Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Plantegningen kan man nok ikke bruge til så meget, og hvis skabene ikke er indbyggede eller på anden vis en del af husets faste indretning, så har sælgeren formentlig ret til at tage dem med sig uden videre, så det lyder som noget, der skal specificeres i købekontrakten. :)

Besvaret

Jeg står lidt i samme problem... Der er også indtegnet nogle skabe på min plantegning, men jeg tvivler på at de står der når jeg overtager den 1/10. Fordi det er nogle ret lækre skabe :P

Besvaret

Som udgangspunkt ville jeg gå ud fra at skabene ikke følger med. Skal de følge med skal det stå på skrift i salgsmaterialet - at der er tegnet på en tegning er ikke nok. Det burde dog være det letteste i verden at aftale med sælger, at man gerne vil have skabene med. Dette kan man stille som betingelse i ens købstilbud, og få det skrevet med ind i den endelige kontrakt. Er der mange om buddet vil sælger måske have en lille forhøjning af prisen pga. skabene, men som regel er værdien af sådanne skabe økonomiske peanuts for sælger, så det er ikke engang sikkert at han vil have ekstra penge for disse. Mange gange vil man se, at sælger ikke kan bruge skabene i det nye der skal flyttes over i, så mange gange beragter sælger dem reelt som værdiløse. Nogen vil endda betragte det som en fordel at de ikke skal have besværet med at skille sig af med skabene. Der skal selvfølgelig aftales pris og betingelser inden der skrives under og ikke bagefter - det kan godt lade sig gøre bagefter men ens forhandlingsposition som køber er pludselig blevet meget dårlig.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...