Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle Håber der er nogle der kan hjælpe med følgende. Fra 01. januar 2008 bliver det gule sygesikringskort stærk indskrænket og udenfor EU er det ikke længere gældende. Som beskæftiget i danmark er jeg ikke i tvivl omat jeg skal tegne en rejseforsikring, men hvordan forholder det sig med hjemmeboende børn, bosidende i sverige. Hvis man nu vælger at rejse udenfor EU hvad så? Børn har jo ikke eget sygesikruingsbevis i sverige, så hvodan er de egentligt forsikrede? I danmark kan man ikke tegne en forsikring for børn, da de ikke har nogen tilknytning til landet.Håber i forstår mit spørgsmål og kan besvare det. Med venlig julehilsen Splint

Besvaret

Der ligger en ældre tråd herinde med detaljer, men den korte version kommer her. Vi fandt ud af at langt de fleste allerede er omfattet af deres hemforsikring når det kommer til hjemtransport i forbindelse med sygdom på ferien. Så tjek din hemforsikrings vilkår inden du overforsikrer dig..... HA fandt den.. der sgu migselv der har oprettet tråden:) http://www.sunddebat.com/debat/showthread.php?t=9804&highlight=hjemrejse&page=3

Besvaret
Hej alle Håber der er nogle der kan hjælpe med følgende. Fra 01. januar 2008 bliver det gule sygesikringskort stærk indskrænket og udenfor EU er det ikke længere gældende. Som beskæftiget i danmark er jeg ikke i tvivl omat jeg skal tegne en rejseforsikring, men hvordan forholder det sig med hjemmeboende børn, bosidende i sverige. Hvis man nu vælger at rejse udenfor EU hvad så? Børn har jo ikke eget sygesikruingsbevis i sverige, så hvodan er de egentligt forsikrede? I danmark kan man ikke tegne en forsikring for børn, da de ikke har nogen tilknytning til landet.Håber i forstår mit spørgsmål og kan besvare det. Med venlig julehilsen Splint
Prøv at checke Jeres "Hemförsäkring". Det er almindeligt i Sverige, at rejseforsikring er inkluderet i den og den gælder for alle i husstanden, som er folkbokförd i Sverige:th2: Edit: Du er hurtig i aften Trine :D
Besvaret
Edit: Du er hurtig i aften Trine :D
Hov Hov ingen indlandsdanskere her!!!!!!!!
Besvaret
Vi har blåt sygesikring. Kan bestilles hos forsikrings kassen. För fik man et A4 papir der gjaldt et år.
Men det dækker ikke hjemtransport.....
Besvaret

Checkede lige VillaHam försäkringen hos IF - og der er hjemtransport mv inkluderet. Den dækker så vidt jeg kan se i hele verden. Gad vide om det kun er i DK, at man har det på en seperat forsikring? "10 Kostnader vid sjukdom eller olycksfall på resa Försäkringen gäller om du under resa drabbas av olycksfall, akut sjukdom, akuta tandbesvär eller om du tvingas avbryta resa på grund av att närstående person i Sverige avlidit eller blivit allvarligt sjuk eller skadad. Det gäller dig som privatperson, dvs. inte om det sker under tjänsteresa eller i samband med att du utför tjänst eller annan förvärvsverksamhet (se 1) under privat resa. Resan ska företas utomlands eller vara avsedd av vara under minst två dygn, och händelsen ska ha inträffat under de första 45 dagarna av resan."

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...