Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej! Er der nogle herinde, der ved hvornår man skal skrive sit barn op til institution? Er det lige når de er født eller er det når man finder ud af at man er gravid? Håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak lisa-marie

Besvaret
Hej! Er der nogle herinde, der ved hvornår man skal skrive sit barn op til institution? Er det lige når de er født eller er det når man finder ud af at man er gravid? Håber der er nogle der kan hjælpe mig. På forhånd tak lisa-marie
Hej Det er en god ide at skrive op så tidligt som muligt - selv om de måske griner af dig. Der er nemlig laaaang ventetid i Malmö.
Besvaret

Når det bliver pladser ledige i børnehaverne, bliver disse tildelt efter følgende principper: 1) de ældste børn får plads først (uafhængig af når de er blevet opskrevet på liste) 2) hvis du børn er lige gamle gælder opskrivningstidspunkt. Det skal siges, at disse principper følges ikke ordret i alle bydele/kommune.

• 3 weeks later...
Besvaret

Ja, det er det, jeg ikke forstår. Det er ikke lang tid siden, der stod en masse om det i aviserne, hvor foräldre netop tilmeldte deres börn, når de var eks. 6 mdr, og da barnet så blev 10 mdr var Malmö Stads "passningsgaranti" overskredet - da barnet jo ikke kan begynde för det bliver 1 år.

Besvaret

Efter hvad der står på Malmo.se, kan man først få plads når barnet er 1 år. Derimod kan man godt søge plads inden barnet er 1 år. Som jeg læser det, har de 4 måneder til at finde en plads i samme bydel som man bor. Hvis man siger nej til denne plads har de stadig overholdt deres pladsgaranti. De fleste jeg kender V. Innerstaden har fået plads inden 4 måneder. og 2 måneder inden start har de fået plads på netop den förskole som de havde valgt ved navn.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...