KasperH Skrevet December 5, 2007 Rapporter Skrevet December 5, 2007 Kære alle. Vi har været i Malmø og se på en lejlighed i Rørsjøstaden i dag. Nu er vi lidt usikre på, hvordan handlen og forhandlingerne foregår. Som det foregår i Danmark, er et bud bindende, men sådan som vi forstår det, må sælger i Sverige selv bestemme, hvem man vil sælge til- altså det behøver ikke at være til den, som byder højest. Vi ved, at der er blevet budt på lejligheden, og selv om det virker plat, kunne man jo i princippet byde 5000 kr over og så se, hvad der sker.. Vi beder om erfaring og indspark. Hvornår kan sælger "lukke" ned for bydende osv? På forhånd mange tak for kommentarer.
BS Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Det er ikke plat at byde over...Det er sådan tingene foregår her. Ligesom på en auktion. budrunden fortsætter til der kun er 1 tilbage. Sælger kan dog stadig vælge at sælge til en af de andre og evt også til en lavere pris.. Det er sælger der bestemmer stort set hele vejen.
MC Manden Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Da jeg skulle "byde" på min lejlighed, så sagde jeg at jeg kun ville være med i budrunden hvis sælger ville acceptere mit bud her og nu,.... Det gjorde hun så. Jeg gad simpelthen ikke det show...
BS Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Da jeg skulle "byde" på min lejlighed' date=' så sagde jeg at jeg kun ville være med i budrunden hvis sælger ville acceptere mit bud her og nu,.... Det gjorde hun så. Jeg gad simpelthen ikke det show...[/quote'] Men det kommer også an på om det er en Hot/trendy lejlighed man går efter...for er der mange om budet undgår man ikke en budrunde. Men hvis man ikke spørger så finder man heller aldrig ud af om man er heldig.
Markowitch Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Da jeg skulle "byde" på min lejlighed' date=' så sagde jeg at jeg kun ville være med i budrunden hvis sælger ville acceptere mit bud her og nu,.... Det gjorde hun så. Jeg gad simpelthen ikke det show...[/quote'] Man skal lige vide, at selvom sælger mundtligt siger god for en handel, så er sælger på ingen måde forpligtet til at sælge. Køber er heller ikke forpligtet til at købe, hvis denne vinder budrunden. Handlen bliver først bindende, når der kommer underskrifter på et papir.
MC Manden Besvaret December 5, 2007 Rapporter Besvaret December 5, 2007 Men det kommer også an på om det er en Hot/trendy lejlighed man går efter...for er der mange om budet undgår man ikke en budrunde. Men hvis man ikke spørger så finder man heller aldrig ud af om man er heldig. Nu ved jeg ikke om man kan kalde min lejlighed for hot eller trendy, men der var mange til visningen, og der har siden april været en pæn stigning (20%) så helt skidt er den da sikkert ikke
BS Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Min vil jeg absolut heller ikke betegne som hot og trendy men den røg da i budrunde...til stor glæde for mig :D
credde Besvaret December 6, 2007 Rapporter Besvaret December 6, 2007 Nu ved jeg ikke om man kan kalde min lejlighed for hot eller trendy' date=' men der var mange til visningen, og der har siden april været en pæn stigning (20%) så helt skidt er den da sikkert ikke[/quote'] Der er flere af de lejligheder i vores huse, Palle, som er solgt i budrunde faktisk! Så deeeet :th2:
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu