homer132 Skrevet December 15, 2007 Rapporter Skrevet December 15, 2007 skal snart til at give min bil lidt kærlighed :) kan man ikke bruge en polermaskine (rund skumfims der drejer rundt) til at vokse bilen med (on / off)? Tænker at det må blive noget mere effektivt end hvis man bare har lidt twist i hånden. Er jeg gal på den? kan være det kun er til polering af lakken man kan bruge en sådan karl. Er ny i bilpleje faget så lidt input er meget velkommen.
CoolAIR Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 God idé! Er det en helt ny bil? Så ville jeg lade polérmaskinen være og blot bruge god gammeldags knofedt. Man kan nemt risikere at få lavet "edderkoppespind" (se "case" i linket) på lakken og det ville jo være ærgeligt. Allerførst skal du sørge for at overfladen er fuldstændig renset for gammel voks og urenheder (bremsestøv, asfalt og andre småpartikler). Derefter kan du lægge lakbeskyttelse eller voks på. Jeg har haft rigtig god erfaring med Zainos produkter - kig her http://www.carwaxzaino.fi/sweindex.php?sivu=swez-pc Der er selvfølgelig mange andre produkter på markedet, så det er bare at finde et der passer til behovet. Held og lykke :th2:
Peter H. Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 God idé! Er det en helt ny bil? Så ville jeg lade polérmaskinen være og blot bruge god gammeldags knofedt. Man kan nemt risikere at få lavet "edderkoppespind" (se "case" i linket) på lakken og det ville jo være ærgeligt. Allerførst skal du sørge for at overfladen er fuldstændig renset for gammel voks og urenheder (bremsestøv, asfalt og andre småpartikler). Derefter kan du lægge lakbeskyttelse eller voks på. Jeg har haft rigtig god erfaring med Zainos produkter - kig her http://www.carwaxzaino.fi/sweindex.php?sivu=swez-pc Der er selvfølgelig mange andre produkter på markedet, så det er bare at finde et der passer til behovet. Held og lykke :th2: Dit edderkoppespind kommer fra en vaskehal ikke en polermaskine.. Coolair: hvis du köber en maskine så köb en rigtig dvs en du kan reg hastigheden på ellers dur den ikke... Du kan få et kursus af min kone hun er super dygtig til det...:):)
Guest Mogens Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Sonax !! Coolair: hvis du köber en maskine så köb en rigtig dvs en du kan reg hastigheden på ellers dur den ikke... Præcis. Og hvis man køber produkter fra Sonax, er en maskine unødvendig. www.sonax.dk -> "Gør det selv" -> Her står der alt om bilpleje...
CoolAIR Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Dit edderkoppespind kommer fra en vaskehal ikke en polermaskine.. Coolair: hvis du köber en maskine så köb en rigtig dvs en du kan reg hastigheden på ellers dur den ikke... Du kan få et kursus af min kone hun er super dygtig til det... Nu er det jo ikke mit edderkoppespind - jeg har nemlig ikke noget ;) Det er vel også mere et spørgsmål om tålmodighed? Jeg kan faktisk bedst lide at gøre det "the natural way"
Jeppe Besvaret December 15, 2007 Rapporter Besvaret December 15, 2007 Jeg har poleret mange biler med en rigtig polérmaskine. En polérmaskine SKAl opfylde 3 kriterier : 1.) Den skal rotere. 2.) Man skal kunne regulere i hastigheden. 3.) Den skal have et kraftigt moment. Jeg købte en på nettet for 500 kr. ca. for et par år siden og har øvet mig en del på forskellige biler. Det er ikke noget man bare lige lærer på 5 min. desværre. Man skal også finde ud af hvad man skal bruge for et produkt at polere med. Og hvilke puder man skal bruge. Der findes jo et hav af produkter i denne verden. Jeg har hele tiden brugt et engelsk produkt som hedder "Farecla". Også bedre kendt som G3 og G10 for kendere. Det er et mirakelmiddel. Det er stort set en slibe pasta af flere grovheder.Den kan få enhver ridset eller mat bil til at skinne helt blank igen. Der er ikke grænser hvad jeg har poleret væk med det produkt. Alt lige fra nøgleridser til helt hvid materede røde biler. Sonax er efter min mening kun til hobby brug og ikke beregnet til maskiner. Selvom der kan stå det på bøtten. Jeg har set resultater fra Meguiars produkter hvilket er ganske fornuftigt. Det kan godt anbefales da det er forholdsvis nemt at bruge. http://meguiarswebshop.dk.linux3.123hotel.dk/categori.php?categori=5 Hvor du køber maskinen er vel underordnet. Bare den opfylder de 3 kriterier. Så er du godt på vej... Min maskine kører op til 1200 watt. Det siger ikke så lidt. Men man skal også tænke på at den laver måske 100 gange så meget arbejde som ens hånd kan på en hel time. Så maskinpolering kontra håndpolering kan slet ikke sammenlignes. Man når ikke en maskine til sokkeholderne! Og for lige at slå EN ting helt fast! Alle de polérmaskiner man kan købe hos reservedelspushere som ryster og virker som en Excentersliber, kan man lige så godt smide i skraldespanden. De virker ikke! Og man kan gøre det meget bedre med hånden! Denne type rystepudser og en rigtig polérmaskine må man aldrig forveksle!! Der er jo en verden til forskel! Det er jo heller ikke tilfældigt at et klargørings værksted har rigtige polérmaskiner til adskillige tusind kroner....
NUT´Ztoys Besvaret December 17, 2007 Rapporter Besvaret December 17, 2007 Hej Homer132, Uha du har åbnet for en hvepserede........... Polering er som alt andet, alle har deres foretrukne mærke og metode. Kort sagt, er en maskine, som nævnt ikke til at undvære, hvis det skal gøres ordenligt. De "rigtige" produkter kan faktisk ikke anvendes uden en maskine, da de virker på den måde, at de nedbrydes ved den det tryk og varmeudvikling som maskinen påfører, og sliber lakken. Denne effekt er fuldstændig umulig at udføre ved håndkraft. Men en maskine er ikke blot en maskine......Der er alm. rotations maskiner og der er "dual-action". De roterer samt bevæger sig frem og tilbage. Porter Cable laver den absolutte bedst. Der findes et hav af produkter, igen afhængigt af dit ambitionsniveau. Men igen, der findes tilstrækkeligt og der findes overkill. Jeg har selv 4 foretrukne mærker stående, alt efter laktype, farve, slitage. Rigtig god fornøjelse:th2:
homer132 Besvaret December 18, 2007 Forfatter Rapporter Besvaret December 18, 2007 kan se min viden på området trænger til et ordenligt nøk. godt jeg ikke fik købt en af de helt billige polermaskiner... Jeg er ikke interesseret i at stå og shine bilen hver uge, men en gang hver anden måned tænker jeg stemmer godt overens med mit ambitionsniveau :) aner intet om laktyper, ved bare jeg har den sorte standard lak fra audi. er det muligt at finde en god maskine for ikke mer end 1000. dkkr? nogen som har forslag til en god voks til maskin brug på sort (ny)bil? er det denne?: http://www.toolbarn.com/product/portercable/7424/ har søgt vidt og bredt og kan ikke finde den i sve/dk. (eller for den sag nogen steder i eu) I usa kører den på 110V :( som jeg kan se er 7424'eren ca 10 år gammel og afløseren: http://www.autogeek.net/ultimate-detailing-machine-pro-kit.html må være et bedre bud? den kommer en 240V i starten af 2008. ellers nogen som har kendskab til denne?: http://www.presseprofilen.dk/auto/9243 flex orbital. lyder spændende, men ved ikke om den er kvalitetsmæssig god nok. samt kan ikke hitte forhandler samt pris....
Carwash Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 skal snart til at give min bil lidt kærlighed :) kan man ikke bruge en polermaskine (rund skumfims der drejer rundt) til at vokse bilen med (on / off)? Tænker at det må blive noget mere effektivt end hvis man bare har lidt twist i hånden. Er jeg gal på den? kan være det kun er til polering af lakken man kan bruge en sådan karl. Er ny i bilpleje faget så lidt input er meget velkommen. Jeg har en bil klargøring/bilvask, og jeg har polering maskine med forskellige hastigheder med forskellige polering middler nemlig grov/mellem/fin og det kommer an på hva du vil , jeg vil sige hvis bilen skal poleres så skal helst mindste hastighed anvendes og Voks ja det skal ikke anvendes noget som helst maskine, kun med håndkraft. du er velkommen hos mig jeg skal nok demonstrere det for dig .. hilsen carwahs
NUT´Ztoys Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 hej Homer132, Det kan godt være at PC7424 er 10 år gammel ,men det er den ultimative poleringsmaskine af typen " random orbital type". Jeg købte blot en transformer til kr.400,- , og så var jeg igang. Skal det være "normal" type, er det Makita 9227 der er den foretrukne. Audi eller VAG generelt er hård lak, så jeg ville nok bruge Menzerna. Carwash - at skrive at man skal bruge den laveste hastighed er en grov forenkling. F.eks. på PC7424 bruges trin 3 ved det første pas ( der hvor polishen ligges på ) og derefter trin 5. Jeg slutter derefter af med trin 3 igen. Du risikerer ved at bruge laveste trin, ikke at nedbryde polishen og derfor ikke få polishen til at virke, og derfor forbringe hologrammer i lakken..... Man kan med held bruge trin 3 på PC7224 hvis man bruger Menzerna 85RD og vil trække og forlænge dens virkning, ellers ville jeg ikke....... Hilsen Dan
Jeppe Besvaret December 18, 2007 Rapporter Besvaret December 18, 2007 Jeg kan kun give Nutz toys ret. Det er et emne der er svært at diskutere, da det er forskelligt hvad folk synes er bedst. Jeg har selv et par produkter jeg synes er bedst, men gider ikke rigtig anbefale det her, da der sikkert er andre som har en anden mening om det. Angående køb af maskinen, så kan du også prøve at kigge på Ebay fx. Der købte jeg min. Der er godt nok ikke mange som vil ud med hvor meget portoen er til Sverige, men det er vel muligt at sende.... Jeg har faktisk været ude for at en del "Marine service" butikker har gode maskiner til gode priser. Der er jo mange som klargører deres både med disse maskiner. Her er lidt at kigge på. Både dyre og billige. http://search.ebay.com/polisher_W0QQ_trksidZm37QQfcidZ192QQfromZR40QQfrtsZ0QQgbrZ1
Mortimer Besvaret December 20, 2007 Rapporter Besvaret December 20, 2007 Whoa, i lyder pro til at polere :D Er det kun "Carwash" der gør det for penge ? Har alt for længe gået og udskudt poleringen af min
Carwash Besvaret December 21, 2007 Rapporter Besvaret December 21, 2007 Whoa, i lyder pro til at polere :D Er det kun "Carwash" der gør det for penge ? Har alt for længe gået og udskudt poleringen af min jeg lever sgu at polere biler hehe. kom forbi, jeg vil sige hvis du ikke har prøvet at polere biler før, så skal du ikke selv gøre det , få en til at gøre det og pengene er gået givet .. carwash
BS Besvaret December 21, 2007 Rapporter Besvaret December 21, 2007 jeg vil sige hvis du ikke har prøvet at polere biler før, så skal du ikke selv gøre det , få en til at gøre det og pengene er gået givet .. carwash Ja givet godt ud til den der får dem. Hvis man ikke har prøvet det før så tager det bare lidt længere tid.
NUT´Ztoys Besvaret December 21, 2007 Rapporter Besvaret December 21, 2007 BS har i princippet ret. Som nævnt i en anden tråd, er jeg ved at stable en mobil bilpleje på benene, så mens jeg slider i det, slapper du med familen........... Meget mere følger, når jeg har fået tingene på plads. Hilsen Dan
EBL Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 jeg lever sgu at polere biler hehe. kom forbi, jeg vil sige hvis du ikke har prøvet at polere biler før, så skal du ikke selv gøre det , få en til at gøre det og pengene er gået givet .. carwash Fuldstændig rigtigt, jeg begik den kæmpe fejl for et halvt års tid siden at betale en menig soldat der manglede lidt penge, et par hundrede for at polere min splinternye sorte bil. Modsat hvad han sagde, anede han tilsynladene ikke en fis om hvordan man gør da jeg stadig kan se vokslinier i bilens lak når lyset falder uheldigt.....hvis det da ikke er miniature ridser
Carwash Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Fuldstændig rigtigt' date=' jeg begik den kæmpe fejl for et halvt års tid siden at betale en menig soldat der manglede lidt penge, et par hundrede for at polere min splinternye sorte bil. Modsat hvad han sagde, anede han tilsynladene ikke en fis om hvordan man gør da jeg stadig kan se vokslinier i bilens lak når lyset falder uheldigt.....hvis det da ikke er miniature ridser [/quote'] damm, jeg har en som polerer for mig i min bil klargøring´s firma, og han er ansvarlig for alt det sker med bilen. og jeg tror vi har minimum to poleringer om ugen, så jeg tror han ved hva han laver.. min polering er lidt dyre i forhold til gøre det selv, men til gengæld bliver dytten bare nice og skinner bagefter.. jeg anbefalder man få en som har prøvet det at polere dyden.. som regel der er hvert andet år man polerer, men kommer an på vejre og hvor godt man passe på sin dyt..
Gio Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 men til gengæld bliver dyden bare nice og skinner bagefter.. jeg anbefalder man få en som har prøvet det at polere dyden.. som regel der er hvert andet år man polerer' date= men kommer an på vejre og hvor godt man passe på sin dyd..Carwash...jeg véd det ikke er pænt at drille folk på stavefejl og udtale - men ovenstående blev sgu´ lidt (ufrivilligt) morsomt :p (Hint: "dytten"..."dyd" er noget helt andet ) I bedste mening og venlige hilsener :)
Carwash Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 Carwash...jeg véd det ikke er pænt at drille folk på stavefejl og udtale - men ovenstående blev sgu´ lidt (ufrivilligt) morsomt :p (Hint: "dytten"..."dyd" er noget helt andet ) I bedste mening og venlige hilsener :) heheh, hva tænker man på en mandag?? første arbejdsdag, hva forventer du Gio hehehe..
Gio Besvaret February 25, 2008 Rapporter Besvaret February 25, 2008 heheh' date=' hva tænker man på en mandag?? første arbejdsdag, hva forventer du Gio hehehe..[/quote']Point taken...:D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu