Skaanebo Skrevet November 20, 2007 Rapporter Skrevet November 20, 2007 Blandt passagererne mellem Danmark og Sverige er tilfredsheden faldet fra 3,52 til 3,24 på en skala fra 1 til 5 http://politiken.dk/indland/article435493.ece
Lynge Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 Hvis de rent faktisk havde spurgt nogen der pendler med det tog, mon så ikke tallet havde 1 og ikke 3,24:thumbdown Blandt passagererne mellem Danmark og Sverige er tilfredsheden faldet fra 3,52 til 3,24 på en skala fra 1 til 5 http://politiken.dk/indland/article435493.ece
Fagerborn Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 Jeg fatter ikke hvor de der Øresundstog bliver så forsinkede 9 af 10 tog på Kystbanen kører da til tiden. (Dvs. dem hele vejen til / fra Helsingør, der skilter Gøteborg, Kristianstad og hvad der ellers måtte stå.) Enten er i bropendlere meget dygtige til at klage eller så skal i simpelthen komme ned på jorden til os andre.
Sune Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 9 af 10 tog på Kystbanen kører da til tiden. Du kører ikke med togene vel?
Fagerborn Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 Du kører ikke med togene vel? Hver dag til og fra Helsingør. Hvis ikke der lige hænger et træ over sporet plejer de da at køre rimelig rettidigt. 2 gange i løbet af en måned har der været 20-minutters drift og jeg har været nødt til at stå fra Hellerup til Kokkedal. Det jeg kunne finde på at klage over var Scandlines. Nu er jeg imidlertid gået over til Sundbusserne. De fungerer meget bedre.
RAG Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 9 af 10 tog på Kystbanen kører da til tiden. Det er simpelthen en kontrafaktuel påstand ! Det er muligt at det er 87% eller 89% af togene, der kører til tiden. Men i den store sammenhæng er det fuldstændig ligemeget om togene, der kører i tidsrummet 11:00 - 14:00 og i tidsrummet 23:00 - 04:00 kører til tiden eller ej. Det der tæller, er antallet af passagerer der kommer frem til tiden. Og det er ikke i nærheden af 90%. Faktisk tror jeg at det er nærmere 50%. Derudover er DSB de sidste der skal fortælle nogen om hvor mange tog der kører til tiden. Jeg kører til / fra Kastrup, og det er regelen snarere end undtagelsen, at et forsinket tog er mere forsinket end det der er opgivet. Der hænger ure ved siden af informationsskærmene i Kastrup, og det er interessant at se hvordan tiden forsvinder fra klokken ind i skærmen. En slags tidsmæssigt sort hul. Der står 16:56 på skærmen, og en forsinkelse på 9 minutter, så kommer toget 10 minutter for sent, og umiddelbart før toget ankommer reduceres forsinkelsen til 6 minutter, på trods af at klokken har passeret 17:06. Man er træt efter dagens arbejde, men der bliver endnu mere træt. Men nu er det en træthed som man ikke kan hvile sig fra. Man kan kun distancere sig, hvis man ikke skal forgå af denne træthed. DSB tager vores penge, skider på vores tid, lyver os lige ansigtet, tager nogle flere penge, udhuler vor tillid til offentlige virksomheder, tager nogle flere penge, lægger beslag på vor tid fordi de har glemt at få fat i en lokomotivfører eller noget, ... Vis t har de deres hyr med Bane Danmark, men hvis de selv leverede varen når forudsætningerne var i orden, var sagen en anden. Det gør de ikke. Vi er 20.000 mennesker der rejser 8 - 10 gange hver uge. Derudover er der dem der rejser videre. Hvad er vor værdi, hvad er værdien på vores tid, hvad er værdien på vor livskvalitet ?
Fagerborn Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 9 af 10 af mine tog kører til tiden. Det er sådan jeg opfatter virkeligheden. Jeg kan ikke forstå hvor de tog der fortsætter til / fra Helsingør i myldretiden bliver så forsinkede. Tror I at de ligger og gemmer sig et sted mellem Hellerup og Østerport for at generere jer der skal til Malmø ?? (Jeg benytter togene på forskellige tidspunkter, men altid i myldretiden.) Jeg tror egentlig ikke problemet så meget er forsinkelser men at togene er så proppede
Fagerborn Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 Der hænger ure ved siden af informationsskærmene i Kastrup, og det er interessant at se hvordan tiden forsvinder fra klokken ind i skærmen. En slags tidsmæssigt sort hul. Der står 16:56 på skærmen, og en forsinkelse på 9 minutter, så kommer toget 10 minutter for sent, og umiddelbart før toget ankommer reduceres forsinkelsen til 6 minutter, på trods af at klokken har passeret 17:06. Man er træt efter dagens arbejde, men der bliver endnu mere træt. Men nu er det en træthed som man ikke kan hvile sig fra. Man kan kun distancere sig, hvis man ikke skal forgå af denne træthed. Tiden, min gode ven, slipper aldrig op. Når et minut er gået, vips! så kommer der et nyt. Og når vores tid på jorden er ude så er der andre parat til at tage ved.
bozzen Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 Det kan være at de kører til / fra Helsingør bedre end malmö, det er flere tilfælde jeg ved at toget ankommer fra malmö til KBH hovedbanegård, for at stoppe der tils det er dags for det næste tog at gå mod Helsingør. DVS, de smakker et tog ind fra hovedbanegarden videre op nord i stedet for de vi ankommer med, , og vi som skal til østerport må gå over til S-tog, og så bliver vi 20 min forsinkede i stedet for 12 min...
Sune Besvaret November 20, 2007 Rapporter Besvaret November 20, 2007 9 af 10 af mine tog kører til tiden. Det er sådan jeg opfatter virkeligheden. Jeg kan ikke forstå hvor de tog der fortsætter til / fra Helsingør i myldretiden bliver så forsinkede. Tror I at de ligger og gemmer sig et sted mellem Hellerup og Østerport for at generere jer der skal til Malmø ?? (Jeg benytter togene på forskellige tidspunkter, men altid i myldretiden.) Jeg tror egentlig ikke problemet så meget er forsinkelser men at togene er så proppede Igen, så er jeg meget i tvivl om hvor du kører, for jeg min oplevelse er meget lig RAGs. Det er en uhyre sjældenhed at jeg er med et tog som ikke mindst er tre min. forsinket på tavlen, hvilket i den virkelige verden betyder min 5,59 min. Det er samtidig uhyre sjældent at jeg ikke oplever en uge hvor minimum et morgentog tages ud af drift på hovedbanen. Dette sker naturligvis for at DSB kan sende et andet tog af sted videre mod Helsingør fra Hovedbanen i stedet for det forsinkede l*rtetog jeg sidder i. Så ser deres statistik straks bedre ud på den del af strækningen. Og så op i et eller andet med os der passerer hovedbanen. Det er samtidig uhyre sjældent at jeg ikke oplever en uge hvor minimum et eftermiddagstog tages ud af drift på hovedbanen. Dette sker naturligvis for at DSB kan sende et andet tog af sted videre mod Malmö fra Hovedbanen i stedet for det forsinkede l*rtetog jeg sidder i. Så ser deres statistik straks bedre ud på den del af strækningen. Og så op i et eller andet med os der passerer hovedbanen. Det kan godt ske at du ikke tror det er forsinkelserne der er et problem, men det er det!
Paul Besvaret November 21, 2007 Rapporter Besvaret November 21, 2007 Jeg tror egentlig ikke problemet så meget er forsinkelser men at togene er så proppede Togene ville ikke være så proppede om de ikke var så forsinkede. Hvad Skånetrafiken mangler er ti-minutters drift og længere tog.
Admin Besvaret November 21, 2007 Rapporter Besvaret November 21, 2007 Igen, så er jeg meget i tvivl om hvor du kører, for jeg min oplevelse er meget lig RAGs. Det er en uhyre sjældenhed at jeg er med et tog som ikke mindst er tre min. forsinket på tavlen, hvilket i den virkelige verden betyder min 5,59 min Jeg er med her. Nu cykler jeg jo som regel, men stort set hver eneste gang jeg tager toget MOD Helsingør er de forsinkede. Fra Helsingør er det bedre men det burde det vel også være når det nu er der det starter
anton Besvaret November 21, 2007 Rapporter Besvaret November 21, 2007 Fra Politikens artikel: "Problemerne er, at togene er overfyldte og ofte er forsinkede." Min oplevelse her til morgen: Toget 7.02 var omkring ti minutter forsinket - jeg så det selv med mine egne øjne. Valgte dog af sociale hensyn 7.22, der desværre kun bestod af to togsæt. Afgang 7.23 med nogenlunde planmæssig ankomst til Svågertorp, hvor de stående passagerer så står på - der var pænt fyldt uden at nogen skulle gnubbe skuldre. Ankomst Kbh H 8.00, og så bliver toget aflyst. Heldigvis går min tur ikke længere end til Hovedbanen, men drønærgerligt for dem, der skal videre nordpå. Dermed opfylder Øresundstoget her til morgen både at være overfyldt og forsinket - i hvert fald i teorien...
Sune Besvaret November 21, 2007 Rapporter Besvaret November 21, 2007 Det er ungerne langs kystbanen der fucker vores tog http://nyhederne.tv2.dk/krimi/article.php/id-9450243.html
Toft Besvaret November 21, 2007 Rapporter Besvaret November 21, 2007 Enten er i bropendlere meget dygtige til at klage eller så skal i simpelthen komme ned på jorden til os andre. Da du ikke selv pendler over broen til KBH, så skulle du måske først melde dig ind i kampen og udtale dig om hvor "dygtige" bropendlerne er, når du selv har taget toget over broen i et par uger! Tror du det er en stor konspirationsteori her på debatten, at folk dagligt er trætte af Øresundstoget, og har været det i flere år? Det er godt for dig at toget kører fint til og fra Helsingør, men det ændrer ikke situationen for alle de flere hundrede (eller tusinde), der dagligt pendler over broen med toget for at arbejde i DK!
ulmus Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 9 af 10 af mine tog kører til tiden. Det er sådan jeg opfatter virkeligheden. Jeg kan ikke forstå hvor de tog der fortsætter til / fra Helsingør i myldretiden bliver så forsinkede. Tror I at de ligger og gemmer sig et sted mellem Hellerup og Østerport for at generere jer der skal til Malmø ?? (Jeg benytter togene på forskellige tidspunkter, men altid i myldretiden.) Jeg tror egentlig ikke problemet så meget er forsinkelser men at togene er så proppede Du taler da, som du har forstand til. Jeg tager hver morgen toget fra Svågertorp. Hvis det kommer til tiden 1 gang på 14 dage, så er det højden. Så kom lige igen og fortæl mig, at togene ikke er forsinkede. Vi får kun erstatningsbilletter for over 25 minutter's forsinkelse - Jeg har lige fået et nyt "læs" erstatningsbilletter ind ad døren. Jeg har nu 15 billetter liggende for de sidste 2 måneder. Og der er så ikke medregnet alle de gange, hvor toget "kun" er 24 min. -eller derunder- forsinket. Og ja, jeg står op hver morgen!!!!!!!!!!
Sune Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 Det her er næsten som at finde rejen i en Buko rejeost. Her til morgen var 7:11 fremme ved Østerport på minuttet! Tror næsten jeg vil skrive til DSB/SJ og rose dem for at det endelig lykkedes at få et tog igennem til tiden i November.
ulmus Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 Det her er næsten som at finde rejen i en Buko rejeost. Her til morgen var 7:11 fremme ved Østerport på minuttet! Tror næsten jeg vil skrive til DSB/SJ og rose dem for at det endelig lykkedes at få et tog igennem til tiden i November. Vi er nogle, der har talt om at have et flag parat, så vi kan vise det til lokoføreren, når han undtagelsesvis kører ind på perron'en til tiden.
anton Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 Jeg vil lige af med min oplevelse fra i går: Var på Hovedbanen 16.45 - toget med afgang 16:43 var ikke kørt, så det hoppede jeg på. Med afgang 16:49 var toget jo seks minutter forsinket, hvilket er ganske normalt. Sædvanligvis tager jeg toget 17:03 fra Hovedbanen - jeg kalder det "17:08"... Nå, men mellem Svågertorp og Malmö (lige før Östervärn) bremser toget helt op, og efter lidt tid kommer meldingen om, at der er signalproblemer på Centralen, og at tidshorisonten for videre færd er uvis. Så kommer billetmanden igennem toget med besked om, at lokoføreren havde kørt over for rødt, og det var derfor ikke tilladt ham at køre videre som lokofører på det tog. Vi skulle så afvente ny lokofører, som så kunne få toget ind på Centralen... 17:55 ruller vi ind på Centralen, og vi har dermed i teorien været næsten fem kvarter om at nå fra Hovedbanen til Centralen - en strækning, der er normeret til 35 minutter. Morgentoget kl. 7.22 fra Centralen med planmæssig ankomst på Hovedbanen 7:57 har i disse dage sat ny præcisionsrekord med ankomst kl. 8:00 eller lidt senere. Reglen er dog minimum fem minutters forsinkelse, hvilket svarer til mere end 14 % øgning af den normerede rejsetid. Hvis Øresundstogene af nogen opfattes som rettidige, er det måske fordi det er lidt skæve afgange - jeg oplevede for eksempel sen aften og nat at toget var to-tre minutter forsinket i begge retninger. Der var ikke fiflet med urene, men turen tog så kun 37-38 minutter... Fanatastisk oplevelse - I skulle have været der...
RAG Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 Jeg var også med toget som anton, normal afgang fra Kastrup 16:56. Vi fik oplyst at der vill komme en ny togfører med taxi til toget. Hvorvidt det skete ved jeg ikke. Jeg mener ikke at vi holdt ved nogen perron eller noget der lignede. Jeg er tilbøjelig til at tro at det var den samme togfører, der kørte toget hele vejen til Malmö. I og med at toget blev så meget forsinket, var togets videre færd aflyst, så jeg blev nødt til at vente til næste planmæssige afgang. Den var i øvrigt også forsinket 10 minutter. Dårlig togdag !
Fagerborn Besvaret November 22, 2007 Rapporter Besvaret November 22, 2007 Der står 3 udrangerede Lynetter i Helsingør. (3 tog á 4 vogne) Jeg ved godt det ikke er nogen vild luksus, men de har altså gået i drift indtil for et par måneder siden, og de er stadig koblet til el. Kunne I ikke lave jeres eget togselskab og leje sporet af Banestyrelsen og Banverket ?? De kan opmarscheres hvorsomhelst, da de ikke er afhængige af el. (Tænker på f.eks. havneskinneområder)
Mulde Besvaret November 28, 2007 Rapporter Besvaret November 28, 2007 Det er jo også en måde at lufte sine frustrationer på: Øresundstog bombarderes med sten Af NIKOLAJ WORM Offentliggjort 28.11.07 kl. 09:07 På trods af flere offentlige advarsler er der sket en stigning i antallet af stenkast mod Øresundstogene langs den sjællandske kystbane. I år har det kostet DSB 1,6 mio. kr. Indtil videre har DSB registreret 143 stenkast mod Øresundstog i år. Problemets omfang får DSB til at skyde en kampagne i gang til foråret, for at få sat en stopper for den farlige stenkastning. "Drengene henter stenene nede på sporet, og kommer der et tog med 120 km/t, så kommer det både hurtigt og pludseligt. Et andet faremoment er, at en kastet sten kan blive slået tilbage ret så kraftigt til stor fare for både stenkastere og forbipasserende," siger Risk Manager i DSB, Morten Nielsen. Stigning i stenkast For at stoppe stenkastningen er det ifølge DSB nødvendigt at kende mere til omfanget. "Vi skal finde ud, hvor det foregår. Så kan vi i samarbejde med de lokale SPP-konsulenter langs strækningen forhåbentligt få bremset stenkastningen," siger Morten Nielsen. Kampagnen begynder i foråret, hvor problemet med stenkastningen er størst. Stor værkstedsregning På værkstedet El togsæt Helgoland ved Svanemøllen har man de sidste to år registeret antallet af stenkast på togsæt. Regningen for reparationerne taller sit tydelige sprog. "Der har været en generel stigning i antallet af knuste ruder, der skyldes stenkast. Foreløbig har vi i år brugt 1.143 mandetimer på at skifte ruder i Øresundstogene. Da transporten til og fra værkstedet også tager tid er det lang tid, togene er ude af drift. Det kan betyde forsinkelser og i værste fald aflyste tog," siger DSB's værkstedschef på Helgoland, Jan Rosenfeldt. Foreløbigt har udgifterne til udskiftningen af knuste ruder i de første ti måneder kostet DSB 1.644.000 kr. Stenkast i weekenden Lørdag aften blev tog fra både DSB og Arriva udsat for livsfarligt hærværk med kort tids mellemrum, da der blev kastet store sten gennem ruderne i kørende tog og ind til chokerede togpassagerer på strækningen mellem Århus og Skanderborg. http://jp.dk/indland/krimi/article1184738.ece
Sune Besvaret November 28, 2007 Rapporter Besvaret November 28, 2007 Pinligt JP 95% af artiklen i JP er direkte afskrift af TV2's hjemmeside, uden angivelse af kilde. JP, 28/11 - http://jp.dk/indland/krimi/article1184738.ece TV2, 21/11 - http://nyhederne-dyn.tv2.dk/krimi/article.php/id-9450243.html
Toft Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Hvis ikke dette er et klokkeklart selvmål af DSB, så ved jeg ikke hvad man ellers kan kalde det, pinligt, eller måske skandale! De har et lorteprodukt som langt fra fungerer optimalt, og så vil de fanme yderligere forringe produktet for pendlerne - latterligt!! Hvornår begynder DSB at tænke den anden vej Danska DSB kräver att väntetiden ökas från 20 till 25 minuter för att de ska gå med på en resegaranti för pendlarna på Öresundstågen. MALMÖ. Skånetrafiken och DSB har olika utformade resegarantier för sina tågresenärer. I Danmark får resenärerna vänta längre på försenade tåg, innan bolaget betalar kompensation till resenärerna. Sedan de stora förseningarna börjat för brotågen har Skånetrafiken velat få DSB att gå med på en gemensam resegaranti för Öresundstågen. DSB ville inte acceptera en snävare tidsgräns än 25 minuter, uppger Ulrika Mebius, presschef vid Skånetrafiken. Skånetrafiken hade tidigare en gräns på 20 minuter, och den gäller fortfarande för både bussar och tåg inom Skåne. – Pendlarna har varit hårt och orättvist drabbade, och det gällde att få till en garanti främst för dem, säger hon. De nya reglerna trädde i kraft under hösten. Enligt dem ska Skånetrafiken kompensera resenärer för förseningar som uppkommit i Sverige. DSB ersätter för dem som inträffat i Danmark. Gränsen går vid Pepparholm. Pendlare med Öresundskort får ersättning av Skånetrafiken oavsett var förseningen inträffat. Tidsgränsen är emellertid den danska – 25 minuter. För sällanresenärerna kan den nya fördelningen mellan DSB och Skånetrafiken innebära en avsevärd förändring. Det gäller om förseningen har inträffat på den danska sidan. Då ska man nämligen begära ersättning från DSB i Danmark. Skånetrafiken skickar tillbaka garantiansökningar, om förseningen skett på danska sidan av Sundet. En person som anländer med flyget till Kastrup och köper sin biljett i automaten på flygplatsen ska alltså ställa sina krav mot DSB. Blanketter till DSB måste hämtas hos Skånetrafikens kundcentra. På DSB:s hemsida finns ett ansökningsformulär, men det gäller bara pendlare. – Här märker man tyvärr att det är två länder och två företag. Det är inte alls kundvänligt, säger Skånetrafikens Ulrika Mebius. Hur handläggningstiden är i Danmark vet hon inte. – Men jag vet att det fungerar, säger hon. http://sydsvenskan.se/skane/article286644.ece
ulmus Besvaret December 13, 2007 Rapporter Besvaret December 13, 2007 Danska DSB kräver att väntetiden ökas från 20 till 25 minuter för att de ska gå med på en resegaranti för pendlarna på Öresundstågen. DSB ville inte acceptera en snävare tidsgräns än 25 minuter, uppger Ulrika Mebius, presschef vid Skånetrafiken. Skånetrafiken hade tidigare en gräns på 20 minuter, och den gäller fortfarande för både bussar och tåg inom Skåne. – Pendlarna har varit hårt och orättvist drabbade, och det gällde att få till en garanti främst för dem, säger hon. http://sydsvenskan.se/skane/article286644.ece Det har da hele tiden været 25 min., så der er ikke noget nyt i det.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu