Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Har lidt probs med min stationære maskine. Den har stået stille i 2-3mdr ca nu skal den så igang igen men nu slukker den umotiveret. Der er ikke rigtig noget system i hvornår den slukker. Fx kørte jeg stress test på den igår på cpu og ram. Der var ingen probs. holdt øje med temp da jeg havde en ide om det kunne være der? CPU lå på 55 MAX under stress test. Ellers ved stand-by mode lå den på 40. MB lå stabilt på 40. Da jeg så ville installere et GPU test prg slukkede den under install. Nu har jeg så prøvet at installere XP på ny. Den dør lige pludselig midt i installationen. Er der nogen der har en god ide til hvad det kan være?

Besvaret

Rolig mulle :D støv findes ikke her...:rolleyes: Jo det kan meget vel være støv og det må lige testes...men ellers må der nu strømforsyning på hvilket nok ender med et nyt kabinet...

Besvaret

slukker eller genstarter? jeg har haft problemer, med min pc genstartede af sig selv det viste sig at være ram-fejl i 2 ramblokke, efter jeg købte nye og skrottede de gamle, har den ikke lavet numre. og nej, den ram test de fleste motherboards laver er ikke noget værd, man skal downloade et ordenligt prg der tester ramne ordenligt. Jeg brugte http://www.memtest86.com/memtest86-3.4.iso.zip som du kan brænde på en cdrom, og boote direkte. -cb-

Besvaret
Den slukker. Ikke genstart. Jeg fandt et program der hedder Prime95 til at teste ram og cpu...så det gjorde jeg uden probs.
Jeg havde underlige problemer med min pc, pga støv... Det var dybt frustrende... Jeg rensede alt støv ud og lagde ny kølepasta på CPU'en... Ingen problemer siden
Besvaret

Inden jeg køber en masse tror jeg også den får en ordentlig omgang med støvsugeren. Den med kølepasta er jeg ikke så tændt på. Det er røv besværligt at få køleren af :scared:

Besvaret
Inden jeg køber en masse tror jeg også den får en ordentlig omgang med støvsugeren. Den med kølepasta er jeg ikke så tændt på. Det er røv besværligt at få køleren af :scared:
Du skal IKKE bruge støvsugeren... Så skal du 100% sikkert ha' dig en ny pc...
Besvaret

Hmm...har gjort det før og uden probs...plejer dog at fjerne alt strøm fra maskinen og bruge en børste på mundstykket. Men hvis det er NO GO hvad så?

Besvaret
Hmm...har gjort det før og uden probs...plejer dog at fjerne alt strøm fra maskinen og bruge en børste på mundstykket. Men hvis det er NO GO hvad så?
:scared::scared::scared: Komprimeret luft (på dåse). Men hvis du allerede HAR lavet børste/mundstykke-finten, så kan det sagtens være årsagen. Fejlen behøver ikke dukke op lige efter du har Nilfisk´et din pc. Der kan sagtens gå en rum tid. ...men det forklarer ikke hvorfor prime95 kører fint. Har du sat den til at køre hele natten evt.? memtest86 bør også stå og koge en nats tid. Ti minutter eller en time kan sagtens køre uden problemer ved div. tests - men over en nat burde du kunne få fremprovokeret fejlen.
Besvaret

Men hvis den står natten over fx og den så slukker bliver jeg jo stadig ikke klogere på hvad der går galt? For den slukker jo bare. Men skal lige sige at NÅR jeg har støvsuget har det ikke været sådan at jeg har tværet det rundt på MB. Det har svævet hen over og suget det ud der lige lå. Men hvis det er statisk elektrisitet er det så stadig strømforsyningen der formentlig er gået eller er det MB muligvis?

Besvaret
Men hvis den står natten over fx og den så slukker bliver jeg jo stadig ikke klogere på hvad der går galt? For den slukker jo bare.
Du genererer en log - og hvis du er heldig, så begynder der at ske fejl inden den går på røven. Og disse logges indtil skuden vender bugen i vejret.
Det har svævet hen over og suget det ud der lige lå. Men hvis det er statisk elektrisitet er det så stadig strømforsyningen der formentlig er gået eller er det MB muligvis?
Det er ømfindtlig elektronik. Især RAM er udsat under statiske afladninger, selvom du ikke aflader direkte på denne. Hvis du har noget andet liggende, så prøv at skifte...og se om det gør en forskel. Du kan også sagtens have en syg strømforsyning, som pludselig leverer for lidt strøm på 3.3/5V-rail´en. Så lukker din pc omgående.
Besvaret

Havde et monitor program til lige præcis mit MB kørende hvor jeg kunne aflæse strøm. temp og omdr. på blæsere osv...alle værdier lå indenfor den standard MB er sat op med.

Besvaret

hvis du tester med memtest86 en nats tid, og den ikke slukker og ikke finder nogle fejl, er det sikkert et eller andet i din windows der laver numre. Den iso jeg brugte af Memtest86, booter op i noget dos/linux, så hvis den også slukker her, er det noget helt galt. Du kan jo også prøve at lade den stå i bios billedet, fx i hardware monitor, og se om den laver numre her. Jeg tror det enten er en ramfejl eller windows der er f*cket. -cb-

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...