Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Barnet i förskola: Er der nogen der har oplevet at Stadsdelsförvaltning ringer til ens arbejdsgiver i DK og spørger om man arbejder der + hvor mange timer om ugen? I förskola siger de hvis man har fri en dag om ugen så skal man selv passe sit barn den dag :rolleye: Barnet har ikke ret til at komme i förskola den dag!:rolleye:

Besvaret

Til en start vil jeg sige, at havde jeg en ugentlig fridag skulle mit barn naturligvis ikke i dagis den dag. Men tilbage til spørgsmålet, I vores tilfælde har de hverken ringet til min arbejdsgiver eller min kones.

Besvaret

Då jag arbetade på förskola, så hände det lite då o då att försäkringskassan ringde o kollade om barnen var hos oss. Men då gällde det oftast "vård av barn". Tar man ut det så måste man ju ha barnet hemma, och här fuskas det rejält!

Besvaret
Barnet i förskola: Er der nogen der har oplevet at Stadsdelsförvaltning ringer til ens arbejdsgiver i DK og spørger om man arbejder der + hvor mange timer om ugen? I förskola siger de hvis man har fri en dag om ugen så skal man selv passe sit barn den dag :rolleye: Barnet har ikke ret til at komme i förskola den dag!:rolleye:
Ved tvivlsomme personer gør de sikkert :laugh:
Besvaret
Der er aldrig nogen der har ringet til mit job, hvor skulle de også vide fra hvor jeg arbejder! Og har du fri skal du selvfølgelig passe dit eget barn, det er vel ikke mere end rimeligt! Hvorfor skulle de, hvis du ikke selv gider?
Besvaret
Der er aldrig nogen der har ringet til mit job, hvor skulle de også vide fra hvor jeg arbejder! Og har du fri skal du selvfølgelig passe dit eget barn, det er vel ikke mere end rimeligt! Hvorfor skulle de, hvis du ikke selv gider?
Det skal man oplyse til den förskola hvor barnet går. Man får et skema som man skal udfylde. Når jeg har fri så skal jeg ud og handle og ordne nogle ting. Gider ikke slæbe mit barn med :laugh:
Besvaret

Vi skal altid opgive tlf nr, arbejdsplads og arbejdstider ved begyndelsen af hver termin. Men hvis en af os er hjemme, SKAL barnet ikke väre hjemme. Hvis man skal til tandlägen el lign. så kan man jo ikke have barnet med. Jeg har aldrig hört det för. Som Jenny skriver, så ringer FK nogle gange til dagis og spörger om barnet nu også har väret hjemme, hvis man har anmeldt "vård av sjukt barn" - og tilsvarende til arbejdspladsen. Det har de sparet mange kroner på at göre.

Besvaret

Dagen før 5. Jun. 2007 snakkede jeg med lærere på förskola om, at vi ikke skulle på arbejde i morgen (den 5.) så sagde de til mig: "Såååå må barnet blive hjemme":mad: og det gjørde hun også... PS: Det skulle jeg ikke fortælle dem om Grundlovsdag!:thumbdown Så når der er svensk "Grundlovsdag", holder de lukket förskola og jeg bliver nød til at tager fri fra arbejde! Det er de lige glade med om jeg mister job eller ej :rolleyes:

Besvaret

- Er der private børnehaver hvis man ikke gider kontrol med om man bruger en evt. fridag til sex eller en runde golf i stedet for at passe børn. - Bliver de dage hvor man selv passer børn trukket fra regningen ?

Besvaret
- Er der private børnehaver hvis man ikke gider kontrol med om man bruger en evt. fridag til sex eller en runde golf i stedet for at passe børn.
Jeg har selv spekuleret over det om private børnehaver har andre regler. Er der nogen der ved det?
- Bliver de dage hvor man selv passer børn trukket fra regningen ?
Nej, der betales stadig fuld pris... 1260 SEK :rolleye:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...