macpack Skrevet July 20, 2007 Rapporter Skrevet July 20, 2007 Hej alle danske/svenske brugere... Jeg og damen flytter til sverige her d.1/9-07, og i denne forbindelse skal vi have vores gode gamle toyota fra 91 med, da vi ikke har råd til en halv ny bil i starten. Så vil høre jer hvad jeg præcist skal gøre for at få bilen med over til .se? (Man for vel ikke penge tilbage i skat eller noget for den gamle øse.?) Samt hvad vil i skyde på en alm. ansvars forsikring vil koste på sådan en model. (Jeg er selv 22 år og har haft kørekort i 4 år.) Samt kan man evt. flytte sin tid i topdanmark med over til et svensk forsikrings selskab.
nielsen.se Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Hej alle danske/svenske brugere... Jeg og damen flytter til sverige her d.1/9-07, og i denne forbindelse skal vi have vores gode gamle toyota fra 91 med, da vi ikke har råd til en halv ny bil i starten. Så vil høre jer hvad jeg præcist skal gøre for at få bilen med over til .se? (Man for vel ikke penge tilbage i skat eller noget for den gamle øse.?) Samt hvad vil i skyde på en alm. ansvars forsikring vil koste på sådan en model. (Jeg er selv 22 år og har haft kørekort i 4 år.) Samt kan man evt. flytte sin tid i topdanmark med over til et svensk forsikrings selskab. Sælg bilen i danmark omgående. De penge du får ud af det kan du bruge til at købe en ny Toyota i sverige, blot fra 98.. At tage den gamle bil med til sverige er ikke det store problem. Du vil bare opleve en værdiforringelse. Du skal afmelde den hos skat, som vurderer den og derefter giver dig afgiften tilbage minus et gebyr på 15% af den samlede sum. Når du skal indføre den til sverige skal den registreringsbesiktiges, det koster lige knap 2000 sek. Det er bla en miljø/skrotningsafgift. Så du kan nok se at regnestykket for dig vil være bedre hvis du sælger bilen i danmark og køber en anden i sverige. En gammel bil som den koster ikke alverden i forsikring. Men det handler næsten mere om 3 andre ting: Hvor du bor? Hvordan du parkerer bilen om natten? Hvorlangt du kører pr. år? Du kan godt tage din ancinnitet med.
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Okeysa ja, kunne godt være vi aligevel skulle af med bilen i DK også finde en god brugt dyt i sverige... Nogle der kender nogle gode websites jeg kan finde forhandlere på af brugte.?
mrode Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Okeysa ja, kunne godt være vi aligevel skulle af med bilen i DK også finde en god brugt dyt i sverige... Nogle der kender nogle gode websites jeg kan finde forhandlere på af brugte.? Prøv at se nogle af alle de sticky tråde der er i denne debat.. hvis du søger lidt på debatten bliver du meget klogere.
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Hvad vil i skyde en forsikring på en alm. bmw 316/318/325i 1,6 fra max 96. diesel/benzin. Jeg har haft kørekort i 4 år, og kørt skadefrit i 1 år. (dk) Bilen skal holde på en betalt parkerings plads tæt ved boligen, samt holde i malmø og skal kun kunne køre de max 14.000km om året.. Kommer vi over 10.000 sek kr vil i tro.? eller holder vi os under.
Thomas Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Hvad vil i skyde en forsikring på en alm. bmw 316/318/325i 1,6 fra max 96. diesel/benzin. Jeg har haft kørekort i 4 år, og kørt skadefrit i 1 år. (dk) Bilen skal holde på en betalt parkerings plads tæt ved boligen, samt holde i malmø og skal kun kunne køre de max 14.000km om året.. Kommer vi over 10.000 sek kr vil i tro.? eller holder vi os under. Læs dog hvad Nielsen har skrevet!!! i Sverige kommer det an på hvorlænge du har haft kørekort, ikke hvor længe du har haft bil!
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Thomas>>>Slap nu lige lidt af.. Jeg prøver bare at skrive alt hvad jeg har af infos, og prøver på en rar måde at høre jer erfarende gutter, hvad i vil skyde på en forsikring vil være.
nielsen.se Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Hvad vil i skyde en forsikring på en alm. bmw 316/318/325i 1,6 fra max 96. diesel/benzin. Jeg har haft kørekort i 4 år, og kørt skadefrit i 1 år. (dk) Bilen skal holde på en betalt parkerings plads tæt ved boligen, samt holde i malmø og skal kun kunne køre de max 14.000km om året.. Kommer vi over 10.000 sek kr vil i tro.? eller holder vi os under. Ja jeg tror du kommer over 10K. Men er jeg den rette at spørge? Skal du have et korrekt svar skal du finde en på din egen alder, med samme køn, i skal have haft kørekort lige lang tid, i skal bo i samme opgang, have samme bil, købt i samme land, køre lige langt hvert år. Så kan du få et korrekt svar. Nu skal du høre her. Listen carefully, i shall say this only once... Sælg den gamle riskoger. Flyt til malmö. Få et personnummer. Find den bil du vil have på nettet. Bytbil.com, bilweb.com eller blocket.se. Noter registringsnummeret. Skriv til insplanet.com og fortæl dem dit svenske personnummer, registringsnummeret hvorlangt du skal køre og bede dem komme med et tilbud. De indhenter priser fra mange selskaber. Mangler du en bil i den periode, kan du enten A. Leje en bil. B. Køre med det offentlige.
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Mange tak nielsen... Gode råd er meget værd... Jeg smutter hjem og snakker med damen om dette, og forslår hvad du anbefalder.. Også må vi tage den derfra.. Men nu har vi helt klart en ide om hvad og hvordan det skal gøres..
Fagerland Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Og et lille, men dog rigtig godt råd til dig. (og til alle andre nye) Brug søge funktionen herinden og du vil opdage, at der er ikke det spørgsmål, som ikke er stillet og (meget vigtigt) svaret på herinden.
NGO Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 JADA. Så fik man også idag taget modet fra en optimistisk, veloplagt, potentiel fremtidig debatør med svinere om at bruge søgefunktionen. Det er sku herligt. velkommen til Sverige. Her er ingen jantelov. Men død over den der glemmer at bruge søgefunktionen.
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Tak NGO.. :) anyways nielsen forklaret fint aligevel.
SanneJ Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 JADA. Så fik man også idag taget modet fra en optimistisk, veloplagt, potentiel fremtidig debatør med svinere om at bruge søgefunktionen. Det er sku herligt. velkommen til Sverige. Her er ingen jantelov. Men død over den der glemmer at bruge søgefunktionen.Hvordan f#n kan du opfatte Fagerlands indläg som en sviner:confused: Det må da väre tilladt at kunne skrive at man kan bruge sögefunktionen, uden at man selv bliver svinet til;) Eller så må vi få moderater til at lave en funktion, så vi kan skrive hjerter over alle "i"er og "å"er, så kan vi lave nydelige og päne indläg allesammen:sick:
Fagerland Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 NGO: Hvis du ikke har noget godt at bidrage med, så lad være. Det var ment i en god mening. Jeg har aldrig savet folk midt over. Ej hellere kommenteret som du gør, men det pisser mig sgu af det du skriver, og derfor reagere jeg. Og nej, dette er hellere ikke noget godt bidrag jeg kommer med, men et svar til dig!
macpack Besvaret July 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret July 20, 2007 Anyways alle sammen... Jeg har fået svar på mine spørgsmål, så hvis jeg har flere questions senere, så søger jeg først og laver et spørgsmål bagefter hvis søgningen ikke svarer korrekt på mit kommende spørgsmål... Så lad os "lukke" indlægget her og ikke hakke eller noget på hinanden. :)
NGO Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Endnu et indlæg som ikke vedkommer emnet. Inden tråden lukkes helt vil jeg tillade mig en slukkommentar da der er indlæg stilet til mig. Jeg beklager hvis nogen ser min sarkastiske komentar om brug af søgefunktionen som et personligt angreb. Jeg nævnte med vilje ingen navne og kom først med mit indlæg da 2 debatører uafhængigt var kommet med indlæg om det præcise emne, uden iøvrigt at tilbyde konkret hjælp. Såfremt jeg selv havde modtaget lignende svar på mine første spørgsmål, og det er der mange der har, ville jeg nok ikke have følt mig specielt opfordret til at deltage i debatten i fremtiden. Slutteligt. Fagerland: Nu du føler dig "pissed af". Jeg har ikke forsøgt at rette et personligt angreb mod dig, omend andre antyder dette. Mit oprindelige indlæg var "som biddrag", ment som en velkomst til endnu en dansker i sverige og en lille opsang til andre. SanneJ: God weekend.
testeren Besvaret July 20, 2007 Rapporter Besvaret July 20, 2007 Nogle gange kan det godt betale sig at tage bilen med over - jeg tog en Opel Astra fra 92 i pæn stand med 178k km med. Havde givet 13k for den og fik 14k tilbage. Så skulle jeg så lige betale de der 2-3k for at få den registreret, men alt i alt en dejlig billig bil :-)
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu