MC Manden Skrevet October 20, 2007 Rapporter Skrevet October 20, 2007 Jeg er ved at blive sindsyg !!!... Jeg kan simpelthen ikke montere det lort som bauhaus sælger... Hvad gør I ?? Jeg skal bruge kabelkskjulere til 4 ledninger og vil helst undgå de modeller der skal skrues op. Kender I nogle der er lidt smartere end Bauhaus', for de er da elendige... De klister overhovedet ikke til væggen
Guest Mogens Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Duer ikke... Jeg er ved at blive sindsyg !!!... Jeg kan simpelthen ikke montere det lort som bauhaus sælger... Hvad gør I ?? Jeg skal bruge kabelkskjulere til 4 ledninger og vil helst undgå de modeller der skal skrues op. Kender I nogle der er lidt smartere end Bauhaus', for de er da elendige... De klister overhovedet ikke til væggen Korrekt - kabelkanalerne er noget lort. Så derfor købte jeg noget kontaktlim, og limede dem fast. Dét holder :th2: (lim på begge flader, 15 min tørretid og på med kabelkanalerne)
MC Manden Besvaret October 20, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 20, 2007 Korrekt - kabelkanalerne er noget lort. Så derfor købte jeg noget kontaktlim, og limede dem fast. Dét holder :th2: (lim på begge flader, 15 min tørretid og på med kabelkanalerne) Ja, det kan være det er løsningen... men, lidt umuligt at lave alene.. Nå, jeg må finde en løsning... Den jeg har langs gulvet, har jeg nu monteret med 2-komponet lim !... Det holder heller ikke
BS Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Hvilket underlag/overflade er der på dine vægge?
st1berg Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Hvorfor ikke skrue dem op....??? Tror sq det bliver svært at finde noget lim der holder til en kasse med 4 ledninger. Man laver jo lige mange mærker om man skruer eller limer.... Man behøver jo ikke at skrue alt for mange skruer i.....
Rene Larsen Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Hvorfor ikke skrue dem op....??? Tror sq det bliver svært at finde noget lim der holder til en kasse med 4 ledninger. Man laver jo lige mange mærker om man skruer eller limer.... Man behøver jo ikke at skrue alt for mange skruer i..... Ja, det er også mit umiddelbare forslag. Med de vægge som vi har herude, er det jo umuligt at slå et søm ind (som eller ville have været mit 'normale' forslag)
Guest Supermule Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Du kan bruge noget silikonelim.....Det plejer at holde og kommer i en fin sprøjtepistol.....:)
st1berg Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Du kan bruge noget silikonelim.....Det plejer at holde og kommer i en fin sprøjtepistol.....:) Hvis du bruger silikone kan du tilgengæld regne med at du hiver hele væggen med ned når/hvis du skal fjerne dem..... specielt hvis det er gips!!!
Guest Supermule Besvaret October 20, 2007 Rapporter Besvaret October 20, 2007 Ja.....Men de sidder fast......;) Hvis du bruger silikone kan du tilgengæld regne med at du hiver hele væggen med ned når/hvis du skal fjerne dem..... specielt hvis det er gips!!!
credde Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Ja' date=' det er også mit umiddelbare forslag. Med de vægge som vi har herude, er det jo umuligt at slå et søm ind [i'](som eller ville have været mit 'normale' forslag) Ja vi har nogle hyggelige betonvægge herude!
Toft Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Jeg skal bruge kabelkskjulere til 4 ledninger og vil helst undgå de modeller der skal skrues op. Hvorfor undgå at skrue dem ind i væggen? Du har vel gipsvægge der hvor du bor? Dem de har i Bauhaus er blandt de bedste du kan få (undgå lortet de har i K-Rauta f.eks). Skruer falder helt sikkert ikke ud af væggen, og du havde da ikke forestillet dig at tapen bag på kan holde til noget? ;) Desuden hvis du senere flytter kabelskjulerne rundt, eller piller dem ned, så er det bedre at spartler et par huller i væggen, end at stå med en kabelbakke i hånden hvor kontaktlimen har taget et stykke af dit tapet/filt med fra væggen.
Rene Larsen Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Hvorfor undgå at skrue dem ind i væggen? Du har vel gipsvægge der hvor du bor? Dem de har i Bauhaus er blandt de bedste du kan få (undgå lortet de har i K-Rauta f.eks). Skruer falder helt sikkert ikke ud af væggen, og du havde da ikke forestillet dig at tapen bag på kan holde til noget? ;) Desuden hvis du senere flytter kabelskjulerne rundt, eller piller dem ned, så er det bedre at spartler et par huller i væggen, end at stå med en kabelbakke i hånden hvor kontaktlimen har taget et stykke af dit tapet/filt med fra væggen. Toft, her hvor jeg/vi bor findes der meget få gips vægge, derfor foreslaget med at skrue kabelskjulerne op.
Toft Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Toft' date=' her hvor jeg/vi bor findes der meget få gips vægge, derfor foreslaget med at skrue kabelskjulerne op.[/quote'] Ok, var ikke lige klar over du boede der også. Troede egentlig at der var gipsvægge, nu byggeriet er så nyt som det er. Ellers må Palle bare lige sige til, så kommer jeg med borehammeren og laver et par huller i betonvæggen, hvis det er
credde Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Ok, var ikke lige klar over du boede der også. Troede egentlig at der var gipsvægge, nu byggeriet er så nyt som det er. Ellers må Palle bare lige sige til, så kommer jeg med borehammeren og laver et par huller i betonvæggen, hvis det er Så kommer jeg over og dirigerer arbejdet
credde Besvaret October 21, 2007 Rapporter Besvaret October 21, 2007 Palle, hvad med at bruge dobbeltklæbende tape? Det river ikke hele væggen ned bagefter, burde kunne holde.
MC Manden Besvaret October 21, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2007 Palle' date=' hvad med at bruge dobbeltklæbende tape? Det river ikke hele væggen ned bagefter, burde kunne holde.[/quote'] Jeps, har overvejet det.... Ellers må de få nogle skruer
SanneJ Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Jeps' date=' har overvejet det.... Ellers må de få nogle skruer[/quote']Tror du skal holde sig til skruer og Toft's borhammer:) Mine erfaringer med dobbelkläbende tape er i hvertfald ikke succesfulde.
Thomas Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Jeps' date=' har overvejet det.... Ellers må de få nogle skruer[/quote'] Du kan få noget dobbeltklæber af mig, det kan holde hvad som helst fast!
macman Besvaret October 22, 2007 Rapporter Besvaret October 22, 2007 Monteringslim Køb noget monteringslim som kan købes i samme "tuber" som acrylfuge og byggesilicone, hvor man benytter en lim-pistol. Det findes i flere varianter, hvis du køber noget at det rigtigt stærke, så kan det uden problemer holde din kabelbakke, problemet er at få kabelbakken fæstnet imens monteringslimen tørrer, der er det kun fantasien der sætter grænser : ) Jeg skylder jo en fadbamse fra tidligere og kunne måske godt overtales til at være hjælper et par timer:th2: hvis det er aktuelt så send mig en pm.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu