Jump to content

Räkna ut IBAN - SWEDBANK (PC-problem, JAVA m.m.)

Recommended Posts

Skrevet

Når jeg prøver Räkna ut IBAN på denne side, vil den ikke vise IBAN Kontonummer? http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,21900,00.html Før kunne jeg godt, men ikke nu. Har snakket med banken og de siger der er noget med min java.com at gøre. Jeg har denne nu: Java 6 Update 2, kan godt bruge netbank men kan ikke få IBAN Kontonummer. Før havde jeg den gamle version og det gik godt. Hvad skal jeg gøre? :love2:

Besvaret
Jeg har denne nu: Java 6 Update 2, kan godt bruge netbank men kan ikke få IBAN Kontonummer. Før havde jeg den gamle version og det gik godt.
Så af-installér J6U2....
Besvaret
En anden løsning kunne være at gå væk fra IE og benyt Firefox i stedet
Nytter jo ikke meget' date=' hvis det er den grundlæggende java-motor (under Windows) der er bork´ed.
eller gå over til Mac hvor alt altid virker.
Dét er en sandhed med modifikationer. Men nogle elsker jo at leve i drømmeland, uden sans for realiteter ;)
Guest Supermule
Besvaret

slet din java og installér Microsoft VM istedet...... Java sucks......

Besvaret
slet din java og installér Microsoft VM istedet...... Java sucks......
jeg skulle ikke have noget med MSVM at gøre' date=' eftersom jeg har Nordea - og i tilfælde af no-workie-workie, så supporterer Nordea ikke denne. Du kan selv se hvad de refererer til, skulle du ha´ problemer med at komme på din Nordea Netbank --> [url']http://www.nordea.dk/Privat/Internet%2bog%2btelefon/R%c3%a5dgivning%2bom%2binternet%2bog%2btelefon/Downloads/48402.html?strcorecontentarea=130 Jeg går ud fra Svedbanken har en lignende side med krav-specs - det er bare at finde den. Med andre ord: Lige nøjagtig med netbanker ville jeg undgå alt for mange smarte cowboy-tricks.
Besvaret
Jo' date=' det virker med Firefox, men ikke med IE...[/quote']http://www.mozilla.org/support/firefox/faq#q2.2 - tilsyneladende er det samme java-motor der bruges af IE og Firefox, afhængig af hvad du har valgt at installere.Ikke noget specifikt - men der er masser af programmer der går på røven nu og da, præcis som under Windows. At påstå andet er blå-øjet pladder. At den, umiddelbare, stabilitets-følelse kan mærkes Mac vs MS er der ingen tvivl om. Skodkode er MS ikke ene om ;)
Besvaret
men det er et faktum at det problem som denne tråd omhandler' date=' virker i Firefox men ikke i IE.[/quote']Forrygende - sådan læste jeg ikke dit tidligere indlæg.
Guest Supermule
Besvaret

Det er ikke et cowboy tricks..... Ganske enkelt en Java emulering og den virker!! Bruger den selv til Swedbank og det fungerer upåklageligt.....Desuden er der stadig opdateringer til den på MS update....

jeg skulle ikke have noget med MSVM at gøre' date=' eftersom jeg har Nordea - og i tilfælde af no-workie-workie, så supporterer Nordea ikke denne. Du kan selv se hvad de refererer til, skulle du ha´ problemer med at komme på din Nordea Netbank --> [url']http://www.nordea.dk/Privat/Internet%2bog%2btelefon/R%c3%a5dgivning%2bom%2binternet%2bog%2btelefon/Downloads/48402.html?strcorecontentarea=130 Jeg går ud fra Svedbanken har en lignende side med krav-specs - det er bare at finde den. Med andre ord: Lige nøjagtig med netbanker ville jeg undgå alt for mange smarte cowboy-tricks.
Besvaret
Den må du lige forklare en ekstra gang - hvor i mine svar i denne tråd har jeg ikke fremhævede Firefox fremfor IE?
Jeg refererede til java-problematikken. Men hvis Firefox kan behandle samme side uden problemer, og uden at afinstallere J2U6 eller installere Microsofts alternativ, så er det jo fint. Jeg er heller ikke selv begejstret for IE. Til gengæld er jeg mere begejstret for Sun´s Java end Microsoft´s forsøg på samme. Smag og behag.
Det er ikke et cowboy tricks..... Ganske enkelt en Java emulering og den virker!!
Ja, præcis....emulerer! :laugh:
Bruger den selv til Swedbank og det fungerer upåklageligt.....Desuden er der stadig opdateringer til den på MS update....
Jeg har ikke sagt den ikke ville virke ordentligt. Men hvis jeg vil være sikker på min netbank fungerer (og så meget andet - faktum ér at MS´s JVM ikke er helt så kompatibel som den burde være), så bruger jeg The Original = Sun Java. .eod
Guest Supermule
Besvaret

Ja....Gå lige ind i tilføj/fjern programmer og tjek hvor mange vers der ligger af JAVA......Er din maskine opdateret og du ikke manuelt har været inde for at fjerne dem efterfølgende, så ligger der ca 6 versioner af Sun's java..... Fylder omkring 1 GB og bruges ikke til en skid...... MS JVM emulerer ganske rigtigt, men gør det ganske godt.....Husk på at en side ikke er programmeret i java, men i kode der emulerer java ved hjælp af scripts.....;) Derfor virker den upåklageligt og fylder ingenting.....

Besvaret

The MSJVM will reach its end of life on December 31, 2007. Customers are encouraged to take proactive measures to stay informed about obsolete software and move away from the MSJVM in a timely fashion. The MSJVM is no longer available for distribution from Microsoft and there will be no enhancements to the MSJVM. Microsoft products and SKUs currently including the MSJVM will continue to be retired or replaced by versions not containing the MSJVM. Obsolete software, whether in the form of unsupported products, old service packs, or even expired certificates, is an issue every customer needs to be concerned with. Microsoft software life cycle communications help customers identify obsolete software in a proactive and ongoing fashion. http://www.microsoft.com/mscorp/java/default.mspx

Guest Supermule
Besvaret

Årrrrh pis os' mand................. Nu er jeg gået glip af jul og nytår........:( Nå, men nu er der faldet sne og jeg må ned i kælderen efter skiene......Vi ses i starten af April. Tager lige 3 måneder på ski.......

The MSJVM will reach its end of life on December 31' date= 2007. Customers are encouraged to take proactive measures to stay informed about obsolete software and move away from the MSJVM in a timely fashion. The MSJVM is no longer available for distribution from Microsoft and there will be no enhancements to the MSJVM. Microsoft products and SKUs currently including the MSJVM will continue to be retired or replaced by versions not containing the MSJVM. Obsolete software, whether in the form of unsupported products, old service packs, or even expired certificates, is an issue every customer needs to be concerned with. Microsoft software life cycle communications help customers identify obsolete software in a proactive and ongoing fashion. http://www.microsoft.com/mscorp/java/default.mspx
Guest Supermule
Besvaret

Ja....Men hvorfor poste et indlæg om MSJVM som først gælder fra 31-12???? Hvorfor???? Desuden kører det helt uden probs og tager ikke de ressourcer som Sun's JAVA gør......... Jeg har aldrig haft probs med Virtual Machine og bruger den så længe det kan lade sig gøre.....Så længe der kommer den mængde opdateringer fra SUN og de samtidigt ikke kan finde ud af at lave en afinst. motor der virker, så vil jeg fandme ikke røre skidtet med en ildtang....:thumbdown

Nogle gange undres jeg....:flov:
Besvaret
Ja. Men hvorfor poste et indlæg om MSJVM som først gælder fra 31-12????
Hvorfor spilde tid på noget der alligevel er på vej til at blive udfaset?
Hvorfor???? Desuden kører det helt uden probs og tager ikke de ressourcer som Sun's JAVA gør.
Folks frie valg' date=' i guess.
Jeg har aldrig haft probs med Virtual Machine og bruger den så længe det kan lade sig gøre.
Ingen tvinger dig til andet, Brian
Så længe der kommer den mængde opdateringer fra SUN og de samtidigt ikke kan finde ud af at lave en afinst. motor der virker' date=' så vil jeg fandme ikke røre skidtet med en ildtang.:thumbdown[/quote']Sikke du hidser dig op. Og så kan det jo være ligemeget hvad jeg skriver omkring mine erfaringer og anbefalinger, hvis disse ikke passer ind i din opfattelse af hvordan ting bør være. Tråden startede vist som enhåndsrækning til Zidane - gad vide om han, indimellem stortrommerne, har fået løst sit problem - MS-JVM, SUN Java, Firefox, bla bla eller ej?
Besvaret
Så af-installér J6U2....
Det hjælper ikke.... Men der var aldrig nogle problemer med netbank. Jeg kan bare ikke få oplyst IBAN Kontonummer når jeg skriver min bankkonto i denne link: http://www.swedbank.se/sst/inf/kort-och-betalningar/0,,21900,00.html Fik email fra Swedbank: Hej! Vi föreslår att du kontaktar oss per telefon på nedanstående nummer för felsökning. Troligtvis fungerar inte Javamotorn på din dator korrekt. Med vänlig hälsning Swedbank AB (publ) Frederic M´Foutiga Men jeg kan få oplyst IBAN Kontonummer på min PC på arbejderet, så det er ikke så stor problem ;-) Tak for hjælpen
  • 3 weeks later...
Guest Supermule
Besvaret

Lige en opdatering på JAVA..... For dem som IKKE kører med MSJVM, så klik lige her....www.rummet.dk Prøv at se om java spillene virker med en "ægte" JAVA inst..... Gør de ikke det, så prøv at inst. Virtual Machine og så funker de......

Guest Supermule
Besvaret

Tak René...Så fik jeg lidt mere at arbejde med :)

Alle spil funker fint med SUN's java hos mig.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...