Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal hente min kæretse fra Tyrkiet, vi er ikke gift hvordan kan han komme til Sverige. Jeg bor i Sverige men arbejder i DK. Håber nogen kan hjælpe.. På forhånd tak.

Besvaret

Er der mange danske tyrkere der finder deres kærste nede i Tyrkiet, eller er det bare en fordom jeg har? Hvad er der galt med at have en dansk kæreste ;) Jeg ved iøvrigt ikke hvordan din tyrkiske kæreste kan komme til Sverige, men kan man ikke få et turistvisum? Vi kan jo tage på charter-rejser til tyrkiet, så det ville da kun være fair hvis en tyrker kunne gøre det samme heroppe i Norden...

Besvaret
Hej Er der nogen der kan hjælpe? Jeg skal hente min kæretse fra Tyrkiet, vi er ikke gift hvordan kan han komme til Sverige. Jeg bor i Sverige men arbejder i DK. Håber nogen kan hjælpe.. På forhånd tak.
"hvordan kan han komme til Sverige". :rolleyes: Måske med et fly, eller i bil. :)
Besvaret
Prøv at checke den svenske ambassades hjemmeside i Ankara. Det må være første instans. http://www.swedenabroad.com/Page____6166.aspx ...og dernæst Migrationsverket http://www.migrationsverket.se/
Jeg ved iøvrigt ikke hvordan din tyrkiske kæreste kan komme til Sverige, men kan man ikke få et turistvisum? Vi kan jo tage på charter-rejser til tyrkiet, så det ville da kun være fair hvis en tyrker kunne gøre det samme heroppe i Norden...
Ja, normalt er der reciprok aftaler landene imellem.
Men der er jo ikke gift! Så der er intet ægteskab? Me confused...
Nej og det gør det unægteligt lidt mere omstændigt:scared:
Besvaret
Hvorfor skal man have personbevis' date=' når man er her på et turistvisum?[/quote'] Det er et bevis på at du bor i Sverige, som den svenske ambassade i det land, hvor din gæst søger visum fra skal se. Man burde dog mene de selv kunne se det på en eller måde.
Besvaret
Det er et bevis på at du bor i Sverige' date=' som den svenske ambassade i det land, hvor din gæst søger visum fra skal se. Man burde dog mene de selv kunne se det på en eller måde.[/quote'] Præcis! Til brug for vedkommendes visumansøgning skal vedlægges en invitation fra herboende, hvori dennes identitet skal kunne dokumenteres. Ligeledes skal man garantere for "gæstens" ophold, dvs. en eller anden form for økonomisk dokumentation skal fremlægges. Visumansøgning skal altid indgives til det besøgende lands ambassade eller konsulat i bopælslandet, dvs. Tyrkiet. Nedenstående link er mere direkte end det jeg tidligere henviste til. http://www.swedenabroad.com/Page____10708.aspx Der er mange typer visaer, men hvilket visum der er det mest hensigtsmæssige for vedkommende, er et konsulært anliggende og det vil ambassaden eller konsultatet kunne rådgive omkring. Edit:Og så skal man lige være opmærksom på, at et visum i hånden ikke er statsgaranti for, at man får indrejsetilladelse. Det er op til myndighederne ved indrejsen til Sverige eller førstkommende Schengenland at vurdere, hvorvidt den fornødne dokumentation er i orden.
Besvaret

Visum til min Kæreste, blease hjælp:) tusind tak for alle de oplysninger... Det var rigtige dejligt ... Mange hilsner fra mig.. I må have en rigtige god weekend..

Besvaret

Fra politiken: Flere indvandrere gifter sig dansk Ifølge tal fra Danmarks Statistik blev hver fjerde indvandrer eller efterkommer, der giftede sig i 2006, viet til en dansker. :th2: Men, men, men

Undersøgelsen af ægteskaber omfatter alle herboende indvandrere og efterkommere fra ikkevestlige lande. Det er især iranere og borgere fra det tidligere Jugoslavien, som gifter sig med danskere, mens tyrkere og pakistanere langt fra vælger en dansker hver fjerde gang.
Det er meget mærkeligt at tyrkere og pakistaner adskiller sig på den måde, især når de som gruppe har været i Danmark længe.
Besvaret
Fra politiken: Flere indvandrere gifter sig dansk Ifølge tal fra Danmarks Statistik blev hver fjerde indvandrer eller efterkommer, der giftede sig i 2006, viet til en dansker. :th2: Men, men, men Det er meget mærkeligt at tyrkere og pakistaner adskiller sig på den måde, især når de som gruppe har været i Danmark længe.
Det var dog utroligt så travlt du har med andre mennesker og deres valg af ægtefælle???:confused: Er du single?
Besvaret
Det var dog utroligt så travlt du har med andre mennesker og deres valg af ægtefælle???:confused: Er du single?
Jeg henviser blot til statistik og man behøver ikke at have travlt, for at se at der er forskel på hvordan etniske grupper integrerer sig i samfundet ;-).
Besvaret
Fra politiken: Flere indvandrere gifter sig dansk Ifølge tal fra Danmarks Statistik blev hver fjerde indvandrer eller efterkommer, der giftede sig i 2006, viet til en dansker. :th2: Men, men, men Det er meget mærkeligt at tyrkere og pakistaner adskiller sig på den måde, især når de som gruppe har været i Danmark længe.
I forhold til specielt tyrkerne kan det muligvis skyldes, at det er en af de største ikke-vesteuropæiske indvandrergrupper. Med andre ord er udvalget større, og nationaliteter har det med at danne netværk når de er i udlandet. Se bare dette forum, eller "dansker-byerne" i fx USA og Argentina... Eller for den sags skyld bare det jydske universitetsmiljø i København... Desuden kan der være andre interessante demografiske overvejelser. Iranerne er fx den højest uddannede etniske gruppe i Danmark (inkl. etniske danskere), hvorimod "tyrkerne" er domineret af kurdere, hvoraf de fleste kommer fra landet, og desuden ikke har haft lov til at uddanne sig pga. deres etniske oprindelse.
Besvaret
I forhold til specielt tyrkerne kan det muligvis skyldes, at det er en af de største ikke-vesteuropæiske indvandrergrupper. Med andre ord er udvalget større, og nationaliteter har det med at danne netværk når de er i udlandet. Se bare dette forum, eller "dansker-byerne" i fx USA og Argentina... Eller for den sags skyld bare det jydske universitetsmiljø i København...
Jeg forstår godt hvorfor man i starten snakker bedst med dem hjemmefra, men efter 2. og 3. generation, tror jeg nok at selv en jyde vil mingle frit i København, eller sågar en dansker i Skåne :) Men det forklarer jo ikke hvorfor tyrkerne stadig efter 2. og 3. generation skiller sig ud ved at foretrække tyrkisk-tyrkisk ægteskaber.
Desuden kan der være andre interessante demografiske overvejelser. Iranerne er fx den højest uddannede etniske gruppe i Danmark (inkl. etniske danskere), hvorimod "tyrkerne" er domineret af kurdere, hvoraf de fleste kommer fra landet, og desuden ikke har haft lov til at uddanne sig pga. deres etniske oprindelse.
Dette er en interessant pointe! Canada tillader kun indvandring, hvis man har en uddannelse bedre end gennemsnittet. De oplever ikke de samme problemer med integration. Indvandrerne er i arbejde og koster ikke så meget velfærd, da de bidrager. Iøvrigt pegede mit link også på at netop Iranerne var gode til at integrere sig. Men det forklarer jo heller ikke hvorfor tyrkerne stadig efter 2. og 3. generation skiller sig ud ved at foretrække tyrkisk-tyrkisk ægteskaber. :rolleyes:
Besvaret
Det var dog utroligt så travlt du har med andre mennesker og deres valg af ægtefælle??? Er du single?
"Loooogisk" pointe. Ser du fristende singler alle vegne? Er du kedeligt gift? :laugh: God pointe, Markowitch :th2:
Besvaret
"Loooogisk" pointe. Ser du fristende singler alle vegne? Er du kedeligt gift? :laugh: God pointe, Markowitch :th2:
:confused: ??? jeg er vist tabt her et øjeblik...du må gerne uddbyde hvad du mener Anina, hvis det er henvendt til min kommentar.
Besvaret
:confused: ??? jeg er vist tabt her et øjeblik...du må gerne uddbyde hvad du mener Anina' date=' hvis det er henvendt til min kommentar.[/quote'] Hvem skulle det ellers være henvendt til? Du er den eneste i denne tråd, der nedgør "manden" og ignorerer "bolden". Når jeg svarer dig på samme måde som du svarede Markowitch - er du pludselig " vist tabt her et øjeblik". :rolleyes:
Besvaret
Hvem skulle det ellers være henvendt til? Du er den eneste i denne tråd' date=' der nedgør "manden" og ignorerer "bolden". Når jeg svarer dig på samme måde som du svarede Markowitch - er du pludselig " vist tabt her et øjeblik". :rolleyes:[/quote'] Super, tak fordi du ville uddybe:th2: Det var pænt af dig, fortsat god søndag.
Besvaret
Jeg forstår godt hvorfor man i starten snakker bedst med dem hjemmefra' date=' men efter 2. og 3. generation, tror jeg nok at selv en jyde vil mingle frit i København, eller sågar en dansker i Skåne :) [/quote'] Formentlig ikke, men nu kan vi jo ikke alle have den jydske kultur (og tak for det!) Een forklaring kan være - som jeg skrev tidligere - at mange tyrkere er af kurdisk afstamning, og derfor ligger kulturelt langt fra DK. Kunne være interessant at se om der er forskel mellem "tyrkere" fra kurdistan og Istanbul-tyrkere. Kunne endvidere være interessant at se om det samme sker for somalierne. Der er dog nogle økonomiske forskelle. Man kan mene om den Canadiske politik hvad man vil, men de har nogle andre geografisk forudsætninger. Og så er der jo nogle holdninger til menneskers fri bevægelighed osv. Nu vi taler om tyrkerne og arbejde, vil jeg da i øvrigt godt pointere, at det var Danmark selv der "importerede" tyrkisk arbejdskraft i stor stil i slutningen af 60'erne og starten af 70'erne. Denne gruppe blev i stort omfang ikke integreret, fordi der ikke bliver gjort noget for at integrere folk i arbejde - fx ved at lære dem dansk... Denne politik eksisterer i øvrigt endnu. Udenlandsk arbejdskraft får ikke et tilbud om danskundervisning.
Besvaret
Udenlandsk arbejdskraft får ikke et tilbud om danskundervisning.
Men er det arbejdsgiverens pligt (og interesse)? Det burde da väre i deres egen interesse at de gerne vil läre sig sproget? Mange steder snakker man jo alligevel kun engelsk på arbejdspladsen, men selvfölgelig -det ville da väre ideelt at arbejdsgiveren betalte -måske jeg skulle foreslå min arbejdsgiver det...
Besvaret
Men er det arbejdsgiverens pligt (og interesse)? Det burde da väre i deres egen interesse at de gerne vil läre sig sproget? Mange steder snakker man jo alligevel kun engelsk på arbejdspladsen, men selvfölgelig -det ville da väre ideelt at arbejdsgiveren betalte -måske jeg skulle foreslå min arbejdsgiver det...
Der er ingen pligt, og mange der kommer til DK for at arbejde, har en tro på, at det kun er et år eller to, og derfor er lidt ligeglade med at lære sproget - det kan jo ikke bruges så mange steder... Ofte arter livet sig dog anderledes end planlagt så de bliver reelt i længere tid... Jeg tror i øvrigt at det er gratis på sprogskolerne, men er ikke helt sikker.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...