Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, mig og min kæreste har for et lille års tid siden købt en lejlighed (bostadsrätt) nu har vi så fået revet køkkenet ned og fået et nyt, vi skal ikke sælge nu men når/hvis vi skal kan jeg så trække det beløb fra som jeg har en kvittering på at køkkenet har kostet??? og hvad med alle de ting jeg selv har købt i den forbindelse som f.eks maling og gulv, lister osv det løber jo også op. Hvad med alle de andre ting jeg har købt såsom nye stikkontakter loft og fodlister til hele lejligheden, ja alle de ting man bruger penge på for at "opgradere" for egentlig renovation er det vel ikke?? Kan man trække det fra eller hvordan foregår det hvis den tid kommer??? Køkkenet er vel en "ombygning" er der så ingen forældelsesfrist??? Skal man deklerere det nogen steder nu eller først når man evt. skal flytte??? Tommy

Besvaret

Uden at være sikker på det tror jeg ikke man kan trække det hele fra. Det gamle køkken, lister m.v. havde jo også en værdi, så den skal vel indregnes.......

Besvaret
Hej, mig og min kæreste har for et lille års tid siden købt en lejlighed... Tommy
Eftersom du et eller andet sted selv sætter prisen på din bostadsrätt, så kan du jo lægge det på, som du har investeret. Det er IKKE som en andel; jeg tror du måske forveksler det lidt. Til gengæld skal du holde fast i regninger og deslige, fordi den beskatning på 30%, som du skal af med til den svenske stat ved salg, den skal først udregnes, når du har fraregnet forbedringer. Sådan har jeg i hvert fald forstået det...
Besvaret

Tror nu kun det er omkring 20 % af fortjensten man beskattes af. Det bliver vi i hvert fald i en villa, den som vi solgte sidste år. Der skelnes mellem ombygning og tilbygning, hvor det sidste er helt nyt. her kan stort set alt trækkes fra. I første klump - ombygning - er der regler for hvad der bare er vedligeholdelser og hvad der er forbedringer. Ingen tvivl om at du kan trække et helt nyt køkken fra, men maling i stuen etc. kan du fx. ikke få noget for. Den dag du har solgt for du en udvidet selvangivelse, og her er faktisk en fin beskrivelse af reglerne. Og hvad du kan gøre med skatten (som man kan trække med over i en ny ejerbolig). Så mon ikke at der på skatteverket. se ligger nogenlunde samme beskrivelse af hvad man kan og ikke kan.

Besvaret
Er der ikke noget med at hvis man sælger sin bolig i sverige for at købe et nyt sted og bo i sverige' date=' så skal man ikke betale skat af det ????[/quote'] Man kan søge uppskov, hvis man flytter til en dyrere bolig (tror jeg nok reglen er) - søg på det herinde, det er behandlet utroligt mange gange.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...