Kasper Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Nu har det længe undret mig, og det er sikkert det forkerte forum at stille sådan et spørgsmål: Hvordan har i dog råd til de biler? Jeg er klar over at økonomi er en personlig ting og vi alle prioritere forskelligt, men nogen af de biler jeg ser nævnt herinde koster et godt stykke over 600K DKK selv i Tyskland - Nogen har self. gode lønninger osv, men for mig er der bare nogen ender jeg ikke kan få til at mødes engang imellem. Nå, unskyld jeg lige forstyrrede, jeg havde bare lige behov for at lufte mine tanker. Har du aldrig undret dig over hvorfor der er så mange der samler dåser i Malmö C. ?
credde Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Hvad med Audi S6 Avant (den nye med V10 motor) -> men der kommer jo også snart en ny RS6. Det er svært at vælge blandt de 3 biler, specielt hvis man ikke har ejet / prøvet én af dem, så kan man ikke rigtigt udtale sig om andet end design og performance på papiret. BMW M5 -> personligt vil jeg ikke røre den med en ildtang ene og alene pga. I-Drive. Derudover synes jeg slet ikke den er pæn. Audi RS4 -> kører sikkert fint, ved en har en fantastisk motorlyd, quattro er en god ting, når/hvis man skal bruge den året rundt og køre på skiferie med. Den er ikke så stor, det er ét minus. CLS -> i starten kaldte jeg den for fiskemund, fordi jeg synes den var tudegrim, men må indrømme, at den falder pænere ind i billedet med årene. Har aldrig kørt i én, men man kunne fristes til at sige, at man tror man sidder i en taxa...
APGraph Besvaret August 23, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 23, 2007 Hvad med Audi S6 Avant (den nye med V10 motor) -> men der kommer jo også snart en ny RS6. Det er svært at vælge blandt de 3 biler, specielt hvis man ikke har ejet / prøvet én af dem, så kan man ikke rigtigt udtale sig om andet end design og performance på papiret. BMW M5 -> personligt vil jeg ikke røre den med en ildtang ene og alene pga. I-Drive. Derudover synes jeg slet ikke den er pæn. Audi RS4 -> kører sikkert fint, ved en har en fantastisk motorlyd, quattro er en god ting, når/hvis man skal bruge den året rundt og køre på skiferie med. Den er ikke så stor, det er ét minus. CLS -> i starten kaldte jeg den for fiskemund, fordi jeg synes den var tudegrim, men må indrømme, at den falder pænere ind i billedet med årene. Har aldrig kørt i én, men man kunne fristes til at sige, at man tror man sidder i en taxa... Da jeg var ude og skulle vælge min nuværende bil, prøvekørte jeg også en RS6'er, jeg syntes at den var lidt for blød at køre i, det er jo en stor vogn der skal runde i kurverne så derfor blev den ikke valgt. Jeg tror at den nye S6'er vil være lidt af det samme, men jeg har ikke kørt den så kan ikke udtale mig. Det er dog en fin bil, kan godt li audis nye diode lys, men nok om det.
Guest Supermule Besvaret August 23, 2007 Rapporter Besvaret August 23, 2007 Faktisk meget sjovt.....For pga DRC, så er det den bil der hælder mindst i kurverne....... Da jeg var ude og skulle vælge min nuværende bil' date=' prøvekørte jeg også en RS6'er, jeg syntes at den var lidt for blød at køre i, det er jo en stor vogn der skal runde i kurverne så derfor blev den ikke valgt. Jeg tror at den nye S6'er vil være lidt af det samme, men jeg har ikke kørt den så kan ikke udtale mig. Det er dog en fin bil, kan godt li audis nye diode lys, men nok om det.[/quote']
daltoft Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 hmmm CLS -> i starten kaldte jeg den for fiskemund, fordi jeg synes den var tudegrim, men må indrømme, at den falder pænere ind i billedet med årene. Har aldrig kørt i én, men man kunne fristes til at sige, at man tror man sidder i en taxa... Der er flere grunde til at CLS'en ikke minder om en taxa, for det første designet hvor de ligner en stor Coupé frem for en 4 dørs bil, for det andet, er der "kun" plads til 4 mennesker da bagsædet er opdelt osv osv.. Jeg havde uden tvivl købt en CLS!!! (den ultimative CLS må være en CLS 420 CDI med AMG pakke på, håber de laver den snart...) Hvad har du købt ? / køber du ?
Guest Mogens Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 (den ultimative CLS må være en CLS 420 CDI med AMG pakke på, håber de laver den snart...) Nej, det er en diesel :D
Guest Supermule Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Den ultimative CLS er en CLS63 AMG med biturbo........................ Så rammer de 700-750hk og 1300nm uden probs.....Så må vi bare håbe resten kan holde til det kraftværk..... :D
bananas Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Brabus laver en særlig tunet version af CLS'en kalder Brabus Rocket. Kopierede lige lidt stats fra www.brabus.com : Basis MERCEDES-BENZ CLS Hubraum 6.233 ccm Leistung* 537 kW (730 PS) Drehmoment 1.320 Nm ab 2.100 U/min. Beschleunigung* 0 - 100 km/h 4,0 s 0 - 200 km/h 10,5 s (suck me sideways hurtigt)! 0 - 300 km/h 29,5 s Vmax* 366 km/h Slår alle Lambo'er, Ferrarier og stort set alle andre sportsvogne med undtagelse af Koeningsegg og Bugatti Veyron. RUF Porsche laver måske også en som kan følge med. Verbrauch* innerorts 23,3 l/100km außerorts 10,2 l/100km kombiniert 14,9 l/100km Av, av, av, av, aaaav
credde Besvaret September 17, 2007 Rapporter Besvaret September 17, 2007 Brabus laver en særlig tunet version af CLS'en kalder Brabus Rocket. Kopierede lige lidt stats fra www.brabus.com : Basis MERCEDES-BENZ CLS Hubraum 6.233 ccm Leistung* 537 kW (730 PS) Drehmoment 1.320 Nm ab 2.100 U/min. Beschleunigung* 0 - 100 km/h 4,0 s 0 - 200 km/h 10,5 s (suck me sideways hurtigt)! 0 - 300 km/h 29,5 s Vmax* 366 km/h Slår alle Lambo'er, Ferrarier og stort set alle andre sportsvogne med undtagelse af Koeningsegg og Bugatti Veyron. RUF Porsche laver måske også en som kan følge med. Verbrauch* innerorts 23,3 l/100km außerorts 10,2 l/100km kombiniert 14,9 l/100km Av, av, av, av, aaaav Ja men kan den andet end at køre ligeud - jeg tvivler. Jeg husker tydeligt et Topgear afsnit, hvor de testede Brabus' udgave af en MB SL-er, med næsten lige så mange hk. Den kunne dårligt nok andet end at køre ligeud, den kunne slet ikke overføre kræfterne til asfalten. I mine øjne er det lidt amerikaniseret bare at proppe power, power og atter power i bilen uden at tænke på andet - men et imponerende antal hk det har den da! Iøvrigt så tror jeg nu nok Porsche 997 turbo vil banke tænderne ud af den CLS'er på Nurburgring. Se lige tiden her: 7:54 mins at the Nurbrugring Nordschleife as fast as the more powerful MB CLK DTM AMG. Det er imponerende, kører lige op med en DTM bil!
Guest Mogens Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Ja men kan den andet end at køre ligeud - jeg tvivler. Jeg husker tydeligt et Topgear afsnit, hvor de testede Brabus' udgave af en MB SL-er, med næsten lige så mange hk. Den kunne dårligt nok andet end at køre ligeud, den kunne slet ikke overføre kræfterne til asfalten. I mine øjne er det lidt amerikaniseret bare at proppe power, power og atter power i bilen uden at tænke på andet - men et imponerende antal hk det har den da! Iøvrigt så tror jeg nu nok Porsche 997 turbo vil banke tænderne ud af den CLS'er på Nurburgring. Se lige tiden her: 7:54 mins at the Nurbrugring Nordschleife as fast as the more powerful MB CLK DTM AMG. Det er imponerende, kører lige op med en DTM bil! Præcis ! Det kan godt ske, at MB'en har mange kræfter, men den styrer ikke som en Porsche. Hvis du kører Porsche, oplever du til eksempel i Tyskland gang på gang, at AMG'erne må bakke af i motorvejssvingene - de kan SLET IKKE holde samme speed
Peter H. Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Brabus laver en særlig tunet version af CLS'en kalder Brabus Rocket. Kopierede lige lidt stats fra www.brabus.com : Basis MERCEDES-BENZ CLS Hubraum 6.233 ccm Leistung* 537 kW (730 PS) Drehmoment 1.320 Nm ab 2.100 U/min. Beschleunigung* 0 - 100 km/h 4,0 s 0 - 200 km/h 10,5 s (suck me sideways hurtigt)! 0 - 300 km/h 29,5 s Vmax* 366 km/h Slår alle Lambo'er, Ferrarier og stort set alle andre sportsvogne med undtagelse af Koeningsegg og Bugatti Veyron. RUF Porsche laver måske også en som kan følge med. Verbrauch* innerorts 23,3 l/100km außerorts 10,2 l/100km kombiniert 14,9 l/100km Av, av, av, av, aaaav Var det ikke 5 gear der testede den hvor den gik i stykker på motorvejen ??
Dandanell Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Husk lige..... Hvilken af disse ville i vælge og hvorfor? Mercedes CLS 55 Amg (fra '05) BMW M5 (fra '05) Audi RS4 (fra '06) Alle 3 modeller har kørt ca. 40.000 km Den skal bruges som helårs bil. Vi har lige haft en CLS 350, bilen er super lækker og selv 350'eren kører rigtig godt. (ved godt det ikke er en 55 AMG) Kan oplyse dig, at vi kørte max. 8 km. pr. liter benzin, samt var den halv dyr at forsikre, og en smule upraktisk med børn. Hvis du skal bruge den som pendlerbil, så er det sgu mange liter der skal i tanken om ugen. Og på en eller anden måde, så bliver man sgu lidt træt af det...... Og kunne blot forstille mig, at en 55 AMG kun kan kører mindre literen ;o) Men ingen tvivl - det er en super dejlig bil ;o)
Guest Supermule Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 DTM CLK'en er en gadeversion af deres DTM racer.....Så intet tilfælles med en DTM bil....Andet end navnet......;) Ja men kan den andet end at køre ligeud - jeg tvivler. Jeg husker tydeligt et Topgear afsnit, hvor de testede Brabus' udgave af en MB SL-er, med næsten lige så mange hk. Den kunne dårligt nok andet end at køre ligeud, den kunne slet ikke overføre kræfterne til asfalten. I mine øjne er det lidt amerikaniseret bare at proppe power, power og atter power i bilen uden at tænke på andet - men et imponerende antal hk det har den da! Iøvrigt så tror jeg nu nok Porsche 997 turbo vil banke tænderne ud af den CLS'er på Nurburgring. Se lige tiden her: 7:54 mins at the Nurbrugring Nordschleife as fast as the more powerful MB CLK DTM AMG. Det er imponerende, kører lige op med en DTM bil!
Guest Supermule Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Ahhhh Mogens........ Så meget drejer motorvejen altså ikke..... Jeg fløj gennem Kassel bakkerne med over 200 i ML55'eren..... Det var ikke noget problem. Porscherne er lidt sløve over 250, da de ikke har volumen til at blive ved med at trække op ad bakke. Jeg har også nuppet en 911 turbo udover broen i Audi'en..... Så hurtigere er den altså ikke...... Præcis ! Det kan godt ske, at MB'en har mange kræfter, men den styrer ikke som en Porsche. Hvis du kører Porsche, oplever du til eksempel i Tyskland gang på gang, at AMG'erne må bakke af i motorvejssvingene - de kan SLET IKKE holde samme speed
Anders B Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Jeg mener personligt at man har for mange penge hvis man skal vælge imellem disse biler, og vil mene at man godt kunne dele og måske smide en lille S3'er af til mig =) RS4 er klart den bil du skal vælge. Der findes ikke nogen anden mulighed. De andre biler når den knapt til sokkeholderne.
Peter H. Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Ahhhh Mogens........ Så meget drejer motorvejen altså ikke..... Jeg fløj gennem Kassel bakkerne med over 200 i ML55'eren..... Det var ikke noget problem. Porscherne er lidt sløve over 250, da de ikke har volumen til at blive ved med at trække op ad bakke. Jeg har også nuppet en 911 turbo udover broen i Audi'en..... Så hurtigere er den altså ikke...... Da jeg var på vej til Ringen (996 TT )for nogle mdr siden mödte jeg en M5 E60 Og hold da på hvor fik jeg meget röv det var först efter 250+ jeg kom forbi..:):)
Guest Mogens Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Get real Porscherne er lidt sløve over 250, da de ikke har volumen til at blive ved med at trække op ad bakke. Jeg har også nuppet en 911 turbo udover broen i Audi'en..... Så hurtigere er den altså ikke...... Man kan kun grine af din udtalelse - den bunder ikke i den virkelige verden. ROFL :D
Guest Supermule Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Det ved jeg nu ikke Mogens.......Jeg ved godt du har Passion for Porsche, men så vild er den altså ikke...... Se Peters svar ovenfor. En M5 er hurtigere.....Og er den begrænset til 250, så er det klart Peter slipper forbi. Det er Porsche mig bekendt ikke..... Men der er ingen grund til den diskussion. Eller religion..........:D Man kan kun grine af din udtalelse - den bunder ikke i den virkelige verden. ROFL :D
GULVmanden Besvaret September 18, 2007 Rapporter Besvaret September 18, 2007 Hvilken af disse ville i vælge og hvorfor? Mercedes CLS 55 Amg (fra '05) BMW M5 (fra '05) Audi RS4 (fra '06) Alle 3 modeller har kørt ca. 40.000 km Den skal bruges som helårs bil. Du skal ha en RS4.... Helt klart! Sort optikpakke + 20" RS4 ruller.... Hvorfor AWD og 420 bhp+ :D Derfor:
APGraph Besvaret September 19, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret September 19, 2007 Du skal ha en RS4.... Helt klart! Sort optikpakke + 20" RS4 ruller.... Hvorfor AWD og 420 bhp+ :D Derfor: He he, Nice foto, så ka' den nye M3 lærer det :-)
Plejdrup Besvaret September 19, 2007 Rapporter Besvaret September 19, 2007 Du skal ha en RS4.... Helt klart! Sort optikpakke + 20" RS4 ruller.... Hvorfor AWD og 420 bhp+ :D Derfor: Lidt dårlig billedemanipulering men uhyre sjovt fundet på
Guest Supermule Besvaret September 19, 2007 Rapporter Besvaret September 19, 2007 Nemli ja......De kunne da i det mindste ha' gjort det lidt bedre med vejbanen..... Lidt dårlig billedemanipulering men uhyre sjovt fundet på
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu