Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Bølgerne går højt her i Sverige omkring feminismen. En ny og måske ventet drejning er at nogle kvinder har valgt at smide toppen - i svømmehallen. Argumentet er at et mandebryst og et kvindebryst skal behandles lige. Mens vi i Danmark stadig diskuterer om det er ok at kvinder foretager den naturlige handling at amme sin baby i fuld offentlighed, har Sverige som foregangsland endnu engang passeret os og efterlader den danske debat som en passiar blandt gamle tanter. Bevægelsen hedder "Bara Bröst" og der er endda en blog, med det "sidste nye fra fronten" Læs mere her - Notér Jer venligst at artiklen indeholder et billede af et bart bryst i en svømmehal og ryggen af en sur bademester! Uha uha :D Malmö's egen radio "Din Gata" har selvfølgelig også en holdning og kræver en fordomsmæssig afkriminalisering! EDIT: Personlig holdning: Det er bare helt i orden. Jeg kan kun støtte deres frihedsaktion - Let freedom ring!

Besvaret
...Mens vi i Danmark stadig diskuterer om det er ok at kvinder foretager den naturlige handling at amme sin baby i fuld offentlighed' date=' har Sverige som foregangsland endnu engang passeret os og efterlader den danske debat som en passiar blandt gamle tanter....[/quote'] Det er åbenbart ikke alle i Sverige, som har opdaget, at det er OK at amme sit barn i fuld offentlighed... Jeg sad på en restaurant engang - ret fyldt. Ved bordet ved siden af sad to damer. 2 yngre dame, den ene med barn, kom og spurgte, om de måtte sidde ved bordet - det måtte de. Den ene af de yngre begyndte så at amme barnet - de to første damer så til i hvad kun kan beskrives som rædsel, og den ene lænede sig ind over den ammende kvinde og trak hendes bluse lidt til, så man ikke "kunne se for meget". Behøver jeg sige, at de to yngre kvinder flyttede sig?? Og ja - alle 4 ovenstående damer var svenskere...
Besvaret
Personlig holdning: Det er bare helt i orden. Jeg kan kun støtte deres frihedsaktion - Let freedom ring!
Interessant udvikling! :love: For at "af-sexualisere" kvinders bryster vælger man altså at vise dem frem hele tiden. Kun tiden vil vise om det lykkes! :laugh:
Besvaret

Progressivt??? At insistere på at svinge med patterne i svømmehallen i kvindefrigørelsens tegn. Er det ikke meget 1972? :p I det hele taget den overoptagethed af køn i aspektet ligestilling, den idiotvinkel, som i medierne og i anden bevidst(løs)hedsproduktion sættes ind i stedet for virkelig tankevirksomhed og erstatter virkelige konflikter, fordi man ikke har mod og evner til at opsøge virkelige erfaringer og konflikter og dermed risikere at skulle mene noget andet end alle de andre, synes jeg, er et dybt reaktionært og desuden dybt kedsommeligt træk ved den svenske offentlige samtale...

Besvaret
I det hele taget den overoptagethed af køn i aspektet ligestilling, den idiotvinkel, som i medierne og i anden bevidst(løs)hedsproduktion sættes ind i stedet for virkelig tankevirksomhed og erstatter virkelige konflikter, fordi man ikke har mod og evner til at opsøge virkelige erfaringer og konflikter og dermed risikere at skulle mene noget andet end alle de andre, synes jeg, er et dybt reaktionært og desuden dybt kedsommeligt træk ved den svenske offentlige samtale...
Hørt! :th2:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...