Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Dette er blot en advarsel mod at handle hos især Peugeot Trelleborg, men også Peugeot Malmø. Historien starter i oktober 2006 hvor min kone og jeg skal flytte til Sverige, vi finder en Peugeot 406 til min kone, som står til salg hos Peugeot Trelleborg. Jeg kontakter sælgeren med henblik på køb, vi aftaler at vi skal komme samme aften og kigge på bilen. Da vi står der, bliver vi enige om en pris på kr. 65.000 SEK og så skal bilen stå klar 14 dage efter, nybesigtiget og klargjort. (Vi var meget afhængige af at bilen var klar som aftalt). da vi så står der på aftalt tidspunkt er bilen hverken klargjort eller besigtiget, men da vi står i en knibe tager vi den med alligevel (dog lover de at besigte bilen for os senere). Den er så senere blevet besigtiget uden anm. Da det er min kones bil, studser jeg lidt over at det er mig de har skrevet på som køber og rapporteret som ejer til VV. Vi spørger sælger som siger at det er en fejl fra deres side, men at det ikke er noget problem da vi blot laver et ejerskifte fra mig til min kone når reg. papirerne kommer. Efterfølgende opstod der så en del fejl på bilen (ca. 3 mdr. efter køb) og vi henvendte os hos Peugeot Trelleborg som meddelte os at de ingen reklamations forpligtigelser havde over for os, da bilen efter købet fra dem var handlet privat (ejerbyttet fra mig til min kone dagen efter købet fra dem) Derfor var der intet de kunne gøre :mad: Vi kørte så til Peugeot Malmø som blot grinede af os og sagde at der havde de da taget røven på os, de sagde så, at de da gerne ville byde kr. 30.000 SEK for bilen (på dette tidspunkt havde vi af egen lomme fået lavet alle fejl og mangler på bilen). Dette afslog jeg med henvisning til at vi 6 mdr. tidligere af samme firma havde givet kr. 65.000 SEK, endnu engang trak sælgeren på smilebåndet og sagde, så har de da også fået en god pris i Trelleborg. :thumbdown Bilen er efterfølgen ( i top stand) blevet solgt på Blocket til en god pris for alle parter........:thumbup: Blot en KÆMPE advarsel mod disse svindlere........

Guest Supermule
Besvaret

Tag kontakt til Peugeot i Sverige og vedlæg dokumentation. De kan miste retten til at forhandle Peugeot og det vil de nok ikke.......

Besvaret
Dette er blot en advarsel mod at handle hos især Peugeot Trelleborg, men også Peugeot Malmø. Historien starter i oktober 2006 hvor min kone og jeg skal flytte til Sverige, vi finder en Peugeot 406 til min kone, som står til salg hos Peugeot Trelleborg. Jeg kontakter sælgeren med henblik på køb, vi aftaler at vi skal komme samme aften og kigge på bilen. Da vi står der, bliver vi enige om en pris på kr. 65.000 SEK og så skal bilen stå klar 14 dage efter, nybesigtiget og klargjort. (Vi var meget afhængige af at bilen var klar som aftalt). da vi så står der på aftalt tidspunkt er bilen hverken klargjort eller besigtiget, men da vi står i en knibe tager vi den med alligevel (dog lover de at besigte bilen for os senere). Den er så senere blevet besigtiget uden anm. Da det er min kones bil, studser jeg lidt over at det er mig de har skrevet på som køber og rapporteret som ejer til VV. Vi spørger sælger som siger at det er en fejl fra deres side, men at det ikke er noget problem da vi blot laver et ejerskifte fra mig til min kone når reg. papirerne kommer. Efterfølgende opstod der så en del fejl på bilen (ca. 3 mdr. efter køb) og vi henvendte os hos Peugeot Trelleborg som meddelte os at de ingen reklamations forpligtigelser havde over for os, da bilen efter købet fra dem var handlet privat (ejerbyttet fra mig til min kone dagen efter købet fra dem) Derfor var der intet de kunne gøre :mad: Vi kørte så til Peugeot Malmø som blot grinede af os og sagde at der havde de da taget røven på os, de sagde så, at de da gerne ville byde kr. 30.000 SEK for bilen (på dette tidspunkt havde vi af egen lomme fået lavet alle fejl og mangler på bilen). Dette afslog jeg med henvisning til at vi 6 mdr. tidligere af samme firma havde givet kr. 65.000 SEK, endnu engang trak sælgeren på smilebåndet og sagde, så har de da også fået en god pris i Trelleborg. :thumbdown Bilen er efterfølgen ( i top stand) blevet solgt på Blocket til en god pris for alle parter........:thumbup: Blot en KÆMPE advarsel mod disse svindlere........
Hvad er det lige de gør forkert i malmø??? De kan da ikke gøre for at dem i trelleborg har taget røven på jer, og så kan man jo sige at i måske selv er lidt skyld i det... Allerede da i kommer for at hente bilen er tingene ikke i orden, der burde klokkerne nok ha ringet!
Besvaret

Vi har faktisk fået fin service i Malmö både da vi købte og efterfølgende på service af vores 1999 Peugeot 406 coupe 3.0V6. Hvad skal de sige til jer andet end at "der har de taget r*ven på jer i Trelleborg" - for det er jo det de har. I ville da ikke forvente at Peugeot Malmö dækker brugt-reklemationssager på en bil en anden forhandler har solgt?! Det er også nemt at være bagklog, men hvorfor fik I ikke ændret købsaftalen så din kones navn stod på? Du har vel endda skrevet under da i købte den? Anyhow, så ville jeg nu nok også føle mig lidt tørret af dem i Trelleborg.

Besvaret

Nu er det sådan, at Peugeot Trelleborg er en underafdeling af Peugeot Malmø, bilen stod til salg hos Peugeot Malmø, men kunne beses i deres afdeling i Trelleborg....... (derfor mener jeg at de har en form for forpligtigelse......) Det jeg mener at de gjorde forkert i Malmø var, at stå og grine kunden op i ansigtet når det reelt er en bil som kom fra deres afdeling........ Jeg arbejder selv som chef i en dansk kæde og kunne aldrig finde på at sige til en kunde at de havde taget røven på kunden i den anden afdeling, ville da altid henvise til den anden afdeling.......... Hvis jeg køber en vare i Ica Malmø, kan jeg da stadig reklamere i en anden Ica, det er vel en del af det at være i en kæde???????????? Det var blot for at advare andre mod at handle med et firma med så lav forretningsmoral, unset om vi har handlet lidt naivt, er det da stadig lav firmamoral at "finte" sig uden om sine reklamationsforpligtigelser på den måde...........

Besvaret
Hvad er det lige de gør forkert i malmø???
Vi kørte så til Peugeot Malmø som blot grinede af os og sagde at der havde de da taget røven på os < Det er forkert at grine af en kunde , de sagde så, at de da gerne ville byde kr. 30.000 SEK for bilen (på dette tidspunkt havde vi af egen lomme fået lavet alle fejl og mangler på bilen). < At byde lavt er selvfølgelig hvad man forventer hos en forhandler, men dette lyder mere som et skambud Dette afslog jeg med henvisning til at vi 6 mdr. tidligere af samme firma havde givet kr. 65.000 SEK, endnu engang trak sælgeren på smilebåndet og sagde, så har de da også fået en god pris i Trelleborg < Endnu engang en næsvis opførsel overfor kunden Jeg ved fra min egen erhvervs"erfaring" at hvis jeg opførte mig sådan overfor en kunde ville der ikke gå længe inden jeg ingen opgaver havde. Som kunde stående overfor en sælger der opfører sig som beskrevet ville jeg godt nok også bare vade min vej!
Besvaret

OK - jeg var ikke lige klar over at Trelleborg var en underafdeling af Malmö. I så fald burde de bestemt have været mere villige til at hjælpe. Og da slet ikke more sig på jeres bekostning over at deres underafdeling havde været så snedige at kringle sig ud af garantien!

Besvaret
Hvis jeg køber en vare i Ica Malmø' date=' kan jeg da stadig reklamere i en anden Ica, det er vel en del af det at være i en kæde????????????[/quote'] Hvis du køber en ny bil hos Peugeot-et-sted kan du også få den garantirepareret hos Peugeot-et-andet-sted da den er under fabriksgaranti. Men hvis man køber brugte varer kan du ikke forvente at få ordnet ting på en eventuelt garanti/reklamtionsret andre steder end hvor du har købt den med mindre der specifikt er aftalt noget andet. Hvis Malmö 100% ejer Trelleborg burde de dog nok interessere sig for hvordan butikken dernede behandler deres kunder i stedet for blot at grine af dig!
Besvaret
Hvis du køber en ny bil hos Peugeot-et-sted kan du også få den garantirepareret hos Peugeot-et-andet-sted da den er under fabriksgaranti. Men hvis man køber brugte varer kan du ikke forvente at få ordnet ting på en eventuelt garanti/reklamtionsret andre steder end hvor du har købt den med mindre der specifikt er aftalt noget andet. Hvis Malmö 100% ejer Trelleborg burde de dog nok interessere sig for hvordan butikken dernede behandler deres kunder i stedet for blot at grine af dig!
Hvis du går ind på www.peugeot.se og søger på forhandlere i Skåne, så kommer Malmø bilcentrum (Peugeot) op med to adresser, en på Lundavägen i malmø og en i Trelleborg, de hedder det samme og da jeg ringede til dem og skulle se bilen første gang, henviste Lundavägen mig til deres underafdeling i Trelleborg hvor lige præcis den her bil stod til fremvisning........ :rolleye: Ellers er jeg godt med på reglerne omkring reklamation, er som sagt selv chef i en dansk kæde.....
Besvaret
Ellers er jeg godt med på reglerne omkring reklamation, er som sagt selv chef i en dansk kæde.....
Og det er ikke Peugeot, vel? :laugh: Lige meget om de to forhandlere ikke har noget med hinanden at gøre, er det da totalt respektløst at behandler jer sådan! Og det et trods alt samme "brand" de repræsenterer - tyndt! :thumbdown Hvad kan man lære af det: Aldrig købe en fransk bil :rolleye::laugh:
Besvaret
Hvis du går ind på www.peugeot.se og søger på forhandlere i Skåne' date= så kommer Malmø bilcentrum (Peugeot) op med to adresser, en på Lundavägen i malmø og en i Trelleborg, de hedder det samme og da jeg ringede til dem og skulle se bilen første gang, henviste Lundavägen mig til deres underafdeling i Trelleborg hvor lige præcis den her bil stod til fremvisning........ :rolleye:
Jo okay... Meget ringe så! Som en anden foreslår - prøv at skrive til importøren med historien... De kan ikke være tilfredse med, at deres forhandlere behandler kunder sådan.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...