja overser... i malmø er det sådan at man går ind for " cykelfri-by"!!!Öhh, nej! Der findes bare specielle cykelstier, som ikke nödvendigvis fölger de store veje -OG(da jeg også selv til tider lige er cyklist) så husk på, at mange cykelstier er dobbeltrettede! så orienter venligst til begge sider inden du svinger i et lyskryds;)
MRoderick Besvaret July 27, 2007 Rapporter Besvaret July 27, 2007 Og, så er det lige det stykke på Kungsgatan hvor cyklisterne mener at have forkørselsret, på trods af hajtænder, skilt og alt muligt. Undrer mig ofte over hvor mange cyklister der har haft nærkontakt med biler der ... jeg kører både bil og cykel der, og er altid superforsigtig ... nogen mennesker efterlader hjernen hjemme når de tager ud i trafikken.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu