sogaard Skrevet October 2, 2007 Rapporter Skrevet October 2, 2007 Hej alle sammen. Jeg har planer om at flytte til Malmø her til næste år, så jeg er ved at undersøge nogen ting om det. Jeg har kikket på nogen boligannoncer, men kan ikke lige helt finde ud af det http://beskrivning.bovision.se/description.aspx?guid=76232235&banner=1 Det jeg ikke forstår, er at der står Hyra/Avgift 3376 kr/mån. inkl värme, VA, Kabel Tv, også står der Pris 1 195 000 kr utgångspris. Vil det sige man både kan leje den, og købe den eller hvordan skal det forstås ? Har nemlig læst her inde det ikke lige skulle være til at få en lejelejlighed. Håber i kan hjælpe mig.
Nils Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Det er en bostadsrätt og så betaler man ikke "hyra" men "avgift". Det er bare en kluntet opsætning af præsentationen fra mæglerens side. :)
Søssan Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Tænk lidt hen af andelsbolig. Systemet er lidt det samme, men der er vist nogle forskelle som jeg ikke lige kan huske... Kan være at andre kan byde ind her;)
sogaard Besvaret October 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2007 Okay Det ville sige jeg skal betale 1 195 000 kr når jeg flytter ind, og så 3376 kr/mån og så skal jeg selvfølig os betale af på mit lån. Bare lige for at tag den her lejlighed: http://beskrivning.bovision.se/description.aspx?guid=76232235&banner=1
MissCath Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Det ville sige jeg skal betale 1 195 000 kr når jeg flytter ind, og så 3376 kr/mån og så skal jeg selvfølig os betale af på mit lån. Bare lige for at tag den her lejlighed: http://beskrivning.bovision.se/description.aspx?guid=76232235&banner=1 Helt rigtigt! Ligesom med en andelslejlighed, så betaler du for en andel - på svensk betaler du for retten til at bebo lejligheden. Derudover skal du betale et beløb om måneden til foreningen til de faste udgifter. Desuden skal du jo betale af på det lån, som du købte lejligheden for. Køb et hus istedet - det kan bedre betale sig! :th2:
sogaard Besvaret October 2, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 2, 2007 .... Trode godt nok der var flere penge at spare på lejlighed, synes godt nok det er dyrt for sådan en lille lejlighed.
bananas Besvaret October 2, 2007 Rapporter Besvaret October 2, 2007 Trode godt nok der var flere penge at spare på lejlighed' date=' synes godt nok det er dyrt for sådan en lille lejlighed.[/quote'] Hvis man klikker på boendekalkyl linket kan man se at den incl. lån vil koste ca. 6900 SEK pr. måned excl. el. For en 3V'er på 76 m2 Kan du da finde noget billigere på den danske side??
thygesen Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Hvis man klikker på boendekalkyl linket kan man se at den incl. lån vil koste ca. 6900 SEK pr. måned excl. el. For en 3V'er på 76 km2 Kan du da finde noget billigere på den danske side?? Hmmm... vældig stor lejlighed ;-) Du mente nok m2.. men ikke desto mindre måler de jo anderledes herovre..indvendige mål i stedet for udvendige, kælderrum og altaner er heller ikke med.. så det er m2 man kan gå på.. ikke lige som i danmark..
sogaard Besvaret October 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 3, 2007 ..... Tak for hjælpen alle sammen.
sogaard Besvaret October 3, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 3, 2007 ...... Hvis nu man køber sådan en bostadsrätt, er det nemt at sægle den hvis man skal af med den og flader den eller hvordan ?
thygesen Besvaret October 3, 2007 Rapporter Besvaret October 3, 2007 Har du surfet lidt rundt herinde.. for det spørgsmål tror jeg er stillet en del gange.. Det korte svar er: det bestemmer markedet.. kan du fortælle mig med sikkerhed om et hus eller ejer lejlighed i KBH stiger eller falder?? nej vel.. ikke med garanti.. Det er det samme her.. du skal nok komme af med den, men om det er til en bdre eller dårligere pris er jo svært at sige.. I øjeblikket er trenden at priserne stiger i de fleste områder.. men det kan jo ændre sig i morgen..
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu