APGraph Skrevet August 22, 2007 Rapporter Skrevet August 22, 2007 Hvilken af disse ville i vælge og hvorfor? Mercedes CLS 55 Amg (fra '05) BMW M5 (fra '05) Audi RS4 (fra '06) Alle 3 modeller har kørt ca. 40.000 km Den skal bruges som helårs bil.
MC Manden Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Hvilken af disse ville i vælge og hvorfor? Mercedes CLS 55 Amg (fra '05) BMW M5 (fra '05) Audi RS4 (fra '06) Alle 3 modeller har kørt ca. 40.000 km Den skal bruges som helårs bil. M5 pga motoren ...
Guest Supermule Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 CLS 55 AMG...... BMW har kun motoren og intet andet...... Det er stadig kun en 5'er og der er CLS'en bare langt overlegen....... Desuden er der ingen der gider eje en brugt M5, da den ikke er kraftig nok. Lidt ligesom den gamle E39'er...... Kigger man i den klasse, så skal der altså noget mere til, end en almindelig 5'er med en stor motor.......:(
NGO Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 CLS'en. Fordi den også er fed at køre i til daglig.
Futz Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 CLS'en da den er pænest. Du er dog så ung at stilen/den måske kan virke lidt pretentiøs. RS'eren nok mere ungdommelig og ok I andres optik af dig og din bil.
Guest Supermule Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Den har bare ikke power nok......:( Når det går rigtigt stærkt i tyskland og den skal acc. fra 200 og op, så forsvinder de andre bare .......:( Og så sidder man der........ CLS'en da den er pænest. Du er dog så ung at stilen/den måske kan virke lidt pretentiøs. RS'eren nok mere ungdommelig og ok I andres optik af dig og din bil.
APGraph Besvaret August 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2007 hvorfor skulle jeg tænke på hvad andre tænker når jeg kommer kørende. Og kan man være for ung/gammel til nogle biler CLS'en da den er pænest. Du er dog så ung at stilen/den måske kan virke lidt pretentiøs. RS'eren nok mere ungdommelig og ok I andres optik af dig og din bil.
Futz Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 ...kan man være for ung/gammel til nogle biler Ja biler sender også nogle signaler når man "tager dem på" - lidt lige som tøj. Om du lader dig påvirke af andres oplevelse af dig på den ene eller anden måde må du selvfølgelig selv om. I øvrigt var mit indlæg bestemt ikke nogen kritik af dig eller bilerne.
APGraph Besvaret August 22, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 22, 2007 Ja biler sender også nogle signaler når man "tager dem på" - lidt lige som tøj. Om du lader dig påvirke af andres oplevelse af dig på den ene eller anden måde må du selvfølgelig selv om. I øvrigt var mit indlæg bestemt ikke nogen kritik af dig eller bilerne. Ja det er klart folk tænker sit når de ser en bil komme kørende, om det så er en stor eller lille er jo ligemeget. Men jeg vil da slet ik tænke i de baner når jeg skal vælge en bil. jeg ved godt at det ikke var kritik, var bare nødtil lige at kaste en lille kommentar. mvh APGraph
Futz Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Ok - bare du ikke vælger en gammel udgave af Audi RS6 eller ML 55 AMG for så tror folk bare du er cirkusdirektør eller libaneser :D
MC Manden Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 1. M5 ... 2. RS4 3. xxxx ALDRIG:... CLS Jeg er ikke vild med designet på CLS.... Personligt mener jeg det er den grimmeste mercedes ever At den ene eller anden bil er hurtigere end andre ved 200km/t ville jeg se som værende fuldstændig ligegyldigt.. Det bruger du et par gange og hvis du alligevel ikke tåle at nogle kører fra dig, så .....
Peter H. Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Hvilken af disse ville i vælge og hvorfor? Mercedes CLS 55 Amg (fra '05) BMW M5 (fra '05) Audi RS4 (fra '06) Alle 3 modeller har kørt ca. 40.000 km Den skal bruges som helårs bil. Jeg havde taget rs4 den köre bare så godt,og har ikke hört eller set nogle af dem med problemer.. M5 ville jeg väre bange for gearkassen og koblingen, der er en masse ballade med dem... CLS er lige som e55 den taber alt for hurtig sin värdi...
Guest Supermule Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Ok - bare du ikke vælger en gammel udgave af Audi RS6 eller ML 55 AMG for så tror folk bare du er cirkusdirektør eller libaneser :D
Guest Mogens Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Maserati Jeg havde taget rs4 den köre bare så godt,og har ikke hört eller set nogle af dem med problemer.. M5 ville jeg väre bange for gearkassen og koblingen, der er en masse ballade med dem... CLS er lige som e55 den taber alt for hurtig sin värdi... Som pendlerbil vinder BMW'en på grund af motor og køreegenskaber - men det er da utroligt forskellige biler, du ser på. M5 - www.dinside.no/php/art.php?id=282766 RS4 - www.dinside.no/php/art.php?id=306089 CLS 350 - www.dinside.no/php/art.php?id=114722 Skal bilen ej bruges til pendling, ville jég tage en Maserati Quattroporte med i overvejelserne... www.channel4.com/4car/rt/maserati/quattroporte/178/2
sup3rior Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Som pendlerbil vinder BMW'en på grund af motor og køreegenskaber - men det er da utroligt forskellige biler, du ser på. M5 - www.dinside.no/php/art.php?id=282766 RS4 - www.dinside.no/php/art.php?id=306089 CLS 350 - www.dinside.no/php/art.php?id=114722 Skal bilen ej bruges til pendling, ville jég tage en Maserati Quattroporte med i overvejelserne... www.channel4.com/4car/rt/maserati/quattroporte/178/2 Maserati er en fed bil, ingen tvivl om det - men prøv du at komme af med sådan en når du vil ha ny :(
Guest Mogens Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 Maserati er en fed bil, ingen tvivl om det - men prøv du at komme af med sådan en når du vil ha ny Det er een af grundene til, at den ikke må ha' kørt for meget ifm. pendling...
JakobH Besvaret August 22, 2007 Rapporter Besvaret August 22, 2007 nu har jeg kun prøvet BMW´en og den ville jeg bestemt IKKE vælge. Den er hylende morsom når det skal gå rigtig rigtig hurtigt fremad:rolleye: men som hverdagsbil er den absolut ikke noget at råbe hurra for. Motoren er som sådan fin nok, men den gearkasse kan virkelig spolere en hyggelig tur til ICA. Selv om man sætter gearkassen skiftesystem til så blødt som muligt så er det stadigt ulideligt at køre med når man altså ikke lige skal hurtigt fremad. Det bliver selvfølgelig ikke mindre ulideligt af det, men en hel del sjovere:D
dkrath Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 BMW M5 - Det er da intet spørgsmål. Utroligt forskellige biler du alligevel kigger på. Men hvis det var mig der havde de penge ville jeg slet slet ikke købe en almindelig bil med lidt stor motor. Hvorfor ikke købe en ordentlig bil som en Porsche, Ferrari eller lignende. Selv er jeg stor fan af Porsche 997 Carrera 4S, Porsche 997 Carrera S, Porsche 997 Turbo, Porsche 996 Turbo, Porsche 996 GT2, Porsche 996 GT3, Porsche 996 GT3RS. Jeg vil mene dine penge er MEGET bedre givet ud i en Porsche... det er sq kram.
APGraph Besvaret August 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 23, 2007 BMW M5 - Det er da intet spørgsmål. Utroligt forskellige biler du alligevel kigger på. Men hvis det var mig der havde de penge ville jeg slet slet ikke købe en almindelig bil med lidt stor motor. Hvorfor ikke købe en ordentlig bil som en Porsche, Ferrari eller lignende. Selv er jeg stor fan af Porsche 997 Carrera 4S, Porsche 997 Carrera S, Porsche 997 Turbo, Porsche 996 Turbo, Porsche 996 GT2, Porsche 996 GT3, Porsche 996 GT3RS. Jeg vil mene dine penge er MEGET bedre givet ud i en Porsche... det er sq kram. Pladsen er bare lidt trang i en porsche. Derfor en lidt mere praktisk bil
Toft Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Jeg kender en der har en M5, og hans kører som en drøm. Han har ingen problemer med gearkasse/kobling what so ever! Damn nice car, og ikke mindst pga motoren. MEN! Den er ikke en skid værd i vinterligt vejr, bare så du er klar over det, når nu den skal bruges som helårsbil. Den fedter bare rundt på bagsutterne og er lige så ubehagelig at køre i, som den er behagelig at køre når ikke der er frost/sne ;) CLS er en smagssag. Kan man lide designet, så er den sikkert lækker nok. Jeg synes den er direkte ulidelig grim, og så kan det være det samme om der ligger 476 hk ude foran. Men nu skal man jo ikke købe bil efter hvad andre synes om design, og at andre synes en anden bil er hurtigere fra 200 og op
bananas Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Uha det er 3 dejlige biler at vælge imellem. Jeg havde nok taget CLS'en. Mest på grund af komforten - vi snakker om en luksusklasse bil her. Den er den type bil, som accelerer helt ubesværet og næsten lydløst i det daglige - skal du sidde 8 timer på en Autobahn med 200 i timen vil du blive mindst træt af at køre i den. Og med 5,5 liters motor kan den altså stadigvæk rykke noget så vildt og voldsomt når pedalen trykkes i bund. CLS er også den Mercedes som jeg bedst kan lide designet på - og den ligner ikke en københavnsk taxa. Hvis man ser bort fra motorerne er der jo tale om 3 forskellige klasser af biler. Audi RS4 - er jo egentlig bare en A4'er med større motor. Det vil sige mellemklassen. BMW M5 - 5-serien er hvad jeg vil kalde den øvre mellemklasse. (I DK er den luksus, men DK er helt fucked up pga. registreringsafgiften) Mercedes CLS er i sports-luksusklassen - prisniveauet (fra ny) minder om S-klassen, Audi A8 og BMW 7-serien, men den er lidt mere sporty i det. Den signalerer dog ikke ungdom og virilitet - snarere modenhed. Så der er en del image forskel i dem. Husk på at 80% af folk på gaden ikke fatter det med motorstørrelsen men kigger kun på bilens form.
dkrath Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Hmmm jeg vil korte din fortolkning ned til: Audi RS 4 - egentligt bare en Audi med større motor BMW M5 - egentligt bare en BMW med større motor CLS AMG - egentligt bare en Mercedes med større motor ... men så kan man blive ved. Hvis du (tråd starteren) skal bruge plads, som du nævner, så er det ENESTE rigtige i mine øjne en 2007 BMW M5 Touring.
Futz Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Hold your horses Hvad med at vente et års tid, spar de penge du ville bruge på drift af den af de 3 du valgte. Køb en ny Porche Panamera eller Audi S7 der når de kommer vil være fede 4 dørs biler i det prisleje. Med denne løsning vil der gå længere tid før din bil bliver altmodish, du vil have fabriksgaranti et par år samt billig forsikring etc. I mellemtiden kan du køre i en billig BMW 120d/330d der nok holder sin pris fornuftigt
mickiii Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Nu har det længe undret mig, og det er sikkert det forkerte forum at stille sådan et spørgsmål: Hvordan har i dog råd til de biler? Jeg er klar over at økonomi er en personlig ting og vi alle prioritere forskelligt, men nogen af de biler jeg ser nævnt herinde koster et godt stykke over 600K DKK selv i Tyskland - Nogen har self. gode lønninger osv, men for mig er der bare nogen ender jeg ikke kan få til at mødes engang imellem. Nå, unskyld jeg lige forstyrrede, jeg havde bare lige behov for at lufte mine tanker.
Guest Mogens Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Nu har det længe undret mig, og det er sikkert det forkerte forum at stille sådan et spørgsmål: Hvordan har i dog råd til de biler? Jeg er klar over at økonomi er en personlig ting og vi alle prioritere forskelligt, men nogen af de biler jeg ser nævnt herinde koster et godt stykke over 600K DKK selv i Tyskland - Nogen har self. gode lønninger osv, men for mig er der bare nogen ender jeg ikke kan få til at mødes engang imellem. Ren entusiasme :) Bilerne koster ikke 600.000 DKK - du kommer langt med 55-65.000 euro www.mobile.de
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu