Blackstone Skrevet August 8, 2007 Rapporter Skrevet August 8, 2007 Hej alle I kvikke hoveder:th2: , Jeg har fulgt med i et stykke tid nu og har læst meget nøje om meget i forbindelse med valg af det bedste bredbånd. Men jeg syntes at jeg kan kan ikke finde noget opdateret information omkring dette på nuværende tidspunkt, da markedet ændrer sig hele tiden. Tråd jeg har læst er følgende: http://debat.sunddebat.com/showthread.php?t=8550 Til at begynde med vil jeg sige at jeg bor i et HSB Malmø, som er en del af HSB bolina, hvis nogen skulle være i tvivl om det. HSB Malmø tilbyder fem forskellige løsninger: http://www.bolina.hsb.se/bolina2007.php De fem, hvis nogen stadig skulle være i tvivl: Bahnhof, Adamobredbånd, bredbånd2, Tele2 og Telia Alle har forskellige bindingstid, kvalitet, supportkvalitet........ 1. Hvilke internetleverandør er den bedste i forbindelse internetkvalitet og mindst ned tid? 2. Ved Telia abonnoment er der noget med et tillæg på 30,- hvis man ikke har fastnet, behøves der fastnet på hos andre internet leverandør, hvis man skal have en forbindelse gennem dem? 3. Nogen der har oplevet dårlig support kvalitet i ovennævnte bredbånd leverandør, kom med nogle kommentarer? 4. Er der nogen der har en forbindelse på 100 Mbit eller 100/10 Mbit og har man været i stand til at opnå det ønskede hastighed på 100Mbit eller er det bare en farce, som de reklamere med? I mit eget undersøgelse er jeg kommet frem til at Telia er den dyreste leverandør hvor de har en bindingstid og 3 månders opsigelsestid +30kr hvis man ikke har et fastnet telefon (med forbehold for fejl) Billigste er bredbånd2 og Adamobredbånd, hvor de tilbyder 10 Mbit til forholdsvis 89,- og 95 i de første to måneder og derefter 179,- og 185 og de har ingen bindingstid men opsigelse 1 måned og ingen etableringsomkostinger sådan som jeg kunne forstå det. Men har ingen erfaring med kvalitet på deres bredbånd er der nogle der har erfaring med det og dem der bor i HSB malmø net. Hvad kan I anbefale? Beklager at jeg er novice på dette område og er lige flyttet til Sverige, men håber at jeg kan får hjælp af mange gode rare medflytter:rose:
Guest Supermule Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 Jeg ville nok vælge bahnhof. De benytter teracoms fibernet, så vidt jeg er orienteret. Skulle være ganske godt og stabilt, samt temmeligt hurtigt. Og 100mbit er en teoretisk opnåelig hastighed......
Blackstone Besvaret August 8, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 8, 2007 Du glemmer at bahnhof har en bindingstid på 3 måneder af gangen med engangsafgift på 199,- Du nævner at 100 Mbit er en teoritisk hastighed, vil det sige så at det ikke kan betale sige at købe det, da man aldrig vil nå at komme helt deroppe.
Guest Supermule Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 Det er korrekt....Med mindre du har en router der kan håndtere den store hastighed..... Jeg vil tro at hastigheden reelt aldrig kommer over 60mbit..... Du glemmer at bahnhof har en bindingstid på 3 måneder af gangen med engangsafgift på 199,- Du nævner at 100 Mbit er en teoritisk hastighed, vil det sige så at det ikke kan betale sige at købe det, da man aldrig vil nå at komme helt deroppe.
larscph Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 100 mbit... 60 mbit... Hvad er det i laver med jeres forbindelser? Jeg hygger med en 2 mbit ned / 512 kbit up ADSL fra Telia, og det fungerer ganske godt. På mit arbejde har vi en 2,3 mbit i begge retninger til 25 medarbejdere inklusive at vi hoster website mm som vores kunder bruger. Det kører glimrende. Helt uden problemer. Klart, der er et par punkter... TV og P2P - det ville det nok være cool med højrere down-hastighed. Vi har som sagt Telia, og må sige at det fungerer godt. Vi har haft problemer efter torden (bor også langt ude på landet) - og deres support er ikke den allerhurtigste til at "tage" en fejlmelding. Om de er værre eller bedre end andre udbydere skal jeg ikke gøre mig klog på. Til gengæld har vi endnu ikke oplevet at forbindelsen har været nede/dårlig udover de par gange der har været problemer med vores opkobling til centralen.
mrode Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 100 mbit... 60 mbit... Hvad er det i laver med jeres forbindelser? Klart, der er et par punkter... TV og P2P - det ville det nok være cool med højrere down-hastighed. Du svarer vist selv på det :)
larscph Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 Du svarer vist selv på det :) Yes-yes.. Jeg er nok bare misundelig ;) TV - det fungerer min parabol stadig fint, selv om det da ville være ganske sjovt at lege med IP-TV. P2P - Det tør jeg ikke rigtig dyrke anyway... En dag står der en grum mand med en stævning i hånden fra Waner Brother's eller whoever... Stadig kommer vores økonomidirektør - en dame på 50 og klager over at jeg har "ensrettet" alle vores firmaforbindelser til 2 mbit. I stedet for at nogen kørte 8 mbit, andre 4 mbit, og andre 1 mbit.. Lidt efter om man havde ringet til vores udbyder og ændret. Så spørger jeg hvad problemet var med de 2 mbit. Jo.. Netbanken havde været meget nede på det sidste. Hun havde ringet til vores udbyder.. De havde sagt 2 mbit og hun mente hun plejede at have 4... Så-deeeet..
Guest Supermule Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 Man undrer sig.............. Yes-yes.. Jeg er nok bare misundelig ;) TV - det fungerer min parabol stadig fint, selv om det da ville være ganske sjovt at lege med IP-TV. P2P - Det tør jeg ikke rigtig dyrke anyway... En dag står der en grum mand med en stævning i hånden fra Waner Brother's eller whoever... Stadig kommer vores økonomidirektør - en dame på 50 og klager over at jeg har "ensrettet" alle vores firmaforbindelser til 2 mbit. I stedet for at nogen kørte 8 mbit, andre 4 mbit, og andre 1 mbit.. Lidt efter om man havde ringet til vores udbyder og ændret. Så spørger jeg hvad problemet var med de 2 mbit. Jo.. Netbanken havde været meget nede på det sidste. Hun havde ringet til vores udbyder.. De havde sagt 2 mbit og hun mente hun plejede at have 4... Så-deeeet..
webodin Besvaret August 8, 2007 Rapporter Besvaret August 8, 2007 Jeg vil vælge en 10/10 (har selv) det vil du får mest ud af... har selv OWNIT, det hender at man henter nogle gange noget ting man skal bruge, ofte ISO filer som f.eks. nyere Linux distroer, er jeg helt op og ringe med 2000 - 2500 Kb/sek (det svare ca til) 16-20Mb selv om betaler for 10... Foreningen lovede at de vil opgradere anlæget i løbet af året og levere 100/100 bare for en sølle 10 SEK mere om måned, betaler nu (kun) 130 SEK pr mdr for en 10/10 forbindelse. det er jeg ret glad for... man kan sagtens hoste 50 sites med det.. mere end rigeligt.. arbejder et sted i KBH der har vi 4/4 og der har vi selv 15 sites + ca 15 medarbejder hvor 10 % af dem streamer nogen gange fra dr.dk og det er fint nok....
Blackstone Besvaret August 9, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 9, 2007 Jeg vil vælge en 10/10 (har selv) det vil du får mest ud af... har selv OWNIT, det hender at man henter nogle gange noget ting man skal bruge, ofte ISO filer som f.eks. nyere Linux distroer, er jeg helt op og ringe med 2000 - 2500 Kb/sek (det svare ca til) 16-20Mb selv om betaler for 10... Foreningen lovede at de vil opgradere anlæget i løbet af året og levere 100/100 bare for en sølle 10 SEK mere om måned, betaler nu (kun) 130 SEK pr mdr for en 10/10 forbindelse. det er jeg ret glad for... man kan sagtens hoste 50 sites med det.. mere end rigeligt.. arbejder et sted i KBH der har vi 4/4 og der har vi selv 15 sites + ca 15 medarbejder hvor 10 % af dem streamer nogen gange fra dr.dk og det er fint nok.... Mange tak for buddet, men læg mærke til at holde inde for de fem udbyder som jeg har nævnt og så vidt jeg ved har jeg ikke nævnt OWNIT. Det er ikke alle der har det og derfor tænkte jeg på de personer der ligesom mig har mulighed for at få et bredbånd gennem hsb malmø blandt de fem udbyder hvem kunne være et godt bud i forbindelse med alle de 3 spørgsmål som jeg har stillet, syntes ingen har svaret på det endnu, udover lidt lave kvaliceret gæt med hvad kunne være godt uden nogle gode argumenter. Keep up the spirit:) Jeg ved at man kan komme med flere kvalificeret gæt end det her....
Juff Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Jeg har 10/10 mbit igennem HSB og Telia. Betaler 229,- SEK om måneden. Denne pris skyldes at jeg har telia fastnet.. ellers var prisen 279,- Jeg fik selv tilbuddet med de 5 andre udbydere, og umiddelbart virkede nogle af dem billigere på papiret... Jeg er dog så tilfreds med telia, at jeg ikke gider springe på en anden for mig ukendt leverandør for at spare nogle kroner..... Har ingen erfaring med deres support, efersom jeg ikke har haft nogle problemer :P Det var så heller ikke svar på alt det du spørger om.... ;)
Gio Besvaret August 9, 2007 Rapporter Besvaret August 9, 2007 Telia, uden tvivl. De bas-ører der ersparet på bindingstider og diverse flaf, er godt givet ud på driftsstabilitet og ydelse. "Man kan spare sig til mange bekymringer..."
Gjol Besvaret October 14, 2007 Rapporter Besvaret October 14, 2007 Det er korrekt....Med mindre du har en router der kan håndtere den store hastighed..... Jeg vil tro at hastigheden reelt aldrig kommer over 60mbit..... Jo en lille smule over kommer man, har väret over de 90 med min både op og ned :-) Har Telia 100/100, vilket helt klart er det dyreste men det spiller så godt at det er det hele värd. Edit: Hvis der havde väret ownit i min forening så havde jeg dog valt det, det er lige så godt som telia siges det. Og MEGET billigere.
macpack Besvaret October 16, 2007 Rapporter Besvaret October 16, 2007 Jeg har 100/10mbit.se fra bredbandsbolaget.se Og det spiller perfekt for mig i Serenadgatan... (Ved godt der er mange som er utilfredse med .bbb, men jeg syntes nu de levere en ok fart.) Bare øv at prisen er 320kr/måned... Men kan fortælle at min bolig forening har lavet ny aftale med noget som vist hedder bredband2, så os i Serenadgatan kan få 100/100.se for endten 110sek eller 90sek kr fra december 2007.... Bliver bare nice... Men tiveler lidt på om de virkelig kan levere den fart..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu