Jump to content

Hvem har fået mest ud af Øresundsbroen?

Recommended Posts

Guest Supermule
Skrevet

Fehmarnbron inte i hamn Tysklands och Danmarks trafikministrar har skrivit under en avsiktsförklaring om att bygga en fast förbindelse mellan Rödby och Puttgarden. Överenskommelsen blev möjlig sedan Danmark lovat garantera finansieringen. EU stöder Fehmarnprojektet med infrastrukturpengar, men unionen borde söka finansieringslösningar för multinationella infrastruktursatsningar. Fehmarnbygget är den typen av projekt. Sveriges hälftenfinansiering av Øresundsbron har gynnat danska intressen mest. Med Fehmarnförbindelsen kan Sverige dra ännu större nytta av Øresundsförbindelsen. Sveriges länk till kontinenten blir komplett först när den knappt 20 km långa dansk-tyska förbindelsen är ett faktum. Sverige borde redan nu ta initiativ så att Fehmarnbron inte går i stå, skriver Jan-Olof Asp, i en krönika. Side A5(Även i Nordvästra Skånes Tidningar och Landskrona-Posten, 2007-09-09) Kilde: Nordvästra Skånes Tidningar Observer Danmark A/S Man undrar sig over disse misundelsesudtalelser fra de kloge svenskere....... Hvem er det lige der driver hele det skånske arbejdsmarked???? Damn jeg er træt af svenskere og deres gnälleri!!!!!

• Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret
Damn jeg er træt af svenskere og deres gnälleri!!!!!
Overvej at flytte til DK ;)
Besvaret
Fehmarnbron inte i hamn Tysklands och Danmarks trafikministrar har skrivit under en avsiktsförklaring om att bygga en fast förbindelse mellan Rödby och Puttgarden. Överenskommelsen blev möjlig sedan Danmark lovat garantera finansieringen. EU stöder Fehmarnprojektet med infrastrukturpengar, men unionen borde söka finansieringslösningar för multinationella infrastruktursatsningar. Fehmarnbygget är den typen av projekt. Sveriges hälftenfinansiering av Øresundsbron har gynnat danska intressen mest. Med Fehmarnförbindelsen kan Sverige dra ännu större nytta av Øresundsförbindelsen. Sveriges länk till kontinenten blir komplett först när den knappt 20 km långa dansk-tyska förbindelsen är ett faktum. Sverige borde redan nu ta initiativ så att Fehmarnbron inte går i stå, skriver Jan-Olof Asp, i en krönika. Side A5(Även i Nordvästra Skånes Tidningar och Landskrona-Posten, 2007-09-09) Kilde: Nordvästra Skånes Tidningar Observer Danmark A/S Man undrar sig over disse misundelsesudtalelser fra de kloge svenskere....... Hvem er det lige der driver hele det skånske arbejdsmarked???? Damn jeg er træt af svenskere og deres gnälleri!!!!!
Vad menar du med gnälleri? jag ser ingenstans i texten att de gnäller? De pushar för att bygga bron, räcker inte det? Eller kallar du det att gnälla? Om du menar att gnälla när de säger att danskarna har tjänat mest på öresundsbron, ja men det stämmer ju. Jag kallar det en glasklar reflektion.
Besvaret
Vad menar du med gnälleri? jag ser ingenstans i texten att de gnäller? De pushar för att bygga bron, räcker inte det? Eller kallar du det att gnälla? Om du menar att gnälla när de säger att danskarna har tjänat mest på öresundsbron, ja men det stämmer ju. Jag kallar det en glasklar reflektion.
- I har fundet et sted at sende jeres arbejdsløse hen, I har fået en masse ressourcestærke danskere over med hård valuta som køber en masse (nye) huse, biler og indbo (Vi er ikke mange der sender penge hjem til familien i hjemlandet) - Man ser ikke mange svenske turister i Danmark, næh de racer bare igennem så det der med at vi har fået mest ud af broen er da en sandhed med modifikationer. (Sprit hentede I jo i samme kvantum da der kun var færge, og da broen kom satte Systemet prisene ned) I øvrigt er der en broforbindelse til fastlandet(kontinetet) allerede , den hedder lillebæltsbroen. Men hvis den svenske stat vil deltage i en financieringsmodel så fint med mig
Besvaret

Hehe, danskernes vurdering af sig selv fremkommer i alle situationer - I er simpelthen umådelig uundværlige og værdifulde med jeres "hårde valuta". Lad mig starte med at smuldre dit indlæg sammen: "I har fundet et sted at sende jeres arbejdsløse" Problemet er, at de der finder arbejde i DK aldrig var arbejdsledig i SV. Følgelig er det SV der nu skal ansætte de tidligere arbejdsledige, dvs. de der tidligere ikke blev vurderet som tilstrækkelig dyktige til at få arbejde. Effekten er at svensk næringsliv skal betale højere lønninger for dårligere medarbejdere. Ved arbejdsindvandring er der ALTID den største gevinst for det land der modtager arbejdere. Dvs. at den produktion "lejearbejderne" giver er mere værdt end omkostningerne forbundet med dem. Dvs. at DK er uden tvivl den store vinder i dette forhold. "har fået en masse ressourcestærke danskere med hård valuta" Ressourcestærke? Hvis du tænker på ressourcer som mental og personlig kapacitet, er det relativt nemt at skyde din udtalelse ned. Danskerne integeres i meget lille grad og bidrager derfor ikke mentalt/personlig i det svenske samfund. I tillæg er gennensnits-danskeren der flytter til SV mindre uddandet end gennemsnits-svenskeren. De fleste der flytter over er budbil-sjåfører, flypladsarbejdere, håndtværkere og butikmedarbejdere. Og de fleste der flytter over er ikke danske af oprindelse. Den hårde valuta har du delvis ret i, selv om gennemsnits-danskeren i SV anvender en relativt lille del af sin løn i SV. Handler du ikke selv tit på vej hjem fra dit arbejde i DK? Og det pris-præs danskerne har påført ejendomsmarkedet i nogle dele af Malmö, tilgodeser de færreste svensker. De flæste bliver negativt rammet af det. "man ser ikke mange svenske turister i Danmark" Du er ikke ofte på Strøget, på Fields, på Tivoli, på Bakken, i Helsingør, på Louisiana er du vel? Jeg tror du har samtlige dansker i hele verden mod dig i din udtalelse. Jeg tror I dansker skal forsøge at forstå at I ikke opfattes som Guds gave til hverken verden eller Sverige. Det kan godt være at nogle svensker nyder godt af at arbejde i DK for tilfældet, men hvor mange vælger at gøre det på grund af det udmærkede danske arbejdsmiljø eller de hyggelige og samarbejdsvillige danske kolleger? Og hvor ange gør det af rene økonomiske årsager? Som jeg har skrevet her inde flere gange - om 10 år kan situationen være den modsatte - danske økonomi er i frit fald fordi der er for mange dansker der lever af at frisere hverandre og den svenske industri-baserede/råvarebaserede økonomi går godt. Hvor magne dansker vil så være i stand til at tilpasse sig det svenske arbejdsmiljø, der er baseret på fællesskab, gensidig respekt og samarbejde?

Besvaret

Fakta er jo at begge sider har vundet på broen. Sydskåne fik afhjulpet et problem med stor arbejdsløshed og recession. Samtidig kom der gang i boligmarkedet, byggeriet og økonomien. København fik afhjulpet et problem med mangel på arbejdskraft og forhindret at arbejdsmarkedet blev totalt overophedet - samtidigt kunne de ekstra boliger i Malmø afhjælpe boligmangelen i København og dæmpe en boligboble. Den samlede "samfundskage" på begge sider er simplethen blevet større. At diskutere hvem der fik det største stykke ekstra kage er for mig at se omsonst. Hovedsagen er at begge parter fik det bedre.

Besvaret
Den samlede "samfundskage" på begge sider er simplethen blevet større. At diskutere hvem der fik det største stykke ekstra kage er for mig at se omsonst. Hovedsagen er at begge parter fik det bedre.
Vi er vel ude i noget pareto optimalitet her?? Stille nogen bedre uden at stille andre dårligere:)
Guest Supermule
Besvaret

Kan du ikke finde noget der underbygger dine teser???? Jeg har en kompis der jobbar på arbetsförmedlingen i Malmlö.... De skickar dagligen folk til dk, for at söka jobb......;)

Hehe, danskernes vurdering af sig selv fremkommer i alle situationer - I er simpelthen umådelig uundværlige og værdifulde med jeres "hårde valuta". Lad mig starte med at smuldre dit indlæg sammen: "I har fundet et sted at sende jeres arbejdsløse" Problemet er, at de der finder arbejde i DK aldrig var arbejdsledig i SV. Følgelig er det SV der nu skal ansætte de tidligere arbejdsledige, dvs. de der tidligere ikke blev vurderet som tilstrækkelig dyktige til at få arbejde. Effekten er at svensk næringsliv skal betale højere lønninger for dårligere medarbejdere. Ved arbejdsindvandring er der ALTID den største gevinst for det land der modtager arbejdere. Dvs. at den produktion "lejearbejderne" giver er mere værdt end omkostningerne forbundet med dem. Dvs. at DK er uden tvivl den store vinder i dette forhold. "har fået en masse ressourcestærke danskere med hård valuta" Ressourcestærke? Hvis du tænker på ressourcer som mental og personlig kapacitet, er det relativt nemt at skyde din udtalelse ned. Danskerne integeres i meget lille grad og bidrager derfor ikke mentalt/personlig i det svenske samfund. I tillæg er gennensnits-danskeren der flytter til SV mindre uddandet end gennemsnits-svenskeren. De fleste der flytter over er budbil-sjåfører, flypladsarbejdere, håndtværkere og butikmedarbejdere. Og de fleste der flytter over er ikke danske af oprindelse. Den hårde valuta har du delvis ret i, selv om gennemsnits-danskeren i SV anvender en relativt lille del af sin løn i SV. Handler du ikke selv tit på vej hjem fra dit arbejde i DK? Og det pris-præs danskerne har påført ejendomsmarkedet i nogle dele af Malmö, tilgodeser de færreste svensker. De flæste bliver negativt rammet af det. "man ser ikke mange svenske turister i Danmark" Du er ikke ofte på Strøget, på Fields, på Tivoli, på Bakken, i Helsingør, på Louisiana er du vel? Jeg tror du har samtlige dansker i hele verden mod dig i din udtalelse. Jeg tror I dansker skal forsøge at forstå at I ikke opfattes som Guds gave til hverken verden eller Sverige. Det kan godt være at nogle svensker nyder godt af at arbejde i DK for tilfældet, men hvor mange vælger at gøre det på grund af det udmærkede danske arbejdsmiljø eller de hyggelige og samarbejdsvillige danske kolleger? Og hvor ange gør det af rene økonomiske årsager? Som jeg har skrevet her inde flere gange - om 10 år kan situationen være den modsatte - danske økonomi er i frit fald fordi der er for mange dansker der lever af at frisere hverandre og den svenske industri-baserede/råvarebaserede økonomi går godt. Hvor magne dansker vil så være i stand til at tilpasse sig det svenske arbejdsmiljø, der er baseret på fællesskab, gensidig respekt og samarbejde?
Besvaret

Ok, lad mig forsøge at underbygge mine teser. Det bliver jo svært, fordi det er klart at din "kompis" oplysninger fra arbetsförmedlingen i Malmö er urokkelige - på tale om stenhård valuta, oplysninger fra kompiser er vel i den kategori... Logik: Det at finde og få job i et andet land sætter større krav til fleksibilitet og engagement end det at få job i dit hjemland. I arbejdsmarkedet værdsættes disse to egenskaber højt, hvilket gør det logisk at tro at disse ikke var/ville været arbejdsledige i Sverige. Min erfaring: jeg har arbejdet i DK i snart 5 år, og min erfaring er at der har sked en gradvis ændring i pendleringe. I starten havde jeg jeg stærkt indtryk af at de fleste der pendlet (svensker og emigrerede dansker) havde typ kontor-jobber i DK. Efterhand har antallet "lavere uddandet" øget stærkt, dvs. butikansatte, håndtværkere, flypladsansatte, budbilsjåfører osv. Ønsker du yderligere underbygning av teser, kan man jo altids sætte op en afstemning her i sunddebat og spørge hvor mange der var arbejdsledig inden de startet at arbejde i DK.

Kan du ikke finde noget der underbygger dine teser???? Jeg har en kompis der jobbar på arbetsförmedlingen i Malmlö.... De skickar dagligen folk til dk, for at söka jobb......;)
Guest Supermule
Besvaret

Det er vel en naturlig udvikling..... Der skal være nogle der tager det første skridt og det er vel typisk de mennesker med uddannnelse der gør det. Indtil andre også kan se fordelen ved det.....Nogle er jo bare generelt længere tid i beslutningsfasen!!!

Guest Supermule
Besvaret

Hvordan sætter man en afstemning op???

Ok, lad mig forsøge at underbygge mine teser. Det bliver jo svært, fordi det er klart at din "kompis" oplysninger fra arbetsförmedlingen i Malmö er urokkelige - på tale om stenhård valuta, oplysninger fra kompiser er vel i den kategori... Logik: Det at finde og få job i et andet land sætter større krav til fleksibilitet og engagement end det at få job i dit hjemland. I arbejdsmarkedet værdsættes disse to egenskaber højt, hvilket gør det logisk at tro at disse ikke var/ville været arbejdsledige i Sverige. Min erfaring: jeg har arbejdet i DK i snart 5 år, og min erfaring er at der har sked en gradvis ændring i pendleringe. I starten havde jeg jeg stærkt indtryk af at de fleste der pendlet (svensker og emigrerede dansker) havde typ kontor-jobber i DK. Efterhand har antallet "lavere uddandet" øget stærkt, dvs. butikansatte, håndtværkere, flypladsansatte, budbilsjåfører osv. Ønsker du yderligere underbygning av teser, kan man jo altids sætte op en afstemning her i sunddebat og spørge hvor mange der var arbejdsledig inden de startet at arbejde i DK.
Besvaret
Jeg tror I dansker skal forsøge at forstå at I ikke opfattes som Guds gave til hverken verden eller Sverige. Det kan godt være at nogle svensker nyder godt af at arbejde i DK for tilfældet, men hvor mange vælger at gøre det på grund af det udmærkede danske arbejdsmiljø eller de hyggelige og samarbejdsvillige danske kolleger? Og hvor ange gør det af rene økonomiske årsager? Som jeg har skrevet her inde flere gange - om 10 år kan situationen være den modsatte - danske økonomi er i frit fald fordi der er for mange dansker der lever af at frisere hverandre og den svenske industri-baserede/råvarebaserede økonomi går godt. Hvor magne dansker vil så være i stand til at tilpasse sig det svenske arbejdsmiljø, der er baseret på fællesskab, gensidig respekt og samarbejde?
Det var rigtigt godt du skrev :th2: Jeg boede i DK i 15 år... "men hvor mange vælger at gøre det på grund af det udmærkede danske arbejdsmiljø eller de hyggelige og samarbejdsvillige danske kolleger" Ikke så mange Så den nye Socialministeren hedder Karen Jespersen :thumbdown ...der er ikke mere at sige.... http://jp.dk/indland/indland_politik/article1085353.ece
Besvaret
Fakta er jo at begge sider har vundet på broen.
Fuldstændig enig. Det er ikke et nulsum-spil. Dvs. det den ene taber er ikke det, som den anden vinder. Denne proces vi har med Øresundsregionen danner værdi i sig selv. Jeg kan forstå at der i den svenske statsadministration er en opfattelse af at Sverige taber på Øresundsregionen, men i virkeligheden drejer det sig kun om detaljer i skatteudligningsaftalen. En evt. ændring vil nok ikke komme til at betyde det store for sydsverige, da Stockholm får alle pengene, der derefter bruges til kommunal udligning. Jeg synes tonen er ved at blive lidt ond i denne tråd og jeg kan ikke forstå hvorfor beskyldninger skal kastes over sundet... Vi er vidner til en splid på regeringsniveau mellem to stater, som ikke bør sprede sig til splid mellem mennesker.
Besvaret

Patbateman du må jo lære én ting, Danmark er verdens centrum og der er intet vedsiden af eller over det Danske velfungerene velfærdsamfund:laugh: Spøg til side, du har mange gode pointer, men jeg er ikke enig med dig i hvor Danskere i Malmø ligger deres surt tjente penge. Nu kan jeg jo kun tale for mig selv, men største delen af mine penge lander da i Malmø. Rigtig omkring indkøb af dagligvare det foregår lige så tit i Danmark som i Malmø, men ellers ligger langt de fleste andre omkostninger i Sverige, hyre til foreningen, afdrag på lån til min Svenske bank, el-regning, internet, telefon, kabel TV, forsikring på bil, indbo forsikring, vej afgift, benzin(for det meste kommer an på priserne) og min bil er købt af en Svensker. Alt dette overstiger da langt det jeg bruger i Danmark. Det er også rigtigt at det er blevet svære for nogle at komme ind på bolig markedet i Malmø for priserne er steget, men lejlighederne/husene er ikke kommet ud af ingenting, inten er der nogle private der er tjente meget på deres huse, eller så er der nogle firmaer der har tjent på nybyggeri hvilket har skabt en masse arbejds pladser. Jeg helt enig med Bananas, begge sider har klart vundet på broen.

Fakta er jo at begge sider har vundet på broen. Sydskåne fik afhjulpet et problem med stor arbejdsløshed og recession. Samtidig kom der gang i boligmarkedet, byggeriet og økonomien. København fik afhjulpet et problem med mangel på arbejdskraft og forhindret at arbejdsmarkedet blev totalt overophedet - samtidigt kunne de ekstra boliger i Malmø afhjælpe boligmangelen i København og dæmpe en boligboble. Den samlede "samfundskage" på begge sider er simplethen blevet større. At diskutere hvem der fik det største stykke ekstra kage er for mig at se omsonst. Hovedsagen er at begge parter fik det bedre.
Besvaret
"har fået en masse ressourcestærke danskere med hård valuta" Ressourcestærke? Hvis du tænker på ressourcer som mental og personlig kapacitet, er det relativt nemt at skyde din udtalelse ned. Danskerne integeres i meget lille grad og bidrager derfor ikke mentalt/personlig i det svenske samfund. I tillæg er gennensnits-danskeren der flytter til SV mindre uddandet end gennemsnits-svenskeren. De fleste der flytter over er budbil-sjåfører, flypladsarbejdere, håndtværkere og butikmedarbejdere. Og de fleste der flytter over er ikke danske af oprindelse. Den hårde valuta har du delvis ret i, selv om gennemsnits-danskeren i SV anvender en relativt lille del af sin løn i SV. Handler du ikke selv tit på vej hjem fra dit arbejde i DK? Og det pris-præs danskerne har påført ejendomsmarkedet i nogle dele af Malmö, tilgodeser de færreste svensker. De flæste bliver negativt rammet af det.
Hvor har du det fra, at gennemsnits-danskeren, som flytter til Sverige er mindre uddannet end gennemsnits-svenskeren. Det vil jeg gerne se på skrift. Jeg ved da, at mange af dem jeg kender til er ingeniører, it-folk af den ene og anden slags, flymekanikere, piloter, indenfor bankverdenen osv. Jeg handler da næsten aldrig i Danmark, men indkøb er da næsten også den eneste ting, hvor mine penge kan gå til i Danmark. Se bare, hvad Lynge skriver.
Hvor magne dansker vil så være i stand til at tilpasse sig det svenske arbejdsmiljø, der er baseret på fællesskab, gensidig respekt og samarbejde?
En del af det danske arbejdsmarked bygger da også på fællesskab som fx. fagforeninger presser ned over folk (:sick: ). Jeg ved ikke, hvor du ellers har det fra, men jeg synes da, at der er ganske godt fællesskab, gensidig respekt og samarbejde i mit firma - hvis det ikke er tilfældet er det da chefernes skyld...! Edit: Jeg tror da bestemt, at begge sider af broen har gavn af både danskere og svenskere.
Besvaret
Hvor har du det fra, at gennemsnits-danskeren, som flytter til Sverige er mindre uddannet end gennemsnits-svenskeren. Det vil jeg gerne se på skrift. Jeg ved da, at mange af dem jeg kender til er ingeniører, it-folk af den ene og anden slags, flymekanikere, piloter, indenfor bankverdenen osv. Jeg handler da næsten aldrig i Danmark, men indkøb er da næsten også den eneste ting, hvor mine penge kan gå til i Danmark. Se bare, hvad Lynge skriver. En del af det danske arbejdsmarked bygger da også på fællesskab som fx. fagforeninger presser ned over folk (:sick: ). Jeg ved ikke, hvor du ellers har det fra, men jeg synes da, at der er ganske godt fællesskab, gensidig respekt og samarbejde i mit firma - hvis det ikke er tilfældet er det da chefernes skyld...!
Kan ikke være enig med dig , at sige at det er lavt uddanede danskere som flytter over , er måske lige i overkanten.. Og ja som de fleste andre ligger jeg da også klart størstedelen af min indkomst i S , alle ved at vi danskere har bidraget til den skånske økonomi, men ja begge sider af broen har forhåbentlig gavn af det hele....
Guest michaelbo
Besvaret

Vrøvl

Sikke en gang ævl.
Besvaret
Sikke en gang ævl.
Godt argumenteret. Credde: jeg siger vel ikke at der ikke findes vel-uddannede mennesker bland de dansker der flytter til Sverige? Så det kan da godt være du kender nogen der passer som dette. Mit argument gik i udgangspunkt på at det at kalde dansker der flyttet til Sverige for ressourcestærke ikke bare var narcistisk og navlebeskuende, men også at det var en generalisering der ikke holder vand i en bredere forstand. Hvad ved I dansker egentlig om svenskernes privatøkonomi? Kender I f.eks. til at gennemsnitlig sparing i aktier blandt privatpersoner i SV er væsentlig højere end i DK? Danskere er meget optaget af cash, og vurderer sig som pengestærke når de har en månedlig indtægt der åbner for at køre MB og BMW. Måske har svensker andre værdier?
Besvaret

Skal vi ikke holde os fra de brede generaliseringer af hinanden. Det tjener intet formål at kaste mudder efter hinanden. Som en kommentar til patbateman, så kan jeg kun sige at vi alle er i samme båd herovre. Der er virkelig ingen grund til at snakke dem og os, når det burde være et stort fælles vi ;) Det kan også godt være at jeg selv kommer til at spare mere op som en Svenson i gode solide svenske aktier, når jeg har fået overblik over skatteverkets paragraffer :o

Besvaret
Måske har svensker andre værdier?
Ahh tør lige øjnene min ven;) , de svenskere jeg kender har nøjagtig samme værdier, som jeg selv og mine danske venner har......Folk priorterer forskelligt, det er vel næppe nogen overraskelse, der er vel også svenskere, som kører i "lyxbilar":rolleyes: Jeg er iøvrigt enig med Markowitch, det virker ikke særligt konstruktivt at generalisere og kaste med mudder efter hinanden.:) Hälsninger från en "lågutbildad" dansk.
Besvaret

Bare for at afslutte fra min side: Jeg siger absolut INGET om at lavt uddannede danskere er mindre at foretrække i SV end højt uddannende! Eller nogle andre stede for den del. Igen - mit argument var at det ikke er rimeligt at definere alle dansker der flyttede til SV som ressourcestærke. Det er I ikke, hverken hvad gælder privatøkonomi (samlet set og ikke kun den aktuelle indtægt), uddannelse eller andet. I er simpelthen ikke noget bedre (eller værre) end svenskerne. Og livet vil måske blive nemmere for alle parter om også flere dansker erkendte dette. Bortsæt fra det, og for at sitere bibelen i beskrivningen av det 4. bud: "..det skal gå dig vel og du skal leve længe i landet."

Guest Supermule
Besvaret

Der fik vi så et klokkeklart eksempel på janteloven...... Du skal ikke tror du er noget...... Faktum er bare at det overvejende er danskere der køber nye boliger i de dyre områder......Man kan så tolke det som man vil..... Hvorfor bor mange i VH og ikke i Rosengård??? Man kan kun gætte på det.....Men de fleste kender vel svaret. Så det der ligestillings pis, er jeg bare for gammel til at lytte til..... Kun for folk der er skide misundelige............................. Og jeg vil hellere ha' mine penge i fast ejendom end i aktier lige for tiden.....;)

Besvaret

Oh danske, I sydsveriges lys. Som de overmennesker I er, lad Jeres uendelige visdom skinne over en formørket svensk befolkning, der i taknemlighed viger for Jeres Porche, BMW og Audi, hvorend de møder Jer. Vover man at tvivle, og frygtsomt spørge til sandheden i dette, så beskyld da denne for at udøve jantelov. :rolleye:

Der fik vi så et klokkeklart eksempel på janteloven......
Hvorfor bor mange i VH og ikke i Rosengård??? Man kan kun gætte på det.....Men de fleste kender vel svaret.
Ja mand! Danskerne er skide fremmedfjendske!! :laugh:.
Så det der ligestillings pis, er jeg bare for gammel til at lytte til..... Kun for folk der er skide misundelige.............................
Må du i din uendelige visdom lære os mere om uligestilling, så dybere skel kan graves mellem rig/fattig, høj/lav og mand/kvinde. Hvem siger også at kvinden skal have ligeså meget i lønposen som manden, når sidstnævnte er så klart bedre til alt?! Kvinder er bare skide misundelige......
Og jeg vil hellere ha' mine penge i fast ejendom end i aktier lige for tiden.....;)
Thanks man. Host* jeg tror jeg snupper min rådgivning andetsteds.
Guest Supermule
Besvaret

Hvis du kan fremvise en stigning på 26% på dine aktier det sidste år, så er du dygtig...... ;)

Oh danske, I sydsveriges lys. Som de overmennesker I er, lad Jeres uendelige visdom skinne over en formørket svensk befolkning, der i taknemlighed viger for Jeres Porche, BMW og Audi, hvorend de møder Jer. Vover man at tvivle, og frygtsomt spørge til sandheden i dette, så beskyld da denne for at udøve jantelov. :rolleye: Ja mand! Danskerne er skide fremmedfjendske!! :laugh:. Må du i din uendelige visdom lære os mere om uligestilling, så dybere skel kan graves mellem rig/fattig, høj/lav og mand/kvinde. Hvem siger også at kvinden skal have ligeså meget i lønposen som manden, når sidstnævnte er så klart bedre til alt?! Kvinder er bare skide misundelige...... Thanks man. Host* jeg tror jeg snupper min rådgivning andetsteds.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...