Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Toget fra Malmø C kl 8.02 var aflyst pga tekniske problemer på toget:fight: Flot ja det var lige kommet fra Kbh 10 min før det skulle afgå.. Nå men alle fra toget måtte over i det tog der kører 8.22(kom afsted 8.27)der var så mange mennesker, så allerede fra Malmø C stod folk i gangene og rimelig tæt. Da vi ankommer til Malmø syd er der selvfølgelig sindsyg mange mennesker der vil med, efter 5-7 min på stationen fløjter de afgang, så hører man en dansker råbe at folk skulle rykke ind, og der var INGEN plads. Så er der en anden dansker der gør ham opmærksom på at vi ikke kunne stå tættere. Så begynder at råbe at der var masser af plads og det var det samme hver morgen, igen siger han den anden at de kan ikke rykke sig mere. Så begynder han at kalde ham homosvin, spasser og om han skulle have slag osv osv.. Flovt at være landsmand med sådan en idiot. Folk stod og grinte af ham da toget satte i gang, for jeg tror ikke han kom med.. Ankom til Kbh kl 9.05.. FLOT DSB:mad:

Besvaret

Hejsa Jeg tror at det ikke varer længe inden der også kommer vold ombord på de tog. Der er især en herr ved 8:52 eller deromkring ved Svågertorp som jeg ville satse mine penge på en dag gå amok på personalet. Hans verbale udtalser bliver højer og højer og kropssproget er ikke venligt. Mvh Nenad

Besvaret

Ja, frustrationerne skal jo ud før eller siden... Desværre! Jeg har også oplevet engang, hvor en dansk dame overfusede togmanden, fordi han ikke havde sagt næste station Tårnby på engelsk! :rolleye: Han stod længe og snakkede med hende og forklarede hende vigtigheden i at sige tingene på engelsk ved lufthavnen og evt ved Ørestad, men hun ville bare ikke høre på ham, og kom helt op i det røde felt... Da togmanden skulle sørge for at lukke en dør eller lign., lagde han pænt sin hånd på hende skulder, dels for at komme forbi og dels for at sige tak for hendes "positive" kritik, og der langede hun ud efter ham! Hun ramte ham ikke, og det var meget tydeligt at se, at hun selv blev chokeret og sikkert havde fortrudt... Tror også det var derfor der ikke blev gjort mere ved det, og damen forlod hurtigt toget efter det... Al respekt til togmanden, han bevarede hovedet koldt hele vejen igennem og snakkede meget meget pænt til hende... Men jeg er også noget bange for at det en dag går helt galt... Længerevarende frustrationer over forsinkelserne kan hurtigt tage magten over folk med en kort lunte..

Besvaret

Det er da også for sygt de skal kører så dårligt, der skulle nok heller ikke været kommet en og bede om min billet i morges:) Det første togpersonalet startede med at sige da toget endelig begyndte at køre... Undskyld.... Fair nok det er ikke deres skyld. Men har da også overlevet en so at togkontrolør, hun nærmest råbte at vi sku bare kunne tage bilen hvis der var mere brok:surprise: Blot fordi 4 mennesker deriblandt mig, spurgte hvornår toget kørte. Det var endnu en dag toget var aflyst pga tekniske problemer. Det gjorde det så ikke bedre at 2 min efter alle var kommet over i næste tog, fløjtede hun afgang:cool:

Besvaret

Jeg har SÅ ofte overvejet at sige, at min billet er forsinket, og at de kan komme tilbage om 20 minutter, meeen, jeg er nu lidt bange for at jeg også kommer til at puste til ilden og togkontrollørernes frustrationer... :)

Det er da også for sygt de skal kører så dårligt, der skulle nok heller ikke været kommet en og bede om min billet i morges:) Det første togpersonalet startede med at sige da toget endelig begyndte at køre... Undskyld.... Fair nok det er ikke deres skyld. Men har da også overlevet en so at togkontrolør, hun nærmest råbte at vi sku bare kunne tage bilen hvis der var mere brok:surprise: Blot fordi 4 mennesker deriblandt mig, spurgte hvornår toget kørte. Det var endnu en dag toget var aflyst pga tekniske problemer. Det gjorde det så ikke bedre at 2 min efter alle var kommet over i næste tog, fløjtede hun afgang:cool:
Besvaret

Jeg har sagt at jeg havde billet til det forrige tog. Hold da op hvor blev kontroløren sur og ville smide mig af toget. Han fik at vide at det ikke skulle være noget problem, han kan jo kalde på politiet og lade 700 mennensker vente 20 minuter mere, nu hvor vi havde ventet over 40 minutter i regn på et tog. Siden da smiler han flinkt når han går forbi. Mvh Nenad

Besvaret

Hejsa Jeg er til dels enig i at det ikke er deres skyld, men at de intet siger om forsinkelserne i toget vil jeg mene er deres skyld. Har du aldrig prøvet at få at vide "toget kører ikke videre pga. højtalerne ikke funger". De må ikke kører over broen uden at højtalerne virker, som også er forståligt, men nå de virker så brug dem dog!!! Mvh Nenad PS Jeg så lige dit billede og er ked af at jeg kom til at tænke på hundehovder når jeg tænker på dsb ansatte. Sig undskyld til vovserne.

Besvaret

nægtede at vise billet Lørdag morgen aflyste de 7:53 mod klampenborg fra hovedbanen, så jeg måtte vente 20 min på næste tog, så da vi endelig kørte, kom tog manden og spurgte om han måtte se min billet, jeg sagde det måtte han gerne men det tog ca. 20 min at finde den frem, men han var velkommen til at vente på mig ligsom jeg måtte vente på ham, han blev lidt mærkelig også gik han uden at sige mere

Besvaret

Godt nok er det ikke specielt sjovt at tage toget altid, men jeg vil vædde på at hvis personalet ombord måtte bestemme så ville de intet andet end at få toget afsted til tiden. Der er godt nok også nogen som bare er for dumme, jeg tager rimelig ofte 1720 toget fra kastrup mod ystad (stopper i svedala hvor jeg bor). Det er sjældent at der ikke er nogen med som skulle havde været af i malmø på trods af at det står på skærmene hvor toget stopper og det bliver altid sagt i højtaleren. Nå budskabet var vist at lad os nu behandle hinanden pænt på toget, eller så går det nok helt galt en dag.

Besvaret
Nå budskabet var vist at lad os nu behandle hinanden pænt på toget' date=' eller så går det nok helt galt en dag.[/quote'] Hejsa Jeg vil mene at vi passager har været "pæne" i nogle år efter hånden. Nu er det vores tur til at være de mindre "pæne". Hvis personalet var flinke over for os vil jeg også være det over for dem. Jeg er personlig ikke et svin der skal massas ind i en svinetransport bare for at vognmanden skal tjene penge, jo flere ind i vognen jo flere penge for DSB. Jeg er en passager der vil behandles som passager, hvis DSB personalet vil behandles som personale så må de opfører sig som personale. For mig er personale en person der arbejder for et firma og tør gør noget vis noget ikke er som det skal være. Der hvor jeg arbejder der er vi medarbejder "ambassadør" for vores firma, vi er ansigtet ud ad til. Vores kunder var skredet hvis jeg behandlede dem som DSB personalet behandler os, det kan du være sikker på. De havde ikke fundet sig i at give en del penge og ikke få det købte retur, de er til og med beskyttet af loven. Det må de fleste af os finde os i pga. der ikke findes alternativer til DSB. Og bare navnet "Danske Statsbaner" siger noget om hvem der er bedst dækket af loven her. Gad vide om svin ikke har mere plads i deres lastbiler end vi i togene har:rolleye: Mvh Nenad
Besvaret

Asså I have a dream, that one day... Når passagererne igen er blevet brændt af, og togføreren kommer igennem toget, så viser mange... en stor del... de fleste... af passagererne den samme gule seddel i stedet for billetten. Den vil hurtigt være indarbejdet hos personalet. Det er ikke chikane mod personalet, men en markering rettet mod selskabet, fo9 de enkelte medarbejdere må bare melde tilbage til deres foresatte, at billetviseringen ikke kunne gennemføres i fuldt omfang på grund af civil ulydighed fra passagerernes side. billetzx0.png

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...