Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Skal til og købe en plæneklipper, men jeg har ikke en skid forstand på sådan en?? Er der mærker der kan anbefales, og noget man skal holde fingerne fra? Det skal være en benzindrevet med opsamler og den skal være selvkørende. Og ikke koste mere end 2500kr Det er bare til en lille græsplæne.

Besvaret

I burde jo købe en Klippo og dermed støtte det lokale erhvervsliv, men de er så i den lidt dyrere ende. Ellers ved jeg ikke - det er jo samme motorer på dem allesammen.

Besvaret

Min far lærte mig at Briggs and Stratton-motorer er vejen frem. Men hvis ikke resten af strå-høvlen lever op til standarden, så kan det jo være hip som hap. Men igen - hvis den plejes og smøres, og ikke efterlades for vind og vejr 24/7, så burde en 2500,- række langt.

Besvaret

Klippo er faktisk også meget ofte "bedst i test" med hensyn til klipperesultatet. Men de er dyre! Tilgengæld vist nærmest rustfri og meget robuste/holdbare. Ellers, Husqvarna er vel også lokalt... Jeg har en Husqvarna Rider 11 - men den kræver nok helst lidt større end en lille græsplæne. Husqvarna anvender i øvrigt nævnte B&S motorer.

Besvaret
Så køb en brugt Klippo - der får du mest for pengene. De tekniske løsninger er lige en tand bedre end f.eks. på min egen Husqvarna, der ellers burde være et o.k. mærke, men nu trækker den kun på halvandet hjul pga. metaltandhjul plus nylontandhjul plus dalrevornt design = nylontanhjul uden tænder i overmunden. Dyrt at skifte ud, og så kan man bare vente på, at tænderne bliver slebet væk igen. Hvis man kun vil ofre 2.500 på en ny, der er selvkørende og har opsamling, så er det nok stærkt begrænset, hvor meget kvalitet, man får, hvis man overhovedet kan få en til den pris. :)
Besvaret
Skal til og købe en plæneklipper, men jeg har ikke en skid forstand på sådan en?? Er der mærker der kan anbefales, og noget man skal holde fingerne fra? Det skal være en benzindrevet med opsamler og den skal være selvkørende. Og ikke koste mere end 2500kr Det er bare til en lille græsplæne.
Jag har precis köpt en självgående Klippo med uppsamlare på Bauhaus, pris 4995:-SEK, men har ångrat mig och skall köpa en annan modell. Ni kan få köpa den för 3000:- (använd 1 gång förra veckan...)
Besvaret

Har selv fornyligt købt en brugt selvkørende Klippo med Brigss-Stratton motor. Fed maskine - og dødsmart at den klipper i så partikler at man ikke behøver rive bagefter.

Besvaret

Ja, biokklipp, så göder ni gräsmattan (kväve) när ni klipper. Plus att man slipper springa och tömmar uppsamlaren hela tiden. Vi har en från Bauhaus, Suzuki (?), som kostade 4000. Vår gamla, som var typ samma höll i 6 år, och den fick vara med om mycket...

Guest michaelbo
Besvaret

Klippo Drop nu al det ævl! Rigtige mænd køre Klippo! Det er forøvrigt klipperen der også bruges erhvervsmæssigt af anlægsgartnere og kommuner. Skidtet er godt lavet og det ruster ikke. Har sæl' en , med bio klip og kunne ikke drømme om noget andet. Gio det er rigtigt, små motorer så er det Briggs & Stratton

Besvaret

Jeg solgte en gang sådan nogle plæneklipper der..... Så et godt råd vil være noget i stil med....... Motor op til 6 hk, skal være Briggs & Stratton...... Så skal du finde en klippe brede, mener de fleste ligger mellem 45 og 55cm.... Bio klipper er klart de bedste, men hvis man har hunde, og børn der render rundt i haven, så er det nok en god ide at købe en "normal" med græsfang...... Selvkørene maskiner har det med at gå i stykker hurtigere end den man skubber.... og hvad fanden lidt motion er ingen jo døde af..... endnu da..... Med henhold til mærke, tja så er Ginge nogle af de bedste på det danske marked, så er der de der svenske mærker dem kender jeg kun meget lidt til, men kan da sige at Stiga´s maskiner er helt i top og priserne er ret fair...... ellers er der jo altid sådan noget som Flymo/Partner, det er fede maskiner der virker...... føj det lyder plat, fede maskiner :rolleye: Nå men held og lykke til...... Lars

Besvaret

Nu kender jeg en der dagligt er græsnarkoman - Han siger også klart Klippo til proff. daglig brug.. Men er det kun en lille have der skal slås en gang om ugen så køb en billig med B&S motor, mærket er næsten irelevant han har selv en stående der nu er 12-14 år gammel skjoldet er rusten. Men maskinen fejler intet og starter trofast hvert år selv om den har stået ude i sne og slud (Vel og mærke efter at han til sæson start har skiftet tændrør, olie og luftfilter. Med andre ord så er en B&S motor næsten ikke til at slå ihjel! Jeg har familie der har Ginge som er 7-8 år gammel også med B&S motor og den kører også stadig uden bøvl. Min bror har en Stiga med en Honda motor, og magen til pis skal man da godt nok lede længe efter.KAN IKKE ANBEFALES!

Besvaret
Rigtige mænd har en Stiga Park med 4WD!! :)
Så må den bare ikke hedde compact park 4WD - har en bekendt der lige har købt sådan en for tre uger siden - og i mandags brændte hydraulik systemet af grundet fejl i transmission. Magen til PIS...... Næ rigtige mænd køber sådan en fætter http://www.lynex.dk/Video.html klik to gange på video link - fjernbetjent luxus, sid i lænestolen og ryd hele lortet.... Intresserede kan købe den via mig..........

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...