CoolAIR Skrevet December 10, 2007 Rapporter Skrevet December 10, 2007 Jeg afslører helt sikkert min uvidenhed indenfor botanik Men hvad er det her for en blomst?
ulmus Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Det ser ud til at være en blå anemone, på svensk blåsippa.
SanneJ Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Det ser ud til at være en blå anemone' date=' på svensk blåsippa.[/quote']Med så mange kronblade? Eller er det noget med blosterblade, bägerblade også kan se ud som kronblade- kan ikke huske det:rolleyes: synes dog heller ikke bladene passer? ... men har ikke noget bedre bud:o
Gio Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Nej...det er ikke en Hepatica Nobilis Schreb Hvad det så er...tja...måske a decorus partum
SanneJ Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Nej...det er ikke en Hepatica Nobilis Schreb Hvad det så er...tja...måske a decorus partum For F#n Gio...:) Når du skal forsöge dig i den latinske taksonomi, så skal det sörme väre korrekt;) Altså: slägtsnavn i kursis med stort begyndelsesbogstav, artsnavn i kursis med lille bogstav! (Schreb er forkortelsen på den mand (det ER sandsynligvis en mand) der har navngivet blomsten, måske han hed Schrebner..) og JO, det er vigtigt:rolleyes:
Gio Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 For F#n Gio...:) Når du skal forsöge dig i den latinske taksonomi' date=' så skal det sörme väre korrekt Altså: slägtsnavn i kursis med stort begyndelsesbogstav, artsnavn i kursis med lille bogstav! (Schreb er forkortelsen på den mand (det ER sandsynligvis en mand) der har navngivet blomsten, måske han hed Schrebner..) og JO, det [i']er vigtigt:rolleyes:Noteret! :th2: ...og så skal jeg hilse fra stilken og sige at den har det godt
Mohlin Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Påminner nästan mer om nån bellis-sort. Det finns blåsippor med dubbla kronblad, men de här är för tunna. Det finns förresten vita blåsippor också,
Mohlin Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Vad med denne? http://natur-galleri2.private.dk/balkan_anemone.htm
SanneJ Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Vad med denne? http://natur-galleri2.private.dk/balkan_anemone.htm:th2:Jeg tror du har ret:)
Mohlin Besvaret December 10, 2007 Rapporter Besvaret December 10, 2007 Ulmus var på rätt spår faktiskt.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu