Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Er det fup eller lovligt ?? Har fået 1 pakke (m 4 kartoner) men jeg undrer mig om det reelt er lovligt? http://www.billigacigg.se/index.php Nogen der har overblik over reglerne da jeg fatter hat? Her er noget jeg har gravet frem fra Skatteverket : http://www.skatteverket.se/download/18.128652f311129ceee268000305/50520.pdf Som jeg kan læse det er det mig der skal betale punktskat, men Billigacigg syntes jeg skriver at det ikke skulle være nødvendigt. Så jeg er jo nok mest tilbøjelig til at sige at det nok IKKE er lovligt. Nogen meninger?? :scared:

Besvaret

Varene bliver jo sendt, med korrekt tolddeklaration og det hele. Det der mangler er jo nok at du faktisk skal sørge for at deklarere cigaretterne selv, når de ikke opdages i systemet. Billigacigg skriver på deres website: "Fråga: Tillkommer tullavgifter, skatter eller andra avgifter? Svar: Inga skatter eller övriga avgifter (förutom fraktkostnaden) läggs på priset för förmedlingen av billigacigg.se. Förmedlingstagaren (beställaren) ansvarar själv för vilka importregler som gäller i det land som varorna importeras till samt att eventuella skatter betalas. Beställaren bör alltid vara införstådd med att det kan förekomma rutinkontroller av tullverket när Du importerar till Sverige men även till andra EU-länder. Dessa kontroller är till för att för att säkerställa den skatt som lagstiftningen kräver vid tobaksimport. Billigacigg.se eller leverantören har ej någon rapporteringsskyldighet att anmäla din införsel vilket innebär att det är ytterst sannolikt att införseln förblir oskattad om Du inte själv anmäler det till skatteverket i mottagarlandet eller om en rutinkontroll genomförs av tullverket. "

Besvaret

Det er godt nok billigt - billigere end på færgen, hvor en pakke koster 27.50 sek (22.50 dkk). Det lugter lidt af noget, der ikke er heeeeelt i orden .- med mindre de virkelig har fundet en smutvej i EU lov :-) GAd jeg godt høre noget mere om da. EDIT: hvis man pålægger skatten på cigaretterne, sammen med prisen på sites - så koster en pakke 27.60 SEK - hvilket svare til prisen på færgen. Her har jeg regnet med 28 øre(sek) pr. cigaret. Er det så told man sparer på færgen ? og skal denne så lægges oven i de 27.60 sek ?

Besvaret
Det er godt nok billigt - billigere end på færgen, hvor en pakke koster 27.50 sek (22.50 dkk). Det lugter lidt af noget, der ikke er heeeeelt i orden .- med mindre de virkelig har fundet en smutvej i EU lov :-) GAd jeg godt høre noget mere om da.
Det fungerer fint i praksis i det mindste, de bestilte varer kommer - og er pænt og korrekt deklareret uden på pakken.
  • 2 weeks later...
Besvaret

HeHe - need I say more ???? :rolleyes: ""Den 27:e augusti 2007 har hemsidan billigacigg.se stängts ner. Detta är i avvaktan på tullbeslut. Vi kommer att försöka hålla Er underättade med senaste information via hemsida och e-post. Tyvärr har vi ej möjlighet att besvara alla inkommande frågor och ber Er därför invänta vidare information som kommer att publiceras på billigacigg.se.""

Besvaret

LLOOLLLLLLLLL jeg sagde til min mand han skulle passe på med det der:tongue2: De kan jo snildt finde ham som køber når de skal afsendes til vores adresse, men ok det er jo nok sælgeren der er mest på den :scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...