Futz Skrevet August 28, 2007 Rapporter Skrevet August 28, 2007 Iransk protest over svensk Muhammedtegning Iransk protest over svensk Muhammedtegning Stockholm, tirsdag /ritzau/ Iran protesterer officielt over Muhammedtegning, der er trykt i flere svenske medier. Chefredaktør undrer sig over, at reaktion først kommer nu. Den iranske regering protesterer officielt imod, at den svenske avis Nerikes Allehanda i deres søndagsudgave publicerede en tegning af Muhammed, hvor kroppen er en hund. Det iranske udenrigsministerium havde derfor indkaldt den svenske ambassaderåd i Teheran Gunilla Von Bahr til møde for at fordømme tegningen. Ifølge det iranske nyhedsbureau Fars kalder udenrigsministeriets generaldirektør for central- og nordeuropæiske anliggender, Ali Baqeri, tegningen for en fornærmelse imod den religiøse følelse hos over en milliard muslimer i verden. Baqeri slog imidlertid fast, at Iran respekterer pressefrihed, men samtidig skal denne frihed ikke misbruges til at fornærme tilhængere af andre religioner. Generaldirektøren spekulerede endvidere ifølge Fars på, om offentliggørelsen af tegningen var en hemmelig agenda for nogle grupper, der ville så splid mellem Sveriges positive relationer med muslimske lande. Det er den svenske kunstner Lars Vilks, der er ophavsmand til tegningen, og den er blevet trykt i flere svenske aviser. Nerikes Allehanda bragte tegningen i søndagsudgaven den 19. august. Avisen chefredaktør, Ulf Johansson, er forundret over, at protesten kun gælder Nerikes Allehanda, selv om tegningen har været trykt i Dagens Nyheter, Aftonbladet og flere andre svenske medier. /ritzau/
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Iransk protest over svensk MuhammedtegningFutz - du skal huske din kilde-angivelse. "Ritzau" er ikke nok, medmindre du selv har den direkte derfra.
Futz Besvaret August 28, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 28, 2007 Futz - du skal huske din kilde-angivelse. "Ritzau" er ikke nok' date= medmindre du selv har den direkte derfra. Jeg har den direkte derfra.
Nils Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Iran og Sverige har meget tilfælles, og det vil den svenske ambassadør nok bekræfte en af dagene over for sin iranske kollega. "Baqeri slog imidlertid fast, at Iran respekterer pressefrihed, men samtidig skal denne frihed ikke misbruges til at fornærme tilhængere af andre religioner." Svarer præcis til den officielle svenske holdning, sådan som den udtrykkes af politikere, kulturskribenter og andet fint folk hertillands: Ytringsfrihed er en umistelig rettighed for alle mennesker, der kan finde ud af at holde deres kæft.
Gio Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Jeg har den direkte derfra.Ok...så stikker jeg piben ind igen
Zidane Besvaret August 28, 2007 Rapporter Besvaret August 28, 2007 Iransk protest over svensk Muhammedtegning Iransk protest over svensk Muhammedtegning Stockholm, tirsdag /ritzau/ Iran protesterer officielt over Muhammedtegning, der er trykt i flere svenske medier. Chefredaktør undrer sig over, at reaktion først kommer nu. Den iranske regering protesterer officielt imod, at den svenske avis Nerikes Allehanda i deres søndagsudgave publicerede en tegning af Muhammed, hvor kroppen er en hund. Det iranske udenrigsministerium havde derfor indkaldt den svenske ambassaderåd i Teheran Gunilla Von Bahr til møde for at fordømme tegningen. Ifølge det iranske nyhedsbureau Fars kalder udenrigsministeriets generaldirektør for central- og nordeuropæiske anliggender, Ali Baqeri, tegningen for en fornærmelse imod den religiøse følelse hos over en milliard muslimer i verden. Baqeri slog imidlertid fast, at Iran respekterer pressefrihed, men samtidig skal denne frihed ikke misbruges til at fornærme tilhængere af andre religioner. Generaldirektøren spekulerede endvidere ifølge Fars på, om offentliggørelsen af tegningen var en hemmelig agenda for nogle grupper, der ville så splid mellem Sveriges positive relationer med muslimske lande. Det er den svenske kunstner Lars Vilks, der er ophavsmand til tegningen, og den er blevet trykt i flere svenske aviser. Nerikes Allehanda bragte tegningen i søndagsudgaven den 19. august. Avisen chefredaktør, Ulf Johansson, er forundret over, at protesten kun gælder Nerikes Allehanda, selv om tegningen har været trykt i Dagens Nyheter, Aftonbladet og flere andre svenske medier. /ritzau/ Det er utroligt at hver gang jeg ser Kristian Thulesen Dahl i fjernsyn tænker jeg på dig, Peter I har samme frisure, uddannelse, tankegang, alder, smil....? Spørg din kone om det er rigtigt! ;)
Futz Besvaret August 30, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret August 30, 2007 Det er utroligt at hver gang jeg ser Kristian Thulesen Dahl i fjernsyn tænker jeg på dig, Peter I har samme frisure, uddannelse, tankegang, alder, smil....? Spørg din kone om det er rigtigt! ;) Visse vasse !!! Han er en billig efterligning !! - tyndhåret, - Cand.merc.Jur, (og konstabel af reserven) Muhahahahha !! - Klart venstreorienteret, Jeg er til højre for Djengis Khan og Ahmadinejad tilsammen (Skåne for Danskerne ! - Svenskerne UD !!) - Aldersmæssigt mangler han også en del erfaring Dog hans "Grisefin-Fissegrin" smil :D - det kan jeg ikke hamle op med. I øvrigt hedder jeg ikke Peter - men Urban Leo el-Hadj Hansen og hver gang jeg ser dig - tænker jeg på Jonathan Hex.
Guest Supermule Besvaret August 30, 2007 Rapporter Besvaret August 30, 2007 Jeg havde gættet på Ayatollah Khomeini...................................
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu