Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg har købt en bostadsrätt i Arlöv, og overtager den fra 1/10. Jeg var på skatteverket sidste onsdag, og fik ordnet de ting der, således at min svenske cpr nummer burde ligge i postkassen og vente på mig... MEN.. Jeg ville jo gerne have lidt glæde af mine "ekstra" fradag fra 1/10, men kan det lade sig gøre ? Eller skal jeg vente til næste år med at få glæde af dem ? Umiddelbart har jeg beregnet mine fradrag til: Befordring = 3457,92 dkr (150km dagligt) Renter = 3570 sek Har ikke brofradrag, da jeg har betalt bro. Kan jeg få fradragene allerede fra 1/10 ? :)

Besvaret

Om ikke andet kan du trække det fra på selvangivelse for 2007 - til foråret. Men jeg vil da tro at du stadig kan ændre din forskudsregistrering for 2007 - så det er bare at logge ind på tast selv hos SKAT og registrerer dine ændringer.

Besvaret

Hvis jeg ændre i min forskudsopgørelse den 1/10, vil de så træde i kraft fra 1/11 uden at jeg skal gøre yderligere ? Eller skal jeg have lavet et nyt skattekort eller hvordan ?

Besvaret

Den nemmeste er at du logger på din tast selv, ændrer dine oplysninger og printer et nyt skattekort, som du afleverer til din arbejdsgiver. Alternativt henvend dig til din nuværende kommune bede dem ændre oplysningerne, samt fremsende et nyt skattekort, som du afleverer til din arbejdsgiver.

Besvaret
Alternativt henvend dig til din nuværende kommune bede dem ændre oplysningerne' date=' samt fremsende et nyt skattekort, som du afleverer til din arbejdsgiver.[/quote'] Kommunen har ikke noget at gøre med skat længere.
Besvaret

Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er ikke så meget inde i alt det med skattehalløj, fradag og den slags :) Og det er ikke fordi at det er svensk der bliver rodet ind i det, for det har jeg "vist" styr på.... Men hvis jeg opdatere min forskudsopgørelse 1/10, hvornår vil jeg så kunne printe et nyt skattekort ud ? Er det lige med det samme at fradragene bliver indtastet, eller skal de lige ligge et par uger hos Told&Skat først ?

Besvaret
Nu spørger jeg måske lidt dumt, men er ikke så meget inde i alt det med skattehalløj, fradag og den slags :) Og det er ikke fordi at det er svensk der bliver rodet ind i det, for det har jeg "vist" styr på.... Men hvis jeg opdatere min forskudsopgørelse 1/10, hvornår vil jeg så kunne printe et nyt skattekort ud ? Er det lige med det samme at fradragene bliver indtastet, eller skal de lige ligge et par uger hos Told&Skat først ?
Du vil normalt kunne printe det nye skattekort med det samme.
Besvaret
Du vil normalt kunne printe det nye skattekort med det samme.
Super :) Det prøver jeg. Mange takker for hjælpen :) Kan jeg evt gøre det før 1/10, og blot vente med at aflevere skattekortet til min arbejdsgiver til efter 1/10, eller vil det skabe noget ballade hos Told&Skat ?
Besvaret
Super :) Det prøver jeg. Mange takker for hjælpen :) Kan jeg evt gøre det før 1/10, og blot vente med at aflevere skattekortet til min arbejdsgiver til efter 1/10, eller vil det skabe noget ballade hos Told&Skat ?
Ja.. og SKAT (som de altså kun hedder nu) er ret ligeglade.. det giver ingen ballade.. Du skal blot huske at angive hvor meget du har tjent og betalt i skat indtil nu.
Besvaret
Ja.. og SKAT (som de altså kun hedder nu) er ret ligeglade.. det giver ingen ballade.. Du skal blot huske at angive hvor meget du har tjent og betalt i skat indtil nu.
Okay. Det skal jeg også skrive på forskudsopgørelsen ? Det må vel være det som står nederst på lønseddel ? :)
Besvaret
Okay. Det skal jeg også skrive på forskudsopgørelsen ? Det må vel være det som står nederst på lønseddel ? :)
Jeps.. gør du det ikke, så ser dit nye fradrag endnu sjovere ud, men det betyder også et betragteligt skattesmæk :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...