Guest Trine Skrevet August 10, 2007 Rapporter Skrevet August 10, 2007 Jeg har en kollega med en dansk indregistreret bil. Den er lovlig og kører og alt. Men den er mere værd i tilbagebetalt afgift end i rent salg i Danmark. Hans plan er så at eksportere den til Sverige, og sælge den her uden plader for 1 kr. Så hæver han afgiften og køber kan gøre med bilen hvad han vil. Sælge den til skrot eller hvad han nu kan få for den på Blocket. Det skulle efter sigende være noget der sker regelmæssigt. Det eneste han skal bruge er en kvittering på bilen er solgt til Sverige. Er der nogen der kender en forhandler der gider aftage sådan en bil, eller en skrotforhandler man evt kan læsse den af hos?
Danielsito Besvaret August 10, 2007 Rapporter Besvaret August 10, 2007 Jeg har en kollega med en dansk indregistreret bil. Den er lovlig og kører og alt. Men den er mere værd i tilbagebetalt afgift end i rent salg i Danmark. Hans plan er så at eksportere den til Sverige, og sælge den her uden plader for 1 kr. Så hæver han afgiften og køber kan gøre med bilen hvad han vil. Sælge den til skrot eller hvad han nu kan få for den på Blocket. Det skulle efter sigende være noget der sker regelmæssigt. Det eneste han skal bruge er en kvittering på bilen er solgt til Sverige. Er der nogen der kender en forhandler der gider aftage sådan en bil, eller en skrotforhandler man evt kan læsse den af hos? Du kan selv købe den af ham og køre den til skrothandleren. Du får ikke skrotningspræmie for den, men derimod prisen for metallet.
Guest Trine Besvaret August 10, 2007 Rapporter Besvaret August 10, 2007 Du kan selv købe den af ham og køre den til skrothandleren. Du får ikke skrotningspræmie for den' date=' men derimod prisen for metallet. [/quote'] Ja det har jeg luret men det gider jeg virkelig ikke...
testeren Besvaret August 10, 2007 Rapporter Besvaret August 10, 2007 Nu har jeg ikke det store forstand på biler, men er det ikke sådan at man skal have den indregistreret(importeret) og synet herover før man kan få pengene tilbage eller kan man slippe uden om det og hvordan?
Basse Besvaret August 10, 2007 Rapporter Besvaret August 10, 2007 jow mener også den skal indregistreres i et andet land, før man får afgiften tilbage - men er sq ikke sikker på det.
LotteB Besvaret August 11, 2007 Rapporter Besvaret August 11, 2007 Måske? Jeg har en kollega med en dansk indregistreret bil. Den er lovlig og kører og alt. Men den er mere værd i tilbagebetalt afgift end i rent salg i Danmark. Hans plan er så at eksportere den til Sverige, og sælge den her uden plader for 1 kr. Så hæver han afgiften og køber kan gøre med bilen hvad han vil. Sælge den til skrot eller hvad han nu kan få for den på Blocket. Det skulle efter sigende være noget der sker regelmæssigt. Det eneste han skal bruge er en kvittering på bilen er solgt til Sverige. Er der nogen der kender en forhandler der gider aftage sådan en bil, eller en skrotforhandler man evt kan læsse den af hos? Jeg er heller ikke sikker, men jf. Skat´s egne oplysninger skal udførsel kunne dokumenteres i form af faktura og bevis på indregistrering i andet land, eller andet, som kan dokumentere udførslen. Det sidste er jo så ikke let at tolke:rolleyes: Han skal også lige være opmærksom på, at han skal betale "strafgebyr" på 15% ved udførsel. Men henvis ham til nedenstående link. Der står det hele også om "strafgebyret" og min.grænsen på 7.500 for tilbagebetaling af afgift;) http://www.skat.dk/display.aspx?oId=152956&vId=201559&indhold=1 Ellers er jeg sikker på Mogens kan uddybe det, når han engang vender hjem fra ferie:)
Guest Trine Besvaret August 11, 2007 Rapporter Besvaret August 11, 2007 Jeg er heller ikke sikker' date=' men jf. Skat´s egne oplysninger skal udførsel kunne dokumenteres i form af faktura og bevis på indregistrering i andet land, [i']eller andet, som kan dokumentere udførslen. Det sidste er jo så ikke let at tolke:rolleyes: Han skal også lige være opmærksom på, at han skal betale "strafgebyr" på 15% ved udførsel. Men henvis ham til nedenstående link. Der står det hele også om "strafgebyret" og min.grænsen på 7.500 for tilbagebetaling af afgift;) http://www.skat.dk/display.aspx?oId=152956&vId=201559&indhold=1 Ellers er jeg sikker på Mogens kan uddybe det, når han engang vender hjem fra ferie:) Det har han godt styr på, han har fået den vurderet og alting. Han mangler bare en aftager i Sverige. Det eneste han skal fremvise er en salgskontrakt, den behøver ikke blive indregistreret for at han kan få pengene retur.
Peter H. Besvaret August 11, 2007 Rapporter Besvaret August 11, 2007 Det har han godt styr på' date=' han har fået den vurderet og alting. Han mangler bare en aftager i Sverige. Det eneste han skal fremvise er en salgskontrakt, den behøver ikke blive indregistreret for at han kan få pengene retur.[/quote'] Send mig en PM...
DoJo Besvaret August 11, 2007 Rapporter Besvaret August 11, 2007 er det ikke bare at smide den på blocket, en salgskontrakt til en privat person går vel også. Jeg tror også det er samme trik sveriges billigste biler bruger, de har vildt mange danske biler til salg for ingen penge
mrroad Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 vi køber den gerne ! vi har aftagere i østeuropa til stort set alt... mvh sveriges billigaste bilar ab www.sbbilar.se ads järngatan 39 23435 lomma tlf 040466911
Michael Rasmussen Besvaret August 12, 2007 Rapporter Besvaret August 12, 2007 jeg har taget en del biler ind på den måde og det eneste der kræves for at få afgiften retur er en salgsfaktura/slutseddel som du skal præsentere for skat - hvis du vil hjælper jeg gerne mod at tage bilen!
cbpwr Besvaret August 16, 2007 Rapporter Besvaret August 16, 2007 kan det passe at skatteværdien er mere værd en bilen? Så vidt jeg ved går skat ind og vurdere, hvad bilen sælges for i DK og udregner afgiften du skal have tilbage ud fra det. Faktisk har jeg undersøgt den anden vej. Hvis man sælger en Svensk bil til eksport. Det var vist mere besværligt Der skal der vist bevises bilen er indreg i fx. dk for at man kan få skrotprisen (2000-3000 sek). -Claus-
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu