Sali1987 Skrevet August 4, 2007 Rapporter Skrevet August 4, 2007 Hej Jeg er på vej til at sælge min lejlighed, ved bare ikke hvad jeg skal udfylde ud for disse ord: Handpenningsdatum Eventuelt förbehåll för lån Hur mycket i handpenning og jeg har nogle spørgesmål her... 1. Kan nogen svarer på hvor hurtig foreningen godkender kommende køber? 2. er det muligt at overtage lejligheden midt i mdr eller skal det være den 1. i mdr? (som man ser typisk) 3. hvad hvis jeg skriver 18. august (overtagelsesdato) men foreningen tog lidt tid og vi nåede til 27.august? Skal nemlig udfylde papir nu til ejendomsmægleren. Gør det noget mht. til banken osv.? 4. Skal jeg have noget depositum? Håber I kan hjælpe.:th2: Mvh Sali
CoolAIR Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Mange spørgsmål... Har du brugt søgefunktionen? Der findes allerede svar på dine spørgsmål, hvis du søger - skal du finde ;) Handpenningsdatum = udbetaling Eventuelt förbehåll för lån = forbehold for lånets udbetaling, f.eks. hvis banken ikke godkender køber til lånet Hur mycket i handpenning = "Hvor meget i udbetaling" 1. Ja, det kan foreningen ;) 2. Det bestemmer du jo selv... 3. Såfremt foreningen godkender køber, gælder overtagelsen bagud i tid, dvs. fra den overtagelsesdato i er blevet enige om 4. Ja, 10% i de fleste tilfælde
Sali1987 Besvaret August 4, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 4, 2007 Tak for hjælpen, dog har jeg ikke fattet "handpenning" Du skriver, det er udbetaling... Ehm, jeg må spørger dumt, i hvilken sammenhæng? Er det sælgeren eller køberen som skal svarer på det? ( er det ikke udbetalingsdato?) og det samme gælder "hur mycket handpenning" ? Tak :D
Nils Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Hvad betyder "på vej til at sælge"? Og hvad er det, du er ved at udfylde, og hvem skal have det? :)
Gio Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 Håndører, udbetaling...osv. Når du køber bolig herovre, så betaler du typisk 10% i handpenning/udbetaling. Handpenning betales oftest ved indgåelse af kontrakten - og resten betales på overtagelsesdato. Typisk ved et møde i sælgers bank.
SanneJ Besvaret August 4, 2007 Rapporter Besvaret August 4, 2007 1. Kan nogen svarer på hvor hurtig foreningen godkender kommende køber? 2. er det muligt at overtage lejligheden midt i mdr eller skal det være den 1. i mdr? (som man ser typisk) 3. hvad hvis jeg skriver 18. august (overtagelsesdato) men foreningen tog lidt tid og vi nåede til 27.august? Skal nemlig udfylde papir nu til ejendomsmægleren. Gør det noget mht. til banken osv.? 4. Skal jeg have noget depositum? 1. Hvis det er HSB, står der noget om det på deres hjemmeside. Det er typisk mindst 14 dage (kan dog göres hurtigere, hvis du presser dem, det gjorde jeg, men jeg solgte heller ikke via mägler). 2. Ja da. Sälger betaler for pågäldende hele måned, og indgår aftale med köber, at vedkommende skal give sälger penge (kontant/overförsel) for det antal dage köber kommer til at eje lejligheden i den pågäldende måned 3. Hvis du har skrevet 18.august og foreningen ikke har gokendt köber på pågäldende tidspunkt hänger du på den. For så er det DIG der hänger på alt ökonomisk vedrörende lejligheden, derfor sätter du ikke overtagelsesdatoen för end du er sikker på, at foreningen har tid til at godkende köber (mindst de 14 dage). Men det er jeg også ret sikker på, at ejendomsmägleren sörger for at göre dig opmärksom på. 4. ja, de 10% af köbesummen (=handpenning)
Sali1987 Besvaret August 5, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2007 Jeg TUSIND tak for hjælpen. Jeg har nu fattet det hele og alt er snart på plads. (Sælger min lejlighed privat, og en ejendomsmægler skulle på sagen for at ordne papirarbejde for sølle 3000SEK) :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu