Jump to content

Skype IP Telefoni

Recommended Posts

Guest carspar
Skrevet

Er der andre her der har Skype som telefonoperatør. Jeg har testet det et stykke tid og har bemærket at det er relativt dyrt. Jeg sammenligner med min eksisterende Unífon (IP telefoni). At der er Skype ind og skype out samt skype vorcemail afgifter kan jeg acceptere, deres minutpris er acceptabel, med de har nogle af de højeste opkaldsafgifter i norden inclusive de gamle operatører. Men hvad er jeres erfaring.

Besvaret

Jeg benytter Musimi. De har meget billige takster og intet abonnoment. Man betaler for det man benytter. Et fast dansk nummer koster 7 kr./mnd. Det er meget handy når nogen fra Danmark ringer, da det for dem ser ud som om de ringer til København. På den svenske side har jeg ComHem, men det er mest for at have et svensk nummer.

Besvaret

Skype er en lukket standard, og mere en p2p-tjeneste teknisk set. Deres priser er i den pebrede ende, fordi de kan tillade sig det - og fordi ingen anden operatør kan komme "ind" og konkurrere på Skype´s platform. Det er lidt folks egen skyld, da de egentlig "bare" skulle have valgt et tilsvarende program med SIP-understøttelse i sin tid. Så havde en hvilken som helst VoIP-udbyder kunne bruges sammen med softwaren. Men, well....Skype markedsførte sig godt, og gjorde det på det rigtige tidspunkt - plus en del store firmaer støttede op om projektet. Lidt ligesom Betamax/VHS-krigen i 70´erne. Dér vandt den bedste teknologi heller ikke :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...